Hoogstwaarschijnlijk is dit niet mogelijk, maar ik vroeg me af of iemand hier meer van afweet? Ik zou er alles voor over hebben om een kindje met albinisme te adopteren. Enige tijd geleden heb ik er al informatie over gezocht maar je loopt overal tegen de muur aan. Ik snap niet waarom dit zo is. Kindjes worden vermoord door medicijnmannen en dus massaal naar tehuizen gebracht waarin ze onder erbarmelijke omstandigheden verblijven. Ook is het klimaat en de zon dus heel schadelijk. Net op het nieuws lieten ze zien dat hulpgoederen worden verkocht en niet bij de kindjes terecht komen. Ik zou er alles voor over hebben om daar een kindje te adopteren en dan zo nu en dan terug te vliegen zodat het kindje zijn/ haar ouders kan terug zien. De ouders kijlen er niet veel naar om (weet niet of dit bij ieder kind zo is trouwens) en de kinderen zijn daar in levensgevaar (!). Het klinkt als een utopie maar waarom zouden ze geen regeling en betaling willen in ruil voor adoptie? Ik snap het oprecht niet.
In Tanzania mogen kinderen alleen geadopteerd worden door mensen die al minimaal 3 jaar in Tanzania wonen. Ook moet een kind officieel als wees geregistreerd staan. En vooral moet je je goed bedenken dat ouders in zo'n situatie hun kind vaak noodgedwongen naar een tehuis brengen en hun kind absoluut niet 'voorgoed' gedag willen zeggen. Het is voor een kind traumatisch, maar om als ouders je kind niet zelf te kunnen verzorgen ook. Dus zo 'simpel' als het lijkt, is het niet
Volgens mij is dit wel mogelijk: Special Needs lijst - Wereldkinderen Denk alleen dat je meer kans maakt als je ook open staat voor andere special needs... En tanzania specifiek is denk ik ook niet mogelijk.
De ouders sturen hun kinderen naar de weeshuizen omdat de overheid beloofd daar de kinderen beter te kunnen beschermen, niet omdat ze de kinderen niet meer willen hebben. En dat de ouders er niet veel meer naar omkijken? Dat zijn jouw waarden die je projecteert op een arm land waar de meeste mensen echt niet de luxe hebben om vaak lange afstanden te reizen. Ik snap dat je deze kinderen wilt helpen, maar je zou eens kunnen uitzoeken of je daar bijvoorbeeld een kostschool die albinokinderen opvangt kunt steunen.
Ja ik ga contact opzoeken met een stichting die zich inzet voor kinderen met albinisme en er meer in info over opzoeken. Het heet inside the same en ze hebben aan de bel getrokken omdat alle ingezamelde spullen vd kinderen worden afgepakt en verkocht. Kijk waar het mij echt om gaat zijn de kindjes zelf, uiteraard. Ik vind deze verhalen heel erg. De kinderen worden omgebracht, opgejaagd. Dit vind ik voor de kinderen bijzonder ernstig en dan twijfel ik er niet aan dat kinderen daar weg moeten. En dan hebben we het nog niet over het klimaat die hun huid ernstig aantast. Als kinderen in hun eigen omgeving opgroeien heeft dat natuurliik mijn voorkeur. En dan financieel ondersteunen. Maar ik vind deze gevallen schrijnend en traumatisch voor deze kinderen. Ik denk echt dat je ze daar weg moet halen. Dan eens in de zoveel tijd terug zodat ze hun ouders kunnen zien, zo'n soort regeling. Ik blijf de ontwikkelingen volgen iig...
Het zijn niet míjn waarden die ik projecteer maar de feitelijke situatie. Wat heeft een kindje eraan dat het zijn/haar ouders niet ziet wegens zijn albinisme?! Dat het niet normaal in het land van herkomst kan leven omdat het ws wordt verminkt, vermoord etc. In tehuizen onder ebarmelijke omstandigheden moet wonen met 4 kindjes in een bed en sexueel misbruik. In dat soort gevallen denk ik: wegwezen daar! Dit kan echt niet. Deze kindjes hebben het recht om in een liefdevol gezin te wonen ( alle kindjes sowieso) Met ouderlijke liefde en in dit geval veiligheid. Dus ik ben het heel erg met je oneens en met dat soort redeneringen kan ik echt niets, sorry. Vind dit te gevaarlijk voor de kindjes.
Ben het daar zeker mee eens, maar als ik eens in t jaar zou terugreizen om de biologische ouders op te zoeken, zou ik het denk ik een goede optie vinden. Liever bij ons dan in zo'n tehuis. Maar ik zou zo'n kindje nooit ontvreemden, het gaat mij erom dat het kindje dan zo veilig mogelijk opgroeit. Weg van die onstandigheden. Ik heb de adoptie regels van Tanzania idd gelezen en daar kan ik onmogelijk aan voldoen...
Financieel zou ik graag op afstand willen adopteren. Dat heeft mijn voorkeur. Maar ik ben veel in Afrika geweest en de corruptie daar... Poe... Spullen naar weeshuizen gebracht, ik weet niet wát ze ermee doen maar het komt niet bij de kindjes terecht. T gaat in opslag en ze verkopen het oid. Heb er al zoveel 'ruzie' om gehad daar met de locals. Nou ben ik in Tanzania nooit geweest maar ik vermoed dat t daar niet anders is en de hulporganisaties vertellen hetzelfde verhaal. Nou dan zie ik de financiële steun niet zo 1,2,3 zitten.
Je weet ook dat ook alle kinderen in dit land het risico lopen om ontvoerd te worden? Dat alle kinderen in dit land het risico lopen om verminkt te worden door medicijnmannen? Dat het niet alleen de kinderen met albinisme zijn? Dat er tienduizenden mensen met albinisme wonen in dit land, omdat toevallig in dit land deze aangeboren afwijking vaker voorkomt dan waar dan ook ter wereld? Dat deze kinderen in hun eigen cultuur geworteld zijn? Dat adopties uit Afrika veel vaker dan gemiddeld lijken op kinderhandel? Dat uit diverse Afrikaanse landen de adopties vanwege bewezen corruptie al zijn stopgezet? Je hebt toevallig over dit extreme leed gehoord, maar denk je werkelijk dat deze kinderen specifiek het meeste lijden? Heb je wel eens gekeken wat kinderen met Down in het oostblok overkomt? Heb je wel eens van Reece's rainbow gehoord? Heb je gehoord van alle kinderen met special needs die wel ter adoptie worden aangeboden, omdat ze in hun land van herkomst waarschijnijk niet oud zullen worden? Ik kan er echt niets mee dat jij zo bot op mijn reaktie reageert. Ik vind dat je mijn mening dat adoptie niet de juiste oplossing hoeft te zijn voor juist deze kinderen heel kortaf naast je neerlegt.
Ik reageer ten eerste helemaal niet bot, misschien voel jij dat zo. ik kan gewoonweg niets met jouw redenering. Dat kan toch? Jij hoeft het ook niet de ideale oplossing te vinden dat ik ze wil adopteren maar jouw redenering overtuigd mij niet en ik denk er geheel anders over. En álle kinderen zijn in hun eigen cultuur geworteld dus dan zou je adoptie helemaal nooit moeten overwegen. En dan zou je dus adoptie moeten afschaffen. Dus met die opmerking kan ik al helemaal niets. Soms is de situatie helaas zo dat het wel het beste is voor het kind om te adopteren denk ik. Áls het dus niet bij de ouders kan opgroeien, wat ik ieder kind gun uiteraard. En verder vergelijk je allemaal zaken met elkaar. Verschrikkelijke gevallen die ik net zo afschuwelijk vind. Overal op aarde zullen er kinderen zijn die het moeilijk hebben maar die kun je wellicht adopteren. Maar ik richt me dus hierop, op albinisme. En ik vind het jammer dat dat heel lastig is, en adoptie daar bijna onmogelijk is. Ik vind dat jammer en ik vind dat de kindjes uit die situatie gehaald moeten worden. En als ze hun ouders kunnen blijven zien vind ik dat een goede optie om te overwegen. Daar ging het initieel om.
Als iemand zegt dat zij met mijn redenering echt niets kan, dan zet je mijn redenering bot weg. En dan druk ik mij diplomatiek uit. Je hoeft het niet met me eens te zijn, dat kun je dan ook gewoon zeggen en niet op die manier. En er zijn inderdaad heel veel argumenten te bedenken tegen internationale adoptie, want ieder kind is geworteld in zijn eigen cultuur. Het is niet voor niets dat volgens de Haagse conventie alleen die kinderen voor wie alle mogelijkheden in eigen land uitgeput zijn, nog in aanmerking komen om internationaal geadopteerd te worden. Daar kun jij dan helemaal niets mee kunnen, maar dat is toch echt een vaak voorkomende redenering over adoptie. Volgens de regering van Tanzania is de kinderen beschermen in tehuizen een mogelijkheid. Het doet er niet toe of wij het daar over eens zijn, maar deze kinderen zijn dus niet beschikbaar voor adoptie. Mocht je mensen met albinisme willen helpen om uit Tanzania weg te komen, zonder zelf perse te willen adopteren, er zijn diverse Amerikaanse organisaties actief die mensen met amputaties naar de VS halen om daar geholpen te worden. Ik zou zeggen, kijk daar eens naar. De andere kinderen die ik noem zijn niet zieliger (dat kan ik niet overzien) dan de kinderen die jij wil adopteren, maar ze zijn beschikbaar voor adoptie. De kinderen die jij wil adopteren niet. Maar goed, je zult mijn redenering wel weer helemaal niets vinden, want dat zeg je over iedere post van mij in dit topic.
Ik snap wat je zegt hoor, ik vind het gewoon geen redenen waar ik me ik kan berusten. Dat bedoel ik ermee dat ik er dan niet veel van kan maken. Kijk, als iemand me een bepaalde logica uitlegt en ik begrijp daardoor waarom adoptie in dit geval niet mogelijk zou zijn dan snap ik het tenminste en dan zou ik wellicht financieel kunnen ondersteunen of iets anders kunnen betekenen. Ik blijf gewoon vinden dat deze kindjes ook n kans verdienen en ik snap niet waarom dat zo moeilijk is. Dus ik bedoelde het niet bot maar laten we het erop houden dat ik het er niet mee eens ben. Uit alle oprechtheid gaat het mij om de kindjes en ik zou voor hen het beste willen. Ik zie zelf alleen maar tegens om die kindjes op deze manier te behandelen en ze daar te houden onder die omstandigheden. Ik zou natuurlijk het meest happy zijn als ze veilig en wel terug kunnen naar hun ouders, maar helaas kan dat niet.