Mogelijk ibuprofen geslikt

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ellen8, 19 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Beste verloskundigen,

Dank nog voor antwoorden op mijn eerdere vragen. Daarin heb ik al verteld dat ik onder behandeling sta bij de GGZ en poppoli ivm angst- en dwangklachten. Ik heb mij nu iets in mijn hoofd gehaald dat ik niet los kan laten en wil daarom de vraag bij jullie neerleggen. Elke morgen slik ik mijn zwangerschapsvitamine. Deze ligt in een keukenlaatje met alle vitaminepillen, maar ook paracetamol en ibuprofen. Het pakken van die vitamine is 's ochtends nogal een automatische handeling geworden. Afgelopen maandag twijfelde ik ineens of ik niet per ongeluk een ibuprofen 200 mg heb gepakt en geslikt. Hoewel ik de kans niet groot acht (het zijn qua grootte erg verschillende pillen), laat de gedachte eraan mij niet los. Nogal stom, ik weet het.
    Nu heb ik natuurlijk van alles gelezen over ibuprofen tijdens het derde trimester van de zwangerschap (ben ruim 29 weken). Eén van de gevaren is een vroegtijdige sluiting van de ductus botalli. Ik kan de angst daarvoor maar niet loslaten. Kunnen jullie mij geruststellen? Stel dat ik die 200 mg ibuprofen heb geslikt, is de kans dan nu groot dat ons jochie in mijn buik overlijdt (mijn grootste angst). Sorry voor de wat vergezochte vraag (rationeel gezien besef ik me dat).

Groet, Ellen.

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    De gevolgen die je beschrijft zijn met name gezien bij zwangeren die vaker dan 1 keer ibuprofen gebruikt hebben in de zwangerschap. Dus ik zou me bij (mogelijk) 1x gebruik geen zorgen maken. Ik denk inderdaad dat je het wel opgemerkt zou hebben als het echt ibuprofen is aangezien de verpakking en pil over het algemeen heel anders is. Misschien wel handig om de ibuprofen in een ander laatje te leggen en niet bij je vitamines zodat je je niet kan vergissen!
    Groetjes Gea

Deel Deze Pagina