Kapotte broeken

Discussion in 'De lounge' started by Mamaatje81, Aug 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

Oct 29, 2013
    1,046
    0
    0
    NULL
    NULL
    En ja hoor.... vandaag komt zoon WEER thuis met een kapotte spijkerbroek. Scheurtje in de knie. En zo zijn er al zo'n 10 broeken doorheen gegaan afgelopen jaar. Heeft iemand tips? Zijn er misschien broeken die wel tegen vallen/kruipen kunnen? De broeken die ik heb komen vaak van de WE of Hema oid.

Plakplaatjes op de knie zie ik overigens niet schijnen.. lelijk :)

2. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    herkenbaar! Ik dacht dat de kruipfase kapotte broeken zou geven maar school/bso is 110x erger! Ik heb me suf genaaid en gestreken aan (toch wel) die applicaties en de laatste tijd laat ik het zitten. Ik heb eenpaar 'nette' broeken apart gehouden.

Ik las dat de hema nu extra verstevigde spijkerbroeken heeft en claimen 'onverwoestbaar' te zijn. Ik zou mijn zoon graag opgeven als testpersoon. Ik heb ze nog niet geprobeerd, maar ga -gezien het feit dat de scholen weer gaan beginnen- maar eens een exemplaar kopen ;)

3. biancs

biancs Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    1,197
    0
    0
    Kun je er geen stoffen lapje er achter naaien? Ziet er minder erg uit dan een 'plakplaatje'

4. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    o ja.. op de markt kun je lapjes denimstof kopen als strijkapplicatie, die strijk je dan aan de binnenkant. Heb ik ook wel gedaan, valt minder op.

5. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

Oct 29, 2013
    1,046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja misschien dan ik dan toch maar lapjes ga strijken aan de binnenkant.. kan ook niet blijven kopen, kost bergen met geld en het is zo stuk..

Maar duurdere merken maakt geen verschil? Cars Vingino etc. Want zou best extra willen betalen als het maar kwalitatief goed is.

Betties tnx. Ik heb daar een exemplaar van besteld !

6. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,359
    277
    83
    Female
    Kapotte broeken gaan hier naar de kleermaker (zelf ben ik niet zo handig). Die repareert de knieën aan de binnenkant. Afhankelijk van de kleur spijkerbroek en het garen dat hij gebruikt, valt het wel of niet op.

Het maakt trouwens geen verschil in het merk spijkerbroek: H&M gaat even snel kapot als eentje van Vingino.

7. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    ipv op de markt een zo`n lapje kopen kan je ook van een oude (kapotte) spijkerbroek een stukje knippen en dat erachter naaien.

8. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    Zucht..hier is onze zoon ruim 6 jaar maar nog steeds kapotte broeken..hoeveel broeken er hier niet doorheen gegaan zijn afgelopen jaren.
    Ik heb laatst ook die onverwoestbare broek bij de hema gekocht. Ik ben heel erg benieuwd hoe lang die meegaat.

Vaak strijk ik aan de binnenkant van de broek zo'n jeans stuk, dat helpt wel wat.

9. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Oh herkenbaar inderdaad!! Ik heb dan broeken van de H&M en C&A maar dan gebeurd dus het zelfde.
    Vallen en gat er in.

Maar zo n plakplaatje of stofje er over heen zie ik niet zitten. Mijn ouders deden dat altijd vroeger en heb er gewoon een hekel aan gekregen! :D Vond het verschrikkelijk. :p

10. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,938
    58
    48
    Zo doe ik het idd ook, alleen naaien kan ik niet, dus doe ik het met strijkvlieseline.
    Ik doe het overigens aan de binnenkant van het gat plakken en niet er overheen. Dan ziet het er minder sullig uit.

11. Pomm

Pomm Fanatiek lid

Nov 23, 2010
    4,554
    116
    63
  12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

En nog betaalbaar ook!

Dankje. Ga het ook even uittesten bij Aiden. Die moet toch nog een paar nieuwe spijkerbroeken hebben.

13. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    hebben ze die broeken ook voor meisjes? :D Hier echt ook alle broeken stuk, heb overal al lapjes op genaaid maar wat een rotklus is dat met die kleine broekjes...

14. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    HEMA jongens spijkerbroek onverslijtbaar
    Ze zijn nu in de aanbieding :)

Thijmen heeft het ook, helaas is zijn maat net op :( Ik bewaar altijd maar wat kapotte broeken en dan knip ik ze af in de zomer. Of ik doe ze aan als hij gaat ravotten oid.

15. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    1,071
    0
    36
    En als je handig bent maak je dit :D

Attached Files:

16. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

Feb 6, 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    naar school met een nette broek en zodra ie thuis is, oude kapotte broek aan...mijn doerak van 5 jaar...

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Naald en draad en via de binnenkant dicht maken. Oudere broeken met al een gaatje mee geven naar school en accepteren dat het de komende jaren nog niet gaat veranderen. Schoenen het zelfde probleem vaak af getrapte schoenen van zoonlief gehad ( voetballen tijdens de pauze)

1 dicht maken een paar keer.
    2.oude broeken naar school aan goede broeken voor het weekend of uitje.
    3 accepteren.
    4 het gaat ooit over en krijg je weer vertrapte omslagen omdat ze hun broek niet willen omslaan( zoon).
    5 idd korte broekjes van maken voor de zomer.

18. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,802
    7,396
    113
    Heel herkenbaar, er gaan in de winterperiode soms een broek per week doorheen.
    Gewoon geen dure broeken kopen. Ik heb in de winteruitverkoop al een stapel van 10 spijkerbroeken aangelegd, van allemaal rond de 5 a 8 euro per stuk. die heeft hij in de zomer niet aangehad, omdat hij altijd korte broeken draagt (heerlijke tijd, geen enkele broek kapot ;) ). Dus die liggen er nog. Waarschijnlijk kan hij daar wel de eerste helft van de winter mee door. Dan koop ik als de wintersale weer begint weer een nieuwe stapel spijkerbroeken.

19. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    Aan de binnenkant stuk van oude spijkerbroek vastlijmen met textiellijm.

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Cool zeg! :)

Achterneefje van ons had wekelijks kapotte broeken. Zowel de dure (en dat waren echt dure!) als de goedkoopste kreeg hij op een week stuk.

Hier voorlopig nog maar 1 kapotte gehad van zoonlief, hou mijn hart al vast voor dit schooljaar.

Share This Page