oké ik heb mezelf altijd voorgenomen als de oudste 4 word en naar de basisschool gaat wil ik graag mijn rijbewijs hebben, maar het lijkt me verschrikkelijk om te moeten leren ! ik heb bijv mijn diploma voor verzorgende.... maar zit al 6 jaar thuis en als ik nu opnieuw examen zou moeten doen zou ik dik zakken, waar ik dus bang voor ben is dat ik bijv mijn theorie haal.... maar als ik dan 3 of 4 weken later de praktijk doe ik de theorie weer glad vergeten ben, en tja de examinator gaat mij vast niet onderweg vertellen hoe en wat ik moet ik doen, die gaat er vanuit dat ik mijn theorie wel weet ben ook super nerveus voor bijv schakelen, dat lijkt me zoooo moeilijk, hoe weet je nu wanneer je moet schakelen ? je kunt moeilijk de hele tijd op de toerenteller kijken toch ? of dat koppelen ... en dat sturen naar links en rechts.... rechtdoor lijkt me makkelijk, maar dat afslaan... wat als ik niet goed kan inschatten wanneer ik het stuur moet draaien en denk aan tegenliggers.... oeff hoop zo dat ik niet in 1 krimp en zo heb ik nog veel meer dingen waarvan ik denk : hmm zal ik wel rijlessen gaan nemen ? maarja onze zoon word in feb 4 jaar en ik vind het toch wel erg belangrijk om een rijbewijs hebben en ben ondertusen ook alweer 23, vind het wel een keer tijd worden ! het is gewoon super makkelijk om de kinderen naar school te brengen met bijv regen, of naar het mooie zwembad rijden wat hier 15 km vandaan is, daarmee ben ik nu gewoon afhankelijk van mijn man, en als de kinderen zich bezeren bijv been breken zoals onze zoon vorig jaar had... kan ik geen kant op... en dat is geen fijn idee, dussss ik heb besloten met rijlessen te beginnen, gister gebeld, en ze hadden een september actie, , 35 lessen 1200 euro incl theorie en praktijk examen. en ik heb nu dus morgen mijn eerste rijles en nu ben ik dus 1 blok zenuwen haha dus meiden, vertel eens, hoevaak hebben jullie de theorie moeten doen, hoelang heb je ervoor moeten leren ? Hoe heb je ervoor geleerd, (denk aan alleen doorlezen, vragen maken, samenvatting maken overhoring etc etc ) en hoevaak heb je de praktijk gedaan, en hoe ging jullie eerste les ( sorry als het verhaal een beetje van hak op de tak is haha )
ADEM IN EN UIT!!! gaat he-le-maal goed komen meid!!! zenuwen horen erbij!! heel veel succes! En bovenal heel veel rij-plezier! enne fouten maken , dat hoort er ook bij.... alleen van fouten kun je leren!
Heb je theorieles erbij? Dat had ik wel 2 dgn, op de laatste dag gelijk examen, dat vond ik wel erg prettig. Die heb ik in 1 keer gehaald (zeer verrast met m'n 2 foutjes haha). Praktijk in 2 keer, ik heb ook ongeveer zoveel lessen gehad geloof ik. Weet je, je gaat niet gelijk vol gas op de snelweg, als je uitlegt hoe je je voelt zal je instructeur dot echt wel begrijpen. Het is ook niet niks! Komt allemaal wel goed, uiteindelijk gaat het echt vanzelf. Veel succes en vooral veel plezier!!
schat adem halen. je leert het vanzelf. Schakelen hoor je aan de motor vanzelf en dat gaan vanzelf op de duur. sturen voel je aan de eerste paar keer zal het of te hard of de zacht gaan en ook dan gaat het vanzelf. gewoon ademen en de rijinstructeur zit er naast, anders ga een aan stukje rijden met manlief en dan goed opletten wat hij doet
Meid, maak je niet zo druk! Zo zat ik ook.. hoe kun je de bochten nou inschatten, hoe weet je nou wanneer je moet schakelen? mijn vriend zei dat hoor je, wanneer je moet schakelen. Ik dacht pff daar heb ik toch geen verstand van dat weet ik toch niet? Nou, het gaat gewoon automatisch! Maak je niet druk, iedereen kan het! Succes Theorie heb ik 2e keer gehaald en praktijk ook. Bij elkaar denk ik rond de 35 lessen gehad maar tussendoor gestopt.
dat is indd waar... ik zie het al helemaal voor me dat als hij me zegt start de auto maar dat mij de motor afslaat bijv, en dan voel ik mij helemaal ongemakkelijk haha, maarja ik zal dan vast niet de eerste zijn hoop ik ach ik heb mezelf allemaal senarios in me kop gehaald om maar onder die rijlessen vandaan te komen haha maar ik MOET het nu gewoon echt doen
dat kan ik er voor 40 euro bij nemen indd, ik krijg morgen een boekje en ik krijg online toetsen en als ik voor die online toetsen 5 voldoendes heb gehaald mag ik theorie examen doen... maar ik zou ook voor 40 euro 2 keer in de week echt "les" mogen hebben in de theorie.
Ik had vorige week mijn intakeles. Oh wat was ik zenuwachtig.. Maar het is me reuze meegevallen. Komt echt goed meid Heel veel succes en plezier.
haha mijn man zei al : zal ik je anders leren hoe je de motor moet starten, dan oefen je daar gewoon alvast mee maar dat doe ik maar niet, ik laat het me gewoon morgen allemaal uitleggen door de intructeur.
Hee ik heb ook pas mn eerste rijles gehad! Inmiddels heb ik er 8 gehad en t valt me best mee! Eerste les is vooral sturen en op het eind mocht ik ook een beetje gassen en remmen. Ik doe nog steeds hele domme dingen, soms bijna de verkeerde rijbaan op rijden , maar dan zit er zo'n mannetje naast je en die pakt gewoon het stuur over Don't worry! Ik heb er echt de ballen verstand/gevoel van maar ik kan dat ding toch maar mooi al laten rijden vind ik al heel wat :
Hoi hoi, Je verhaal is heel herkenbaar..eigenlijk wilde ik gewoon dat dat 18 worden heeeeel lang nog ging duren...maar inmiddels 27 en een 7 jaar mijn rijbewijs. Alles in één keer gehaald. Ik heb een tussentijdse toets gehad, ben ook zown stresskip/zenuwpees en kon er al nachten niet van slapen. Je denkt dat je alles tegelijk moet doen, maar je gaat alles rustig op bouwen. Bij sommige rijscholen doe je meerdere dingen tegelijk, maar bij sommigen ga je alleen gas geven bijvoorbeeld en remmen. Dus geef aan wat jij nodig hebt. Ik heb een tussentijdse toets gedaan (weet niet of dat nu nog kan) was wel duurder, weet niet of dat er nog is. Dat geeft weer wat zelfvertrouwen voor het werkelijke afrijden. Succes en probeer er de lol een beetje van in te zien. Ze gooien je niet meteen in het diepe en je mag leren en nog fouten maken, heerlijk
Meid, ik reed in een diesel en die liet ik toen nog afslaan. Nee, je bent echt niet de eerste en zeker niet de laatste . Inderdaad, je hoort het echt aan de motor, als ie een beetje begint te brullen is het tijd om te schakelen. Komt echt goed!!
Haha ik heb nog geen idee hoezo ? Denk dat ik de snelweg naar Arnhem nog wel een keertje moet doen haha
relaxxxx alles word je stap voor stap uitgelegd! theorie heb ik in twee keer gehaald. de eerste keer heb alles zelf geleerd, geen aanrader theoriedag gedaan, geslaagd! ik heb ook examenvrees, en heb staatsexamen gedaan. na30 lessen mocht ik mijn eerste keer op. vier keer gezakt bij het cbr, en natuurlijk baalde ik verschrikkelijk, zakken geeft je zelfvertrouwen een flinke deuk. maar, na 7 maand heb ik hem gehaald, jammer van het geld dat wel. maar nu denk ik, ik rij als een trein
Ik ben ook bezig en het valt reuze mee hoor. Ik heb inmiddels 4 lessen achter de rug en ik heb het rijden al helemaal door. Het is echt veel makkelijker dan ik had verwacht voor de eerste les en ook ik was enorm nerveus. Je weet wel dat die man (of vrouw) ook een rem, das en koppeling pedaal heeft he, hij kan dus ingrijpen mocht het verkeerd gaan haha