Vorige week vrijdag positief getest, dus ik zit nu op dag 8. Gisteren ging het wat beter, dus dacht ik dat het wel weer ging, maar vanmorgen wakker geworden met weer flinke klachten. Weet iemand hoe het zit als de 10 dagen quarantaine voorbij zijn en je hebt nog klachten? Wat moet je dan doen? Dochter zit nu op dag 5 en is weer beter op wat verkouden na. Man zit op dag 4 en hoest af en toe nog wat. Weet iemand wat je dan moet doen?
Volgens mij mag je dan gewoon de deur weer uit. Zou alleen wel opletten met kwetsbaren/ouderen te bezoeken.
Ik ben afgelopen zaterdag positief getest dus nu exact een week. Heb helse keelontsteking gehad, die godzijdank over is nu. Geen koorts of hoofdpijn gelukkig. Ik hoest snachts nog wel flink. En overdag alleen als mijn keel door drinken of voeding geprikkeld wordt. Ik ga er maar mee om door logisch na te denken, dus bijvoorbeeld niet naar de winkel of überhaupt onder de mensen. Maar ik ga wel naar buiten om een stuk te wandelen. Of nouja, stukje want het lijkt wel als of al m'n energie gewoon helemaal weg is Ik zou dus gewoon als je er behoefte aan hebt een frisse neus gaan halen, maar nog even geen mensen opzoeken if naar je werk gaan. Denk dat het gewoon tijd nodig heeft.
Ik ben vooral heel erg benauwd en kortademig, maar heb ook nog een nare hoest. Maar de boodschappen moeten ook gedaan worden en normaal doet mijn moeder dat als wij niet kunnen, maar ik heb mijn ouders ook aangestoken helaas.
Online bestellen geen optie? Wij zitten nu ook op dag 8, de oudste en ik mogen wel naar buiten maar de jongste testte later positief. Die moet nog tot maandag in elk geval binnen blijven. Kan hem niet alleen in de auto laten om boodschappen te doen, dus ik heb ze voor 't eerst besteld deze week bij de Jumbo. Morgen komen ze weer. Het is even niet anders
Net even bij de appie besteld. Maar die komen pas woensdag. Tot die tijd maar even aan d crackers ipv brood. Komt wel goed.
Er zijn lokale bakkers die nog bezorgen, misschien kan je bellen? En als je mijn buurvrouw zou zijn, zou ik ook even wat boodschappen willen halen. Beterschap, waardeloos als het zo lang duurt.
Na die 10 dagen mag je weer uit quarantaine. Ikzelf zou dan nog uitkijken met kwetsbaren. Dus niet op bezoek bij mensen. Maar zou dus wel boodschappen gaan doen. Gewoon een wat rustiger tijdstip. Ik gebruik eigenlijk altijd de zelfscan, dus ik kom niet eens in de buurt van een cassiere.
Dit idd anders zou ik nu nog steeds in quarantaine zitten na meer dan 2 weken. Nog steeds holtes dicht zitten en hoesten als een zeehond. Dikke pech dus gehad om ook verkouden te worden.
mijn zoontje was na 10dgn nog aan hoesten. test gaf toen ook nog een positief resultaat en toen zeiden ze dat hij dan echt nog in quarantaine moet tot hij 24 uur klachten vrij is.
Rijksoverheid geeft duidelijk aan: minimaal 5 en maximaal 10 dagen in quarantaine. Zie foto. Als je na de 10 dagen nog klachten hebt, zijn er wel adviezen, zoals afstand houden, mondkapje bij drukke plaatsen etc. De titel van je topic stelt dat je quarantaine voorbij is, maar die 5 dagen gelden alleen als je óók 24 uur klachtenvrij bent. Als je dat niet bent, moet je dus 10 dagen aanhouden. Beterschap!