Onze zoon heeft begin februari een hele fikse longontsteking gehad en het lijkt er een beetje op dat het er weer aan zit te komen, gisteren al bij de dokter geweest en nu moeten we morgen toch weer terug komen, ze kon het nog geen longontsteking noemen maar wil het toch even goed in de gaten houden, Dat zou dan de 2e keer in 3 maanden zijn en al de 3e keer in totaal. Ik voel me hier zo slecht over, ik laat hem echt niet zonder jas in de winter buiten of iets, maar wat kan ik hier aan doen, verkouden is die ook niet hij stikt alleen bijna in het hoesten en is echt aan het roggelen. Hooikoorts dacht ik trouwens zelf aan maar dat was wat de arts betreft direct uitgesloten geen symptomen van.
Hmm longontsteking krijg je ook niet direct van kou.. Maar meestal van bacteriën of virussen. Ds wellicht wel last van een slechtere weerstand?
Als die het nu weer zou hebben zou het niet vreemd zijn, door alle antibiotica is die vreselijk op zijn gat gegaan natuurlijk. Hoorde vandaag al dat het hier in het dorp/ op school ook al maanden heerst. Ik zou veel liever hebben dat die eens de waterpokken krijgt, dat heerst namelijk ook.
nog steeds niet schoon kan het geen longontsteking noemen maar er is zojuist bloed geprikt met hem en nu tot vrijdag afwachten.
Ik weet er alles van. Heel vervelend he! Wij lopen al 3 jaar zkh in zkh uit ivm terugkerende longontstekingen (8x) en ontelbaar bronchitis.. Nu veel medicatie gaat het goed en heeft ze gem 1ongontsteking in de winterperiode.. Zijn de amanden al verwijdert? Je kan doorverwijzing vragen om de afweer specefieker na te laten kijken mdv bloedonderzoek. Zijn er allergieen? Heeft je kindje onderhoudsmedicatie puffers? Wij weten vooralsnog niet precies waardoor ons kindje zoveel en zo makkelijk longontstekingen krijgt. Maar wel enorm veel onderzoeken gehad. Waarvan een paar nog lopen. Beterschap!
Eigenlijk is hij gaan kwakkelen toen hij 11 maanden was, continue, oorontsteking keelontsteking en dan weer andersom, nu zijn we voor de keel redelijk vatbaar in de familie van mijn kant. Uiteindelijk werd dat een longontsteking, maanden heeft die daarna gekwakkeld, echt minimnaal 5-6 maanden ook bij de kinderarts gelopen hij groeide niet meer viel af, toen we eindelijk naar de kno mochten na 3 maanden wachten was die schoon op dat moment, huisarts deed ook geen moeite hoor. Inmiddels zitten we bij een andere sinds 5 maanden en deze kreeg gelijk een nieuwe longontsteking op zijn bordje en die doet wel veel moeite, vandaag dan bloed geprikt. De allergieen zijn bij ons in beider families niet bekend dus dat zou heel vreemd zijn, kan wel natuurlijk dat besef ik ook, maar poepen en plassen doet die normaal, hooikoorts dacht ik zelf eerst aan is het ook niet zei de arts direct daar heeft die verder 0.0 syptomen van. We wachten het maar even af en anders toch maar weer verder laten onderzoeken al komt nu de zomer eraan en zal je zien dat het dan weer beter gaat.
Hoe is het nu? Longontsteking geworden of niet? Hoop dat je kleinje weer hersteld is. En denk zeker de moeite waard om een kinderarts eens verder te laten kijken.
Nee hoor geen longontsteking wel waterpokken Helemaal onder, dus waarschijnlijk ook daardoor last van de longen