Bloedingen na curretage

Discussion in 'Miskraam' started by Eekje, Jul 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eekje

Eekje Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,747
    0
    0
    Op 6 juni heb ik een miskraam gehad. Is opgewekt via medicatie omdat er enkel een vruchtzakje was maar geen vruchtje. Mijn lichaam wou het niet vanzelf afstoten helaas (had toen al 10w moeten zijn).
    Uiteindelijk hebben ze vorige week donderdag alsnog een curretage uitgevoerd omdat de bloedingen bleven aanhouden.
    We zijn nu een week verder en nog steeds bloedingen (niet erg veel, maar wel helder rood). Ze hadden me gezegd dat de bloedingen na de curretage max. 7 dagen zouden aanhouden. Zowel gyn als HA zijn op verlof 8)

Herkent er iemand dit?
    Ik vertrek zaterdag op verlof dus niet erg praktisch met die bloedingen. :(

2. Trees

Trees Niet meer actief

Raar dat ze hebben aangegeven dat het maar 7 dagen zou duren :(. Ik ben tweemaal gecurreteerd, waarvan ook één keer na het gebruik van cytotec. De eerste keer heb ik 20 dagen gevloeid en de tweede keer 22 dagen. Was volgens mijn gynaecoloog hartstikke normaal en kon varieren van enkele dagen tot zelfs 6 weken lang :$. Je kan altijd bellen als je je zorgen maakt. Ik neem aan dat er wel een verangend gynaecoloog is. Succes en ook nog sterkte met je verlies.

3. Eekje

Eekje Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,747
    0
    0
    Bedankt Trees voor je antwoord. Het blijkt dus niet echt abnormaal, maar ja ze hadden echt aangegeven max 7 dagen (en dan begin ik natuurlijk te twijfelen). Te meer omdat het allemaal nog heel erg gevoelig/pijnlijk is onderaan.

Zie dat je opnieuw zwanger bent. Gefeliciteerd! Ik duim heel erg voor je dat het deze keer nu eindelijk wel goed mag gaan!

4. samkids

samkids Niet meer actief

Eekje, ik heb een nummer gekregen van de triagekamer waar ik dag en nacht heen kan bellen als ik iets niet vertrouw. Ik hoef dan dus niet persé mijn eigen gyn te bellen. Heb jij ook niet zo iets? Of gewoon naar het secretariaat van de afdeling of zo? En bij twijfel altijd aan de bel trekken, beter te veel dan te weinig!!

Ik heb overigens gisteren een curretage gehad en vloei totaal niet meer. En gisteren was het ook heel weinig. Moet er natuurlijk blij mee zijn, maar als ik jullie verhalen lees, ga ik me weer zorgen maken of het wel goed gedaan is.

5. Eekje

Eekje Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,747
    0
    0
    @DrewB: Jij ook al. :( Ja ik heb ook wel zo'n nummer van het secretariaat maar ja dan kan ik wellicht een afspraak krijgen ergens volgende week (en daar blijf ik toch echt niet voor thuis). Misschien morgen toch maar eens bellen voor de zekerheid.
    Oh ja, ik wil je niet ontmoedigen maar de eerste dagen had ik ook zo goed al geen bloedverlies (was toen al helemaal blij). Het is pas na 3-4 dagen begonnen :(. En dan moet ik nog de pil nemen omdat dat er extra voor zou zorgen dat de bloedingen sneller stoppen. Niet dus 8)

6. Trees

Trees Niet meer actief

Misschien kun je bellen om telefonisch even te overleggen voor je eigen gemoedsrust. Ik begrijp dat je volgende week op vakantie gaat? Ik zou me vakantie er inderdaad ook niet zomaar voor laten schieten, maar misschien wel fijn om vantevoren even feedback te krijgen.

@drew, je bent niet de enige hoor die niet vloeit. Vraag maar aan jonnetje ;).

7. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    Hier heeft de gyn na mijn curretage ook aangegeven dat gemiddeld bloedverlies na een curretage 2 tot 6 weken is
    Ik had zelf 2 en halve week bloedverlies, waarbij de eerste dagen weinig bloedverlies, daarna weer een stuk meer met weer een aantal dagen aan het einde van weinig bloedverlies

Ik zou voor dat je weg gaat dit weekend nog wel even contact opnemen met iemand in het ziekenhuis hoor, om even te vragen hoe en wat en te overleggen

Sterkte!

8. Eekje

Eekje Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,747
    0
    0
    @Sterretje08: Bedankt voor je antwoord. Niet helemaal abnormaal dus.

Heb zonet ook gebeld met de vervangende gyn. Omwille van het pil gebruik (om alles mooier te laten genezen) zullen de bloedingen de ganse pilstrip blijven ;) daarna volgen de maandstonden en dan zou het gedaan moeten zijn... :(
    Leuk is ook anders. Heb al meer dan een maand bloedingen en nog een 3 weken te gaan... Maar ja er zit niet veel anders op dan... :(

9. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    Drew , ik heb ook totaal helemaal niet gevloeid !!

Maar voor jullie allemaal , idd met twijfel altijd aan de bel trekken ,ze zijn ervoor !!

10. Zeeprest

Zeeprest Lid

Mar 18, 2009
    93
    0
    0
    ZH
    Ik heb vorig jaar een miskraam gehad, deze duurde 10 dagen, voordat ik gecurreteerd werd. De volgende dag had ik nergens geen last meer van!

Groetjes

Share This Page