Mogelijk zwanger? Wanneer testen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jessy56, 13 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy56

jessy56 Nieuw lid

13 jul 2006
    2
    0
    0
    Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb eigenlijk (nog) niet zoveel kaas gegeten van hoe je cyclus nu precies loopt en wanneer je de meeste kans hebt om zwanger te worden. Maar ik zit met de volgende vraag:

Ik neem al ongeveer 10 jaar de pil. Mijn laatste pauzeweek is echter uitgelopen tot een 14daagse. Tijdens deze 14 dagen hebben mijn vriend en ik zeer regelmatig gevreeen. Ik neem aan dat er nu een kans is dat ik zwanger ben. Maar nu is de vraag hoe kan ik het te weten komen. Door het jarenlange pilgebruik heb ik geen flauw idee over het verloop van mijn cyclus. Ik weet ook niet wanneer ik ongesteld zou moeten worden. Vanaf wanneer zou ik eventueel een test kunnen doen? Zou ik er nu al iets van kunnen voelen indien ik zwanger ben?

Graag jullie reactie!

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Hai Jessy,

Ten eerste van harte welkom hier op het forum.

Voor een inzicht in je cyclus kun je het beste je vroegere cyclus voor het gemak even aanhouden……

Ik neem even aan dat je met pauzeweek van 14 dgn bedoelt dat je 14 dgn lang hebt gemenstrueerd???

Zo ja dan zou je nu even af moeten wachten hoe lang het duurt voor je je 1e eigen menstruatie weer krijgt, en als je een beetje op het forum rondsnuffelt zul je zien dat dat nog aardig kan verschillen, sommige stoppen met de pil en krijgen direct weer een normale cyclus (waaronder ikzelf) en bij sommige kan het soms wel maanden duren voordat ze hun 1e menstruatie weer krijgen en zelfs dan is het nog even afwachten of de cyclus zich weer normaal hersteld of dat er weer maanden tussen zit voor een 2e cyclus…

Stel jij had voorheen een cyclus van 28 dgn, dan zou je eventueel op dag 29 van je cyclus (dag 1 is je 1e dag van je menstruatie) een test kunnen doen, maar ja het is maar net de vraag hoe snel jouw cyclus zich hersteld, je kunt eigenlijk pas echt een beetje goed inzicht krijgen in je cyclus als je de 1e eigen menstruatie hebt gehad.

Je eisprong heb je gemiddeld tussen de 11 en 16 dgn voor je eerstvolgende menstruatie maar vaak is al gebleken dat dat echt gemiddeldes zijn en dat het gros hier van afwijkt (vroegere eisprong, latere eisprong) het is dus echt gewoon even afwachten…

Wel zou je (ik weet niet of je dit al direct wilt gaan doen of pas als je al een tijdje bezig bent) kunnen temperaturen om te kijken wanneer en of jij je eisprong hebt, of als je een wat regelmatiger cyclus hebt ovulatietesten gaan gebruiken om te weten te komen wanneer je eisprong eraan zit te komen….

Bij mij was het ook even afwachten toen ik stopte met de pil maar toen ik gestopt was (5januari) kreeg ik op 26 januari mijn 1e eigen menstruatie, daarna heb ik een heel mooie cyclus duur weer gekregen zoals ik die had voor ik met de pil begon (zie onderaan) gemiddeld tussen de 28 dgn….

Kan alleen maar voor je hopen dat je een mooie regelmatige cyclus zult hebben en het gauw raak mag zijn…

Groetjes en succes :D

3. jessy56

jessy56 Nieuw lid

13 jul 2006
    2
    0
    0
    smokie,

bedankt voor je snelle reactie maar met pauzeweek bedoel ik eigenlijk de week tussen mijn laatste pil en de eerste pil van mijn nieuwe strip.

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    als er na de pauze week meer dan 7 dgn tussen zit voor je aan de nieuwe begint is er idd redelijke kans dat je in verwachting raakt, maar ja de kans is natuurlijk niet ontzettend groot, maar toch groot genoeg om af te wachten meer dan even afwachten op je ontrekkingsbloeding kun je niet doen....

komt die niet dan is het waarschijnlijk bij jou raak geweest...

je moet natuurlijk niet vergeten dat als jij je pil niet inneemt je eitje (gerekend vanaf dat je niet meer menstrueert) ongeveer 8 dgn nodig heeft om te rijpen voor je je eisprong zou hebben, jij hebt na een week pas weer de pil genomen de kans is daarom wel degelijk aanwezig dat je toch een eisprong hebt gehad en mischien bevrucht is...helaas (of gelukkig dat kan ik niet opmaken uit je verhaal) is het niet anders dat je dan minimaal 2 wkn moet wachten voor je eventueel positief zou kunnen testen...

succes

Deel Deze Pagina