Wie heeft er ervaring met slaapzakken voor pasgeboren kindjes? Wij willen graag een slaapzak aanschaffen voor onze zoon, hij wurmt zich namelijk helemaal bloot iedere nacht. Nu heb ik al diverse slaapzakken gekregen maar die zijn allemaal veel te groot (80 cm). Waar moeten we op letten wat betreft lengte, dikte, met of zonder mouwen enz...?? En waar kun je deze kopen? Ons mannetje is nl pas 51 cm.... alvast bedankt voor jullie reacties!!
Wij hadden hetzelfde probleem. Ons meisje slaapt sinds kort ook in een slaapzakje. Wat heel belangrijk is, is dat het hoofdje niet in de zak kan schieten. wij hebben bij de Prenatal het kleinste slaapzakje gekocht (staat dt schattige draakje op) en dat is goed voor haar... ze is nu zoń 54 cm en zal nu richting 4,5 kilo gaan. Hoofdje is niet echt groot, maar goed, je moet dus zelf even kijken naar je eigen kindje en de opening voor het nekje. Enne... gefeliciteerd nog!
Oh, en er zitten afritsbare mouwen op. Ons meisje heeft er een pyjama onder aan en we hebben de mouwen vvd slaapzak gehaald, maar goed, ze kan zich inmiddels prima op temperatuur houden. Voor haar is het dus warm genoeg zonder mouwen, maar ze heeft toch wel 3 tot 4 weken nodig gehad om haar temperattuur te kunnen regelen.
die met dat draakje had ik inderdaad ook al gezien! Heb jij je dochtertje dan toch ook nog gewoon onder een laken en deken gelegd? want die slaapzak ziet er wel heel dik uit. Bedankt in ieder geval voor je tips!
Wij hadden die gewatteerde witte van de Hema, maatje 50/56, erg fijn ding, ook met afritsbare mouwen. Inmiddels heb ik dezelfde maar groter gehaald.
bij prenatal hebben ze ook andere slaapzakjes van 60cm met zilveren sterretjes en n badstoffen , die heb ik voor mijn meisje gehaald , ze draagt er een pyama in en daarboven heb ik het dekentje enkel gelegd
ik had een kleintje van de prenatal (60 cm) en van de hema 2 in maat 56/62. Zoon deed het ook al na een paar weken. Ik had alleen dunne zomerslaapzakken i.c.m. een lakentje en dekentje, maar toen was het ook september/oktober. Wat je nodig hebt voor je kindje hangt ook af van of je kindje zijn warmte goed vasthoud en of het een koukleuntje is of een warmbloedige typje. Want mijn kinderen had ik gesmord met een winterslaapzak en ook nog dekentjes, maar ik heb ook een oppaskindje dat het heel snel koud heeft. Gewoon goed voelen in het nekje en als het daar koud/warm is een laagje toevoegen of verwijderen.
inderdaad, inhet nekje voelen. En wij hebben ook getemperatuurd voor de zekerheid. Maar bij ons ligt ze verder alleen nog onder het lakentje. Heeft wel erg koude handjes, dan denk ik weer o jee, maar dan tempt ze gewoon tussen de 37 en 37.3... Over die vd hema heb ik ook goede dingen gehoord,mar die was bij ons steeds uitverkocht in het kleinste maatje. Die vd prenatal met de sterren heb k ook meegenomen, maar het nekgat is net iets groter en onze dochter heeft dus niet zoń groot hoofdje. Vandaar dat ik eerstdie andere gebruik.. binnnkort weer eens proberenn. Die is dunner, dus daar zou ik een enkel dekentje over doen. Ps. Sorry voor alle spelfouten... zit achter vriend s tablet en daar kan ik niet normaal mee overweg........grrrrrrr
hier een warmbloedig kindje en die had in de slaapzak van prenatal, kleinste maat binnen no time 37.8 temperatuur, dat vond ik wat warm, maar dat is bij elk kindje natuurlijk verschillend. ik zweer zelf bij de purflo slaapzakken, heb ik voor mijn vorig zoontje ook gehad en Hidde slaapt er nu ook weer in. Heerlijk zacht en ligt echt super fijn. Hidde lag in een puckababy maar ligt nu net zo fijn in de purflo slaapzak omdat deze vrij stevige mouwtjes heeft. Ze zijn helaas wel erg aan de prijs, maar ik vind ze helemaal geweldig. Hij heeft hieronder alleen een romper met lange mouwen, lakentje en enkel dekentje. Voelt lekker warm aan in de ochtend als hij wakker wordt.
Toevallig zag ik vanmiddag bij de wibra slaapzakjes van 50 cm hangen. Ik heb ze alleen niet gekocht omdat ik het eng vind omdat de armsgaten zo groot lijken en ik veelste bang ben dat de baby erin zal gaan en dan stikt... Boxpakjes van wat dikker spul enzo zou ik dan eerder gaan gebruiken denk ik
Het is over het algemeen niet zo'n goed idee om je kindje vast te leggen in bed, als ze zich zou draaien, dan kan ze in de problemen komen. Het veiligst is gewoon altijd goed passend beddengoed, dus niet bezuinigen op de kleinste maat slaapzak over te slaan. Wij hebben de kleinste van de hema gehad in het begin, maat 50-62 meen ik. Ik gebruik bijna altijd de slaapzakjes zonder mouwen, het is nog niet heel koud namelijk. Eronder draagt ze haar romper + shirt van overdag, dan de winter slaapzak zonder mouwen en dan een dekentje erover, maar losjes want ze woelt zich toch weer los.
ik heb nu de gewatteerde van de prenatal gekocht. Lucas ligt er nu voor het eerst in. de mouwen heb ik er afgeritst en hij ligt er gewoon in zijn kleertjes in. De temp op zijn kamer is 18 graden. We gaan hem straks als hij wakker wordt wel eerst even temperaturen om te kijken wat het doet. Hij ligt namelijk wel gewoon onder een lakentje en dekentje. We zijn erg zoekende of we de puckababy blijven gebruiken of een slaapzak gaan gebruiken. Lucas is nl erg druk met zijn handjes. Volgens de osteopaat heeft hij erg veel spanning in zijn schouders/ armpjes/ handjes en onspant hij deze bijna nooit. van de ene kant heeft hij geborgenheid van de puckababy maar van de andere kant is hij dan gefrustreerd (lijkt het) omdat hij zijn handjes niet bij zijn gezicht kan leggen. Dit deed hij namelijk al in de baarmoeder. Op iedere echofoto zien we zijn handjes bij zijn gezicht. Dat is voor hem dus ook vertrouwd. De puckababy hebben we aangeschaft omdat hij zichzelf vaak wakker sloeg (op aanraden van de kraamhulp). Dus ben benieuwd hoe hij het in zijn slaapzak vind. Hij slaapt nu al anderhalf uur