Onregelmatige cyclus, wie nog meer?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Noor31, Nov 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noor31

Noor31 Actief lid

Feb 20, 2016
    230
    47
    28
    Female
    Hoi Meiden, deze maand een cyclus van 26 dagen gehad 2 cyclussen daarvoor mooi 29 dagen en een tijd terug cyclussen van 35 dagen. Met ovulatie testen werken ga ik nog niet doen. Moet ik het maar gewoon op zn beloop laten? Toen ik mn eisprong wel wist werd ik ook iedere keer ongesteld ach ja, frustrerend :(

2. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    1,392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    Ik zit nu ook beetje zo
    Altijd 28 nu ongi met cyclus van 31.
    Maar ze zeggen toch dat de eisprong 2 wk na ongi is of voor de verwachte NOD?
    Als je beetje onregelmatig bent
    Hoe moet je het dan schatten?
    ik heb daar geen flauw idee van.

3. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    Heb je voorheen hormonale anticonceptie gebruikt? Zo ja, hoe lang ben je nu gestopt? De pil had bij mij de eerste 7 maanden mijn cyclus behoorlijk in de war geschopt. Ik had cyclussen tussen de 23 en 36 dagen. Nu is hij weer mooi 30 dagen. Als dit nu al langer dan een half jaar zo is zou ik toch eens naar de huisarts gaan. Wellicht is er iets meer aan de hand.

4. Noor31

Noor31 Actief lid

Feb 20, 2016
    230
    47
    28
    Female
    Ik heb onregelmatig de pil gebruikt, nu sinds een half jaar helemaal niet meer. Zit nu op dag 11 en voel rechts al de steekjes van het groeien van de eicel komen. Onderzoek heb ik gehad na miskraam alles was en zag er prima uit.

5. Louloute

Louloute Niet meer actief

Hier cyclussen van 26-31 dagen sinds na de bevalling.
    Ik vind het behoorlijk regelmatig vergeleken met daarvoor. :D
    Ik gebruik wel ov testen en tempen, zou anders gek worden hihi.

6. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

Apr 12, 2015
    2,769
    2,145
    113
    Female
    Docent Na&Sk
    Loesmari: De tijd tussen je menstruatie en je ovulatie kan verschillend zijn, de tijd van je ovulatie tot je volgende menstruatie (je luteale fase) is meestal hetzelfde, variërend van 11-16 dagen ongeveer. Als je onregelmatig bent is de dag dat je ovulatie is telkens anders, en dit kan je dus niet inschatten. Wat je wel kan doen is ovulatietesten gebruiken; vanaf de dag dat je eventueel je ovulatie kan verwachten elke dag een testje doen, als ie positief is dan weet je dat je ovulatie waarschijnlijk (geen 100% garantie) binnen 24-48 uur zal plaatsvinden. Dan weet je dus dat je op dat moment moet gaan klussen.

Als je de pil hebt gebruikt, ook onregelmatig, dan is het heel normaal dat het een tijdje duurt voordat je cyclus regelmatig is. Sommige mensen hebben zelfs een hele tijd geen cyclus.

Persoonlijk vind ik gebruik van ovulatietesten en/of temperaturen wel fijn, omdat ik dan weet wanneer ik over tijd zou zijn.

Share This Page