We hebben een een-eigge tweeling meisjes Roos en Rosalie, nu zoek ik inspiratie voor ons derde kindje. Iets wat past bij de namen van de meiden, zo wel jongetje en meisje.
Romée Robine Rowan Robin Of; Laura Maya Mara Juliette Willemijn Karlijn Sophie Hannah Cecile Faye Danique Yannick Julian Florian Floris Mathijs Mattias Waldemar Tobias
Is Roos Roosmarijn Rosalinde Rover Robert Lastig om hier iets bij te kiezen. Wil je een derde kindje weer een variatie van Roos geven als het een meisje is, Zo niet dan valt ze er een beetje buiten maar 3 kinderen die afgekort Roos heten is ook wel erg lastig. Ik zou voor een naam als Romée, Robine/Robin of Róbert gaan denk ik want een Lauren bijv zou er zo uitsteken.
Amber, Arwen, Aster, Flore, Jasmijn, Lente, Linde, Lotus, Merel, Sterre, Veerle, Zonne Arend, Arvid, Basil, Ceder, Espen, Lumen, Felix, Storm, Tijmen, Vosse, Wolf
Fleur Valerie Fiore Lenthe Sterre Merel Julia Flora Rosanne Wende Rosine Valente Sophie Iris Luna Lieve Rowan Roan Robbe Bosse Bastijn Floris Valentijn Wout Floretijn Brenn Roderick Foss Jorik Tobin Tijn
Ik zou zelf niet snel (wel afzonderlijk) voor deze namen als combinatie gekozen hebben, omdat rosalie ook vaak door mensen afgekort wordt naar roos. Maar nu je dat toch al heb zou ik het denk ik juist doorzetten en dan gaan voor bv roos, rosalie en rozan of bij een jongen roos, rosalie en roan
Ik zou afwijken van de naam Roos/Rosalie, maar wel voor een natuurnaam of evt. een dierennaam gaan. Bijvoorbeeld: Amber Madelief Iris Ivy Hazel River Skye Esmeralda Ruby Robin Merel Mint / Minthe / Menthe voor een meisje. Wolf River Fos Sky Robin Mees voor een jongen.
Omdat die andere 2 met roos heten zou ik als het weer een meisje word ook iets in die trant doen.. Anders valt ze er ook zo buiten. Dus misschien rosanne ofzo. Al is het wel heel vervelend dat ze dan alledrie afgekort worden als roos..
Rosalinde of Rozemarijn? Of juist geen "Roos" naam? Misschien iets anders bloemigs zoals Fleur of Margriet Of Jasmijn, maar aan je nickname te zien denk ik dat die naam al voorkomt in je gezin