"Ziek" tijdens bevalverlof

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by BZD, Apr 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BZD

BZD Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    1,059
    166
    63
    Female
    Paraveterinair
    Hallo,

Ik wilde mijn situatie aan jullie voorleggen. Door mijn bevalling is er een hematoom ontstaan waar ik heel veel last van heb. Ik kan bijna niet zitten, lopen of staan van de pijn. Nu moet dit vanzelf weggaan, maar het kan nog tot 2 maanden duren. Echt wat aan m'n verlof hebben, heb ik dus niet. Ik kan niet met mijn zoontje ergens heen en ben zo'n beetje aan bed en bank gekluisterd.
    kan ik me dan nu ziek melden, zodat ik straks als ik weer beter ben de rest van m'n verlof ingaat, of hoe werkt het in deze situatie?

Alvast bedankt.

Groet,
    BZD

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste BZD,

Jammer dat je niet kunt genieten van de kleine vanwege je klachten. Je wilt weten of je jezelf nu tijdens je bevallingsverlof ziek kunt melden.

Ik moet je helaas teleurstellen. Je kunt jezelf tijdens het verlof niet ziek melden. Ben je nog altijd niet in staat om te werken na je verlof vanwege je zwangerschap of bevalling? Dan kan je werkgever jou ziekmelden bij UWV. Heb je geen werkgever? Dan kun je UWV op de eerste werkdag na je bevallingsverlof bellen om jezelf ziek te melden. Bel daarvoor UWV Telefoon Werknemers 0900-9294.

Ondanks je klachten wens ik zowel jou als je pasgeborene heel veel geluk en gezondheid toe.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page