Mogelijkheden pijnbestrijding thuisbevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Babystuf, 31 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babystuf

Babystuf Actief lid

18 apr 2013
    200
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames,

Ik weet dat de mogelijkheden behoorlijk beperkt zijn als het gaat om pijnbestrijdiging bij een thuisbevalling, maar wat hebben jullie eraan gedaan?

2. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Ik kan je geen bevredigend antwoord geven helaas...

Niets aan gedaan....

** edit: veeeel rondgelopen en over de wasmachine gehangen;) )

3. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik denk dat je niet veel verder komt als een warme douche of een warm bad.

4. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Er is tegenwoordig toch iets met steriel water injecties (???!!) Verder niks helaas thuis. Alleen bij knippen/ hechten kan de vk uiteraard thuis ook verdoven.

5. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Ik heb hier ook nog geen ervaring mee, maar weet wel dat er ook een geboortetens bestaat..die geeft kleine stroomschokjes af dmv plakkers op je rug... Geloof ik..

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Steriele water injecties in je rug. Maar is volgens mij alleen voor rugweeen en er zijn maar heel weinig vlosjes die dit kunnen.
    Het enige is een TENS apparaatje. 4 plakkers op je rug en een kastje waarmee je jezelf tijdens een wee een soort stroomstootje/prikkeling kan geven. Niet echt pijnstillend maar het zou afleiden van de pijn. Beetje idee als dat je erge buikkrampen hebt en iemand knijpt je even flink. Reken maar dat je dan even af geleid bent van je buikpijn:D
    Die dingen kan je kopen of huren. Bij sommige verzekeringen word hij vergoed. Ik hoop hem ook te gaan gebruiken. Zusje had er 1 via verzekering gekregen.

7. Minerva

Minerva Niet meer actief

Volgens mij alleen TENS en steriel water injecties, maar dat laatste wordt nog niet door alle verloskundigen gedaan... Vrij beperkt dus.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Nou, meteen maar mn ervaring delen met de tens:D
    Vannacht heb ik hem uit mogen proberen. Ik heb er zeker baat bij gehad. Het bestrijdde niet echt de pijn maar het leidde wel af van de pijn.
    Het zijn geen stroomstootjes maar prikkelingen. Het was absoluut niet pijnlijk, eerder irritant. Kon mezelf op het hoogtepunt nog een boost geven. Echt een aanrader:)

9. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Betent dat dat we je mogen feliciteren met een kleine?

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Yep:D
    Tens is echt een aanrader.

11. Minerva

Minerva Niet meer actief

Fijn om te horen!

Gefeliciteerd!! :D

12. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ben 2xthuis bevallen en beide keren geen pijnstilling gehad, bij de laatste (2weken geleden) had ik als pijnstilling de knokkels van mijn man tjjdens de rug weeën. Hij draaide zo hard in mijn onder rug dat ik er 2 schaaf en beurse plekken aan over hield maar wat hielp het super tijdens de bevalling!

13. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Thuis bevallen zonder pijnbestrijding en heel eerlijk ook niet nodig gehad..

Ik heb heel veel rondjes door het huis gelopen en dit werkte echt super! Toen het heel hevig werd heb ik snel de hypnobirthing cd opgezocht en aangezet én dat werkte ook, ik werd hier heel rustig van en ben over de bank gaan hangen :).

Ik denk zelf dat je mee aan kan dan je zelf denkt :) en door niet aan pijnbestrijding oid te denken lukte het prima zonder.

14. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ik ben in het ziekenhuis bevallen eigenlijk puur vanuit het idee 'daar is adequate pijnstilling' voorhanden. Eenmaal daar aangekomen bleek ik al tegen de 6 cm ontsluiting te hebben en hebben ze me 't afgeraden. Ik ben zonder pijnstilling bevallen en dat was goed te doen! Ik zou het de volgende keer weer zonder doen! Echt als alles goed gaat dan kan je het aan! Dat kunnen wij vrouwen. Is wel een kwestie van vertrouwen hebben en de bevalling over je heen laten komen. Ik ging in mijn eigen bubble zitten en stelde me tijdens de weeen voor dat ik aan het surfen was. Ik ging letterlijk mee in de golf van de wee, dat deed ik met m'n ademhaling.

Deel Deze Pagina