Mogelijkheden qua werk, stoppen of doorgaan?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Lumiere, 29 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    We hebben ooit afgesproken dat we allebei 1 weekenddag uitslapen. Maar daar is de klad ingekomen. Hij wil het op zich wel, maar dan moet ik het echt letterlijk "vragen" en dan denk ik vaak "laat maar zitten, ik start de dag wel op met onze zoon, we maken het samen wel gezellig".

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zo maak het je hem natuurlijk erg makkelijk. Dat weet je zelf ook.

En ook: waarom moet je man de dag niet eens starten met je zoon, gezellig samen?

suus1983 vindt dit leuk.
  3. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Zelf werk ik ook in een klein team bij een huisartsenpraktijk en draai spreekuren maar als je kind ziek is dan moet je toch weg kunnen? Gelukkig doen ze daar bij ons dan niet moeilijk over. Wij draaien zijn ook altijd met 2 assistentes maar in geval van calamiteiten kan de een weg en blijft er 1 assistente over. Spreekuur wordt dan verplaatst naar een andere dag of naar de huisarts.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ben dan niet to, maar ook doktersassistente. Ik zit altijd alleen. Als mn dochter ziek is, kan ik dus echt niet zomaar weg. Er moet toch een assistente op de praktijk zijn? Dus als mn collega niet kan, heb ik pech.

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, dan maak je het hem toch heel makkelijk. Wat is er mis met vragen? Dat is zo vaak wat ik lees: ja maar ik moet altijd alles vragen voor ie wat doet. Ja dus, dat is dan maar zo. Ik zou op vrijdagavond vragen: wil jij zaterdag of zondag uitslapen?

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik kom uit België, dus ik heb er zelf geen ervaring mee, maar waarom móet er een assistente zijn? Mijn huisarts neemt gewoon zelf de telefoon op hoor. Nu ja, in België is er wel niet het beleid dat je eerst telefonisch issues bespreekt. Je maakt gewoon een afspraak en gaat langs. Ligt het daaraan misschien?

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hij ziet dan zelf patienten. Hij kan dan toch niet ook nog de telefoon opnemen? Ik neem urines aan aan de balie, mensen komen verwijsbrieven ophalen, ik heb mn eigen spreekuur. Het is niet zo makkelijk om.dan weg te gaan. Gelukkig heb ik een goede achtervang in de vorm van mn sm die ik altijd kan bellen.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier gebeurt dat gewoon. Telefoneren kan alleen in de voormiddag. Staaltjes laat je achter in een aparte bak. Voor een verwijsbrief ga je op consultatie. Of je wacht even voor de deur tot een patiënt buitenkomt.

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Maar die staaltjes kun je toch niet dan de rest van de dag en de nacht laten liggen? Dan zijn ze hartstikke verontreinigd. En ik zou als patient niet blij zijn als mn huisarts telkens weg moet lopen om een patient een verwijzing te moeten geven. Ik doe echt heel veel op een dag hoor, haha. Drukke praktijk.

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tja ik denk dat huisartsen in België gewoon anders werken.

Staaltjes liggen uiteraard niet de hele dag te wachten. Maar de huisarts heeft ook niet de hele dag doorlopend consultatie.

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Maar als een staaltje door mij niet wordt nagekeken, doet niemand anders het als ik er niet ben. Mijn werkgever heeft zowat de hele dag spreekuur, ook nog telefonisch spreekuur en vaak nog visites rijden. Die heeft echt geen tijd voor andere dingen.
    Nu komt het zelden voor dat ik Dafne op moet halen van kdv hoor. En meestal kan mn collega wel komen. En anders dus mn sm. Dus ik zie het verder niet echt als probleem ofzo.

12. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Als je alleen bent dan kan het inderdaad niet, maar in dit geval werkt to met 2 assistentes gaf ze aan.

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Vandaar: ik denk dat huisartsen in België anders werken dan in Nederland.

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bij onze huisarts worden de staaltjes opgehaald voor controle op het labo. Dat gebeurt twee keer per dag, komt er zo'n busje langs.

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Jep, hier ook.

16. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.093
    12.062
    113
    Maar van wie profiteer je dan volgens hem? Van hem? Omdat hij wel fulltime werkt en dus meer geld binnenhaalt? Of van toeslagen, omdat je dan wellicht meer ontvangt? In bijde gevallen onzin.
    Je moet samen een gezin draaiende houden en dan is het eerder regel dan uitzondering dat een van de ouders minder gaat werken, omdat je nu eenmaal niet en, en, en, en kan doen.
    Misschien al geopperd, maar kan je niet voorlopig ouderschapsverlof opnemen?

Ik zou naar de 3 dagen gaan, dat zou voor mijzelf ook de voorkeur hebben.

17. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wij zijn inderdaad met 2- en, maar 1 heeft de hele ochtend en/ of middag spreekuur in de behandelkamer wat meestal gewoon vol staat van 14 tot 17, de ander doet de balie en telefoon
    Als je bezig bent met uitstrijkjes, hartfilmpjes etc is het niet handig als je er steeds af moet omdat er iemand aan de balie komt. Artsen willen hier geen bandjes voor pauze/behandelkamer enz.
    Afwezigheid van een assistente betekent dat dat dagdeel spreekuur moet worden afgebeld, aangezien de artsenspreekuren hier ook altijd vol staan. Helaas geldt dat ook voor het assistentespreekuur omdat wij heel veel zelf doen (tapen, reisadvies, zwachtelen enz), dus afbellen betekent vaak dat patiënten pas dagen later kunnen komen. En sommige zaken zoals tapen en wondcontrole kunnen niet worden uitgesteld naar dagen later.

18. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    wat erg voor je lumiere dat hij je zwak vind:eek:,van wie profiteer je dan? van meneer zelf omdat hij fulltime werkt?
    jeetje meid hoop dat hij niet altijd zo tegen je doet!
    doe waar je jezelf goed bij voelt!

Biny vindt dit leuk.
  19. Nescio

Nescio Niet meer actief

@Lumiere sorry maar ik vind je man niet sympathiek of begripvol overkomen.. is dat vaker zo?

Deel Deze Pagina