Vandaag tweede echo gehad omdat er geen hartje te zien was met 8 weken. Het vruchtje bleek met 6+ wkn al gestopt met groeien. Nu stelt het ziekenhuis voor om het eerst natuurlijk af te wachten, wat ik prima vind... En we kunnen evt een afspraak maken voor curretage. Nu heb ik al eerder een curretage gehad om een placentarest te verwijderen, dus dacht dat dat hetzelfde zou gaan, wat me prima leek... Maar vandaag kreeg ik te horen dat deze curretage zonder narcose is. Ik schrok me rot, want dat lijkt me echt verschrikkelijk! Ik hoef echt niet te zien hoe ze daar tussen mijn benen het vruchtje aanhet wegzuigen zijn! Ben helemaal van slag nu en weet niet wat ik moet doen. Heb wel gevraagd of het onder narcose kan... Kan misschien in overleg maar ze zijn er geen voorstander van omdatbhet medisch niet noodzakelijk is en ze het dan liever zo doen. Wie heeft hier ervaring mee?
Bij ons in het ziekenhuis was het juist standaardprocedure om een curettage wel onder narcose te doen, volgens mij vooral vanwege de emotionele kant... Ik zou er dus gewoon op aandringen hoor. Mijn gyn gaf ook wel aan dat een narcose ten allen tijde vermeden moet worden, (daarom hier eerste keuze opwekken met cytotec), maar als het niet anders is, is het gewoon zo.
Ik zou er zeker op aandringen om dat wel onder narcose te laten doen. Zoiets wil je toch niet meemaken?? Ik heb het ook onder narcose gedaan, was niet eens de vraag destijds of het wel of niet onder narcose gedaan zou worden.. Beetje vreemd eigenlijk. Nogmaals, dring er op aan, jij bent degene die het moet ondergaan. Sterkte!
Ik ging ook onder narcose en ik had het niet anders gewild. Dus hoppa, voor jezelf opkomen en narcose aanvragen! Veel sterkte...
Zo zie je maar weer dat elk ziekenhuis anders is. Ik moest onder narcose bij mijn curretage, maar wilde dat zelf niet. Ben 2 x gecuretteerd met een ruggeprik en heb er geen spijt van. Het deed geen pijn, en iedereen was heel lief. Ik heb heel bewust afscheid genomen en dat heeft mij persoonlijk heel veel geholpen met het verdere verwerken. Mocht je meer willen weten mag je me ook pb en. Heel veel sterkte meid, ik weet helaas uit ervaring in wat voor emotionele achtbaan je zit...
Als je het niet zo wilt meemaken op je punten staan of om een roesje vragen. Ik ben 3 x gecuretteerd waarvan 1 x met plaatselijke verdoving en 2x zonder verdoving. Ik ben op zich erg nuchter en heb er geen problemen mee, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het niet bewust wilt meemaken.