Mogen alle pizza's?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door guusje27, 1 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Ik wilde vanavond een lekkere pizza gaan eten maar ik kon nergens op de verpakking vinden of de kaas gepasteurisseerd is. Kan ik alle pizza's eten? Ik wilde er 1 met courgette,asperges,blauwaderkaas en mozzarella...
    Vind het te riskant om het zo te nemen...

2. Aangezien een pizza altijd flink verhit wordt mag het altijd, ook al zou er niet-gepasteuriseerde kaas op zitten (en ik denk niet eens dat dat zo is), dan nog worden alle bacterien die daar mogelijk in zitten tijdens de bereiding om zeep geholpen.
    Dus, smakelijk eten!

3. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    thanks!!! heb er ook zoooooo'n zin in!!

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier zit een wat luxere pizzeria en zelfs zij zeiden dat ze geen rauwmelkse kazen gebruiken :) Dus volgens mij kun je er wel vanuit gaan dat alle pizza's eetbaar zijn voor zwangere vrouwen.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Inderdaad.. de kans dat een restaurant (pizzeria etc) echte rauwmelkse kazen gebruikt (zeker in producten die nog verhit moet worden) is heel klein. Dit is namelijk helemaal niet rendabel voor de meeste restaurants. Alleen in goede restaurants waar ze bijvoorbeeld kaasplankjes hebben willen ze wel voorkomen. Rauwmelkse kazen zijn namelijk maar kort houdbaar

6. fafje

fafje Niet meer actief

elke kaas mag, zolang het maar verhit is boven de 80 graden! Dus al was het ongepasteuriseerd...nadat je pizza 20 min in 200graden heeft zitten bakken, is het helemaal bacterie veilig!

ik ga zo ook lekker pizza eten! :D

7. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Ongeveer een half jaar geleden (of was het alweer een jaar) stond een groot onderzoek in de krant (AD). Op heel veel pizza's zit niet eens echte kaas. Allemaal nepkaas met wel het smaakje. Dat gold ook voor de (duurdere) pizzeria's en de score op supermarktpizza's was heel groot. Het is volgens de voedsel en warenwet niet verboden en het is ook niet schadelijk. Ik denk dat de kans dat je een nepkaas te pakken hebt vele malen groter is dan een rauwemelkse.

8. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Lekker he Fafje, pizza...:)
    welke had jij?

9. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik dacht dat mozzarella en blauwaderkaas e.d sowieso niet mochten... Maar dus wel na bereiden! Das mooi, ben dol op mozzarelle en feta namelijk!

10. Trees

Trees Niet meer actief

Feta en mozarella zijn bijna altijd van gepasteuriseerde melk gemaakt en mag je ook koud eten. Kijk maar eens op de pakjes in de supermarkt. Ik heb er nog geen één gevonden die ik niet mocht en eet het lekker door de salade heen.

11. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    mij is altijd gezegd dat mozerella echt niet goed is om te eten tijdens de zwangerschap

12. Trees

Trees Niet meer actief

Alleen de mozarella van rauwmelkse kaas wordt afgeraden. Gelukkig zijn de meeste mozarella's gepasteuriseerd en mag je er heerlijk van genieten!

Je kan gewoon de lijst van het voedinsgcentrum aanhouden en dan zit je altijd safe.

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Zou niet best zijn want sinds mijn zwangerschap eet ik meerdere malen per week mozarella op brood :D Met wat tomaat, hmmmm.

14. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    En hoe zit het met salami?
    Deze mag je dus ook omdat het goed verhit is?
    Hmmm we zijn namelijk van plan om zometeen een pizza te gaan halen, heb er nu al zin in!

15. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow dames nu krijg ik ook zin in pizza! :D

16. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Wat ben ik blij met dit topic! Ik ben namelijk helemaal verslaafd aan 4-kazen pizza's en dacht dat ik die niet meer mocht eten :$
    Ik ga er meteen eentje verslinden deze week :D

17. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oehh ik krijg ook zin in pizza. En in broodje pesto met mozzarella. En ik heb net nog wel mijn avondeten op.. Pfff een reep chocolade doet natuurlijk ook wonderen:)

18. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Ooooh, wat een lekkere pizza, zeg! Met courgette, asperges, blauwe kaas en mozzarella! Het water loopt me hier in de mond.
    Ik heb laatst ook al lekker zitten genieten van een 4 kazen pizza. Gewoon lekker eten, hoor!

19. Eefje070809

Eefje070809 Actief lid

2 mrt 2010
    111
    1
    0
    ooohhhhh wat ben ik blij dat te horen!!!
    Pizza kan geen kwaad... en mag ook nog eens de 4 kazen...
    JOEPIE!!!!!!

20. HOG

HOG Niet meer actief

Ben ook blij dat ik deze topic las gisteravond!! Gister durfde ik bijna mijn pizza niet te eten toen ik bedacht dat er kaas op zat, maar toen ik dit hier las, heb ik het toch maar opgegeten. De lekkerste kiptandoori pizza die er bestaat :D

Deel Deze Pagina