Mogen beginnen met vis.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dinh, 17 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pfff.... ik reageer op bovenstaande vetgedrukte teksten.

1: Gluten.... Pff, nog totaal niet aan gedacht. Nog totaal niet bij stilgestaan en moet me daar dus ook nog in inlezen. Wat dat betreft, merk ik wel, dat dit forum zeer fijn is. Je krijgt zo veel reminders. En dan te bedenken, dat er ook velen zijn, die forumloos door het leven gaan.

Gluten, wanneer begint men met brood? Hoe kun je het herkennen als ze allergisch is voor gluten?

Ik kan wel zeggen: Ik ben half Indo en de moeder is Vietnamees en we eten het liefst drie keer per dag warm, maar ze (en de moeder dus ook) moeten wennen aan het eten van brood, al is het maar in de middag of juist alleen bij het ontbijt. Onze kleine zal heus wel eens bij vriendinnetjes blijven spelen of logeren en dan moet ze dus ook brood kunnen eten (en aardappelen, maar dat vindt ze nu al lekker, met worteltjes) Het is in ieder geval niet iets dat we uit de weg willen gaan.

Smulkont, ja dat is ze. Al valt me dat ook nog mee. Zo'n verschil met mijn neefjes. Lusten weinig, en zijn heel moeilijk qua eten (crackers in plaats van brood, tosti in plaats van aardappelen, alleen nasi goreng). Mijn schoonzus zegt dat dat komt door ''het verwennen door oma'', mijn broer en ouders zeggen, dat dat komt doordat ze ruim een jaar aan de borst hebben gezeten. Onze kleine heeft kort aan de borst gezeten en eet (nu) alles. Vindt meer lekker, dan de ''jongens'' toen die aan de potjes gingen.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik denk dat dat moeilijke eten ook pas later komt hoor, niet op deze leeftijd.

Ik zou me niet te druk maken over gluten en gewoon het cb boekje eens doornemen wat betreft eten en desnoods eens daar een schema'tje vragen oid.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Laat maar. Beetje nutteloze reactie. ;)

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Brood mag vanaf 6/7 maanden gewoon hoor. Cb xal ook zelf zeggen dat te gaan geven

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dit dus eigenlijk. Vlees is behoorlijk zwaar verteerbaar, ik zou daar lekker nog even mee wachten.

6. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Vind eigenlijk dat alle cb's elkaar tegen spreken ik was er vandaag toevallig met min zoontje van 4 mnd. Dus verteld dat hij al lekker groente en fruitje at goed sliep en bla bla bla +1 lijn ect..
    Vertelde dat ik alles lekker vers maak maar dat is dat gister vergat en wij spaghetti aten... En dat ik het vandaag goed maak met hem met lekkere wortels (van alles wat we hem aangeboden hebben vind hij dit het minst lekkere) Begint zijzelf over de spaghetti en dat hij dat ook best mag mits ik het voor hem eruit haal voor onze kruiden erin gaan en de gehakt goed doorbakken is, en niet teveel gehakt erdoor doe. Ik vond dit eigenlijk nog wel wat dat ik dacht okeee tuurlijk is het fijn als hij dan mee kan eten maar vind het nog wel wat om gelijk met rijst en weet ik veel allemaal te beginnen. Ga dit ook nog niet doen maar wilde het wel met jullie delen

7. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben heel blij met het cb waar ik naartoe ga.. De verpleegster is bijna mn tweede moeder haha, zoveel vroeg ik aan haar... Maar ze is gelukkig niet zo 'pietluttig' met voeding en hoeveelheden.. Zij kijkt echt maar ieder kind apart... Maar dat terzijde..

Over gluten.. Volgens mij merk je het snel genoeg als je kind intolerant is voor gluten.. Verder moet je daar je eigen gevoel in volgen.. Ik ben er persoonlijk geen voorstander van om voor 9 maanden brood/iets met gluten te geven maar dat is mijn eigen idee, meer vanuit persoonlijke voorkeur :)

Deel Deze Pagina