Wij geven ook geen online les.. Beslissing is door stichting genomen.. dus geen eigen keuze.. ik ben zelf wel voorstander van online les..
Hier lijkt het erop dat ze maandag gewoon open gaan om les te geven. Dus dat zal dan ook wel thuisonderwijs worden vanaf dinsdag.
Hier ook geen les, en voor groep 2 vind ik dat prima. Ik begin me wel af te vragen of ik met oog op groep 3 volgend jaar toch nog een laptop moet gaan aanschaffen voor mijn oudste.
Hier ook geen les. Ging ik ook niet van uit. Ach ja, ze doen het prima dus kunnen die week ook wel missen. Dan doen ze toch niet veel anders
Hier hebben ze besloten om in te zetten op herhaling. Geen online les maar ze krijgen wel schoolwerk mee. Het is niet verplicht.
Geen online lessen maar ze moeten een tas meenemen vrijdag voor werkjes. Het is nog niet duidelijk of dit oude of nieuwe werkjes zijn. Wij vermaken ons anders wel met knutselen, wandelen, bakken
Volgens mij als je in bron en contactonderzoek van GGD zit niet hoor. Dan moet het wel bij GGD. Dat staat ook in onze brief.
Bij milde klachten volstaat een zelftest. Dat heeft al 2 keer in de brief van DE GGD gestaan als de klas in quarantaine moest. Ik doe er trouwens wel een PCR bij hoor, kleine moeite.
Hier geen thuisonderwijs, maar er wordt wel schoolwerk meegegeven naar huis. Ik ben blij, want van thuisonderwijs wordt onze dochter heel ongelukkig (en ik dus ook). En ik snap het wel, want de meeste leerkrachten zullen voor de noodopvang voor hun eigen klas moeten staan.
wat gek? Bij ons heeft dat 2 keer expliciet in de brief van de GGD gestaan bij de quarantaine van de klas. Maar goed ook want van mijn middelste zonder klachten was zijn zelftesten negatief maar zijn pcr 2 uur later positief…(vorige week)
Hier ook geen thuis onderwijs en of schoolwerk. Een week extra vakantie. even wat anders. Wettelijk gezien moeten kinderen op de basisschool zoveel uur onderwijs gehad hebben. Hier komen ze natuurlijk niet meer aan. Iemand al iets gehoord over hoe “men” denkt dit recht te trekken. Of gaat men de achterstanden verder op laten lopen en gaan kinderen op de basisschool in mijn geval met lagere niveau s uitstromen omdat de kennis onvoldoende is.
Dat klopt ook. Bij nauw contact en bij huisgenoot met corona, moet je een PCR doen na 5 dagen. Bij nauw contact is wel het advies om de eerste dag een zelftest te doen.
kinderen moeten ca 24 uur les in de week krijgen, bij de meeste scholen is dit wel meer bij de school van mijn kinderen rond de 26 uur per week, waardoor studiedagen kunnen worden gehouden door de leraren. maar als je kind een week ziek is mis je ook onderwijs uren....die worden ook niet gecompenseerd toch?! ik denk niet dat 1 week op 8 schooljaren gecompenseerd hoeft te worden.
Hier ook geen onlineles gelukkig. Vrijdag gaan ze kerstfeest vieren in de klas en daarna lekker vakantie voor ze. Wij gaan in die week niks ondernemen, E gaat wel 1x logeren bij mijn ouders maar dat is omdat we moeten werken en als ze naar school gaat, gaat ze ook altijd naar mijn ouders toe die dag.
Hier geen online les. Maar ze hebben alle kinderen aangemerkt als kwetsbaar (cluster onderwijs). Je hebt nu daardoor als ouder de keus om je kind thuis te houden of naar de noodopvang te sturen. Op de noodopvang gaan ze dan inzetten op herhaling.
Als die ene week nu extra vrij het verschil kan maken op schoolnivo, is het sowieso al kielekiele en moet je je afvragen of het iets lagere nivo dan sowieso niet beter is.... Maar goed, als je de hele periodes met thuisonderwijs meeneemt zal het bij sommige kinderen misschien wel uitmaken inderdaad, maar ook voor heel veel kinderen niet. Ik denk dat als het echt in het gedrang komt die uren, dat ze dat opvangen door minder studiedagen of vakantie etc. of dat het aangepast wordt, omdat het een hele generatie betreft en niet individuele gevallen of een enkele school.
Hier hebben ze altijd speling, dus hier wordt het aantal uur wel nog gehaald met 1 week eraf (dat zijn hier 2,5 dagen onderwijs - donderdag was er geen onderwijs vanwege kerstviering, vrijdag waren ze sowieso al vrij geweest).
Hier ook geen les, maar dochter moet van mij wel minimaal 1 -maar liever 2 - van haar boekverslagen voor dit jaar gaan maken. Ze moet er in totaal 6 - heeft er nu 2 gedaan. Dus sowieso hadden we anders ook gepland om er 1 in de vakantie te doen. Het telt over de volle 8 jaar... Bij ons is het zo, dat ze in de onderbouw meer uren maken dan nodig - omdat het in de bovenbouw nét wat aan de krappe kant was. Maar juist dit soort situaties kunnen ook door die extra uren in de onderbouw (groep 1 tm 4) prima dus gecompenseerd worden. En wie weet, hebben ze volgend schooljaar wel een week minder meivakantie ofzo - of worden er wat studie dagen geschrapt. Dat deden sommigen scholen afgelopen jaar al.
Wat gek die verschillende boodschappen. Dat staat bij ons niet zo. Dit onderstaande even gekopieerd uit de brief van GGD: Niet-immune kinderen Uw kind wordt als niet immuun beschouwd als hij/zij in de afgelopen 12 maanden geen corona heeft gehad en op dit moment niet (volledig) gevaccineerd is. Voor deze groep niet immune kinderen geldt onderstaande: • De quarantaine van uw kind loopt tot en met: 20 december 2021 • Zo snel mogelijk (zelf) testen en op dag 5 kan uw kind zich laten PCR testen bij de GGD. Adviesdatum test: 15 december 2021 • Maak een testafspraak via 0800-2035. • Als de uitslag van de dag 5 test negatief is, wordt de quarantaine van uw kind vroegtijdig beëindigd.