is dit bekkenpijn?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door nijntje1984, 5 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hoi dames

Ben zwanger van de tweede en bij de eerste nooit last van gehad. Heb sinds een paar dagen af en toe pijn op de knop van m'n heup. Soms een pijnscheut in m'n been. Zou dit afkomstig zijn van het bekken? Ken de pijn alleszins niet.

Groetjes

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    klint meer als ischias. Met name die pijnscheuten door je been

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Heb het ff gegoogled :) 't Is alleen in m'n bovenbeen dat ik pijn heb, niet tot aan m'n voet zoals het bij ischias beschreven staat.

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik heb ook BI gehad...

En ik had dan als ik liep ofzo ineens een steek in mn bovenbeen.. En zakte er ook wel eens doorheen(ene keer erger als de andere keer)

Weet niet of je dat bedoeld?

5. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Bandenpijn trok hier ook door in mijn been. Kwam vanuit mijn buik aan de zijkant en schoot door in mijn lies en bovenbeen.

Was niet continue , meer als ik ineens opstond of een snelle beweging maakte.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier wat last van zwangerschapsischias. Begint hier vanuit mn onderrug (waar je 2 kuiltjes hebt) en straalt dan via mn bil uit naar mn been. Maar meestal tot halverwege mn bovenbeen.
    Hier bij vlagen en in de vorige zwangerschap ook gehad.
    Net als ik dacht dat fysio nodig was, ging het weer even weg ;)

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Bij mij zit de BI meer in mijn billen. Ongeveer tussen je zitbeenknobbels (die twee botten in je billen) en je onderrug.

Mocht het BI zijn, dan helpt het om te proberen goed "recht" te blijven. Dus recht op 2 benen staan, op je rug liggen (liefst zo plat mogelijk), veel afwisselen tussen verschillende houdingen. Door dit te doen en elke dag tussen de middag minstens een half uurtje even echt plat te liggen heb ik er nu bijna geen last van. Succes!

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ gentle: Dat had ik al gelezen van op je 2 benen te steunen. Dat heb ik gisteren dan ook maar gedaan en deed het zo goed als geen pijn.

@ gebakje: Wist niet dat bandenpijn ook kon doortrekken naar het been... Bij de eerste geen last van gehad.

Nu voel ik niets in m'n been meer sinds gisterenavond, wel wat in m'n onderrug... In m'n liezen voel ik helemaal niets. Maar 't is dragelijk, 't is niet dat ik paracetemol ofzo moet gaan nemen. Vandaag hele dag op m'n werk, dus zullen zien hoe het vanavond gaat gaan.

Deel Deze Pagina