Mogen jongens met poppen spelen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zwollywood, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Vind ik prima, timo is op het moment ook heel erg met zijn sesamstraat beesten bezig, ze slokjes drinken geven, hapje slab om enz enz.....vind hij leuk maar een pop zat ik nog niet aan te denken

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
  3. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Nope, is bij de wet verboden :p

Natuurlijk mogen alle kinderen met alle speelgoed spelen. Lijkt me zelfs leerzaam, als meisjes ook kennismaken met meer technisch speelgoed en jongens met meer 'mensgericht' speelgoed! Te bekrompen voor woorden als je er anders over denkt.

4. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Lekker doen hoor.
    Goed voor de ontwikkeling vind ik.
    Daarbij de tijd van dat de vrouw alle verzorging moet doen en mannen niet is allang voorbij, mooi toch om dat spelenderwijs alvast te leren.

5. tulip

tulip Niet meer actief

berte, o die is tof zeg!!!

6. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Dikke onzin! Ik vind dat echt wel kunnen hoor. onze dochter is zelf gek op vliegtuigen enzo... Nou als zij zich dus heel de dag wil vermaken met een vliegtuig prima!

7. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    hij wordt later toch ook (waarschijnlijk) papa?
    dan moet hij toch ook voor baby's kunnen zorgen ??

hier speelt zoon van zeven ook geregeld met de barbies en de poppen van jonge zus, welliswaar vliegen ze soms als "rollercoaster" rond maar hij kan ze ook mooi aankleden en eten geven.
    meestal gaat de keuze hier vanzelf naar jongensspeelgoed maar toen hij 3 was heeft ie van mij ook een bad / plaspop gehad omdat hij dat wou.

trouwens gay word je niet van speelgoed , je bent dat of je bent dat niet...

geven dus en van laten genieten !!

8. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
  9. tulip

tulip Niet meer actief

10. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Sietse liep op het kdv ook steeds met een pop te sjouwen.
    Ik ben bij mij ouders de zolder op gedoken en heb daar een pop en rieten wiegje gevonden die van mij zijn geweest vroeger..
    Pinterman en opa en oma vonden het in het begin raar,want 'het is toch een jongen',tot ze zijn blijde snoet zagen:p:D..
    Lekker heen laten doen,als ze maar plezier hebben,dan is het toch goed.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik ga dit:

Bekijk bijlage 289330

geven aan onze zoon. Hij is nu helemaal gek op keukentje spelen, tafeldekken et cetera...

Zie het zelfs bij dochter ook dat ze er uren mee kunnen spelen. Ook de jongens die mee komen.

Volgens mij is dat onderscheid tussen jongens en meisjes pas rond 7 a 8 jaar.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Wat een leuk theepotje!

Er zijn wel jongens die met 4-5 jaar al gaan roepen dat roze stom is omdat het voor meisjes is.
    En ik heb vandaag gehoord dat mijn zoon dat dan braaf napraat (terwijl hij thuis altijd met zijn zusje ruzie maakt om wie vandaag de roze beker mag... en hij rijdt ook nog altijd graag in het openbaar op de wit met roze loopfiets van zijn zusje, met strikken eraan!).

Als hij vanwege uitingen van zijn leeftijdsgenoten zijn gedrag verandert vind ik dat jammer, maar daar ga ik niks aan doen. Maar als volwassenen dat soort rare dingen gaan zeggen dan ga ik daar wel tegen in. En ook als mensen gay zijn als iets negatiefs benoemen, zelfs als het maar een grapje is.

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113

Oh die is echt leuk, mijn zoon en dochter vechten hier ook nog regelmatig om, hihi.

14. MHMW

MHMW Niet meer actief

Hier speelt onze zoon ook regelmatig met poppen, keukentje en eten koken etc. Geen problemen mee! Zolang hij het geweldig vind.

15. knap

knap Niet meer actief

Ja waarom zouden jongens niet poppen mogen spelen mijn dochter speelt ook graag met auto.s en is gek op bussen trams treinen ect
    Mijn zoon van 12 slaapt nu nog met zijn baby knuffel,s.

En als peuter speelde hij altijd met zijn keukentje. En auto,s en van alles en nog wat. Mijn een zorg als ze maar lekker spelen.;)

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Rare vraag en nog veel vreemder commentaar

17. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Ik kocht laatst ook een pop bij de Action omdat mijn zoon van 2,5 er graag een wilde hebben. Mooi dat er door sommige mensen vreemd gekeken werd. Niet alleen in de Action maar ook elders in het centrum als ze hem met zijn pop zagen lopen. Boeie, ze kijken maar!!! En hij zal er niet gay van woren, dat is ie al of niet, dat heeft niks met een pop hebben te maken.

18. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik zou het zelf niet doen, ik vind het zelf een raar gezicht waarom weet ik ook niet. Misschien dat ik er Anders over denk als mijn zoontje het later doet ;) Gay vind ik wel erg overdreven om te zeggen over een kind!!

19. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Als mijn zoon een pop wil mag dat. Speelt nu idd met z'n nijntje, luier aan, eten geven. Ziet mij dit natuurlijk doen bij zijn kleine broertje.
    Mijn man denkt er hetzelfde over.

20. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    Dat gay komt van een paar van mijn vrienden, zogenaamd grappig bedoeld. Ze bedoelen het niet slecht ofzo maar ik proef gewoon dat ze het heus wel menen, dat meisjes spullen niks voor jongens is. Ik was bij de speelgoedwinkel en vroeg om een pop zonder roze kleertjes aan maar eentje voor jongens. Toen werd ik dus raar aangekeken dat ik een pop voor een jongen wilde kopen. Ik stelde deze vraag omdat ik er een beeeeeeetje onzeker over werd maar dat is nu over hoor. Ik koop gewoon een pop voor dat kind ;).

Enig idee waar ik voor zondag nog een pop kan kopen zonder roze kleertjes (gewoon omdat ik een neutrale pop wil)?

Deel Deze Pagina