Pfff... wat een bekrompen reacties zeg uit je omgeving. Onze oudste speelt voornamelijk met Duplo en er staat een Berg-skelter op dr te wachten in de schuur, voor als ze wat groter is. Zelf heb ik ook heel veel met Lego en Playmobil gespeeld, had zelfs autootjes zat.....
nou hier spelen de kids met alles mijn dochter speelt heel veel met auto's maar zoonlief kan net zo goed met poppen spelen. ik heb ook gewoon voor zoonlief een buggy gekocht een tijd geleden want hij wilde ook graag met een buggy en pop lopen,nou ik vind het helemaal best hoor! als hij dat leuk vind, en wat een ander daarvan vind kan me niets schelen
joh gewoon geven waar je zoon gelukkig van word! mijn jongste is gek op schoonmaken, gaat ie met een stofdoekje achter mij aan, en hij wil ook stofzuigen, ik maak me er geen zorgen om, kinderen op jonge leeftijd zijn zo bezig met 'rollenspel' dus daar hoort ook verzorging van de 'baby' pop bij, of koken of dus schoonmaken. gewoon veel foto's van maken, misschien kan je die later nog eens tegen ze gebruiken...
Wil je nou echt een pop en een bedje geven aan je zoon????? Ik zou dat dus echt niet doen hoor!!!!! Waarom niet ik zou een blauwe baby born kinderwagen halen ipv een bedje bedje word hier niet gebruikt en de kinderwagen volop. En ik zou een mini baby Born halen met jongenskleertjes. En als hij daar homo van word ach pech dan, homo's zijn heel lief voor hun moeder.
Mijn dochters spelen met een treinbaan, duplo en met blokken en de autogarage staat klaar voor 5 december. Gewoon geven, die pop!
Mijn broertje van 3 heeft voor dit jaar een pop gevraagd voor Sinterklaas zodat hij iemand heeft om mee te slapen en gewoon lekker mee te spelen, zo is hij ook gek op baby's en blijft hij maar aan mij vragen wanneer ik nou eens een baby in mijn buik krijg lekker laten gaan, niks mis mee! Zo lakte mijn andere broertje vroeger zijn nagels en gebruikte hij trots de make up van mijn zus en mij toen hij een jaar of 4 was en nu is hij inmiddels een grote stoere bink van 18 die gek is op motors, brommers en vechtsport, dus zegt niks over homo worden of niet! Ik vind het super dat je jouw zoontje een pop gunt, lijkt me toch o bewust ook iets Goeds voor de ontwikkeling
geweldig toch als kinderen zo lekker kunnen spelen, ik zou een mooie pop uitkiezen, ik denk niks mooiers dan zijn koppie te zien als hij hem uitpakt, en daar gaat het om niet om die vage reacties uit je omgeving! mijn zoontje wou ooit ook een prinsessenjurk aan net als zijn zus, nou hoe trots hij in de belle-jurk binnen kwam wandelen en grappig voor later (foto ahhh ).
Toevallig vandaag een lakentje en kussentje gemaakt (weliswaar van autostof) voor t poppenbedje van mijn zoontje van drie! Hij speelt er zo nu en dan mee en zeker nu er een baby bijkomt hier. Zoontjelief loopt ook wel eens in prinsessenjurk als we bij vrienden (met alleen meiden) op bezoek zijn. Hij vindt zichzelf dan zo mooi!men mijn moederhart smelt....maar de wat onbekendere visite vond t lachwekkend bleek achteraf, heel vervelend....want die meiden hebben bv wel een vliegtuig of auto van duplo.... Bij de action zag ik poppen met blauwe kleertjes! Heb nog getwijfeld of ik hem zou kopen Nu heeft hij een zelfgemaakte zonnekindpop maar hij zegt liever een echte pop te willen. Kost trouwens maar 4 dacht ik!
Misschien deze? Aankleedpop 37cm Ze hebben hem ook bij de Intertoys. Helpt ook nog eens met leren aankleden
Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik vind absoluut dat je zoontje met een pop moet kunnen spelen. Als hij later homoseksueel blijkt te zijn, is hij zo geboren en niet 'gevormd', in mijn ogen.
Natuurlijk mogen jongens met poppen spelen en meisjes met auto's. En daar worden ze heus geen Gay van, zeg, wat een onzin :x Mijn oudste zoon van nu 16 was als peuter helemaal gek op zijn baby (pop) Baby ging overal mee heen: in de buggy, in een buikdrager, in een reiswiegje en echt waar, baby kreeg elke dag eten en elke dag schone kleertjes en een pyama aan. Ik had het vaak nog drukker met hem helpen met die pop als met hem zelf En ik kan me niet voorstellen dat hij gay is haha, dan heb ik toch wat gemist
Ik vind die opmerkingen van 'gay' echt prehistorisch en beledigend. Ten eerste, waarom moet 'gay' een scheldwoord zijn en ten tweede, waarom beperken die mensen met hun enge eigen kleine wereldje de creatieve ruimte van een kind?? Nee echt, als mensen in mijn directe omgeving met zulke opmerkingen zouden komen zou ik het contact heeeel haastig afkoelen. En verder: gewoon een pop kopen. Ik vind het een geweldig idee. Hier zal dochter ook Lego krijgen later (mocht ze het leuk vinden natuurlijk, maar mama vind dat zelf ook geweldig )
Het spelen met poppen hoort bij de ontwikkeling. Kinderen imiteren en identificeren zich. Het is goed voor de emotionele en sociale ontwikkeling. Ik vind het normaal en zelfs goed als een jongen ook met poppen speelt, net zoals een meisje met auto's of werkbank etc. Mijn zoontje kreeg een poo nadat onze dochter geboren was. Op het kdv imiteerde hij met de pop ons en zijn zusje. Pop de fles geven, pop in bed stoppen etc. We zijn toen een pop gaan uitzoeken. Hij zocht een mooie roze uit . Hij wilde ook graag een buggy, pakte deze steeds in de winkel. Mijn zusje, die erbij was, kocht voor hem de buggy. Weliswaar roze Hij liep daarna trots door het winkelcentrum met zijn roze pop en buggy. Er hebben heel wat mensen raar gekeken, maar so what, mijn kind mag zich ontwikkelingen!! Ik ga niet ergens in beperken omdat er mensen zijn die nog zo krom denken. Ik tref hem ook wel eens op het kdv met prinsessenjurk, regenlaarzen, tasje en bouwhelm
Jij bepaalt het als ouder, dus als jij het geen probleem vindt... gewoon doen! Hier geen poppen in huis (nooit om gevraagd), wel een keukentje, roze stofzuigertje en een handtasje van de kringloop. Leuk toch? Ik kreeg trouwens ook wel commentaar toen onze zoon een keukentje voor zijn verjaardag kreeg. Gelukkig trek ik me daar eigenlijk niks van aan.
Gewoon doen! Ik zit er ook aan te denken! Vooral met baby op komst... Opmerkingen slaan nergens op... Al hoewel ik laatst andersom hoorde.... Collega (biet mijn favo haha) had ergens een playmobile piratenschip gewonnen... Nou over de zeik dat ze was... Want dat was toch geen meidenspeelgoed. Ze ging het ook echt weg geven aan een ander want haar meid van 3,5 mag er niet mee spelen Want die vind dat niet leuk... Dus vroeg nog heb je het gevraagd dan? Euh nee... Zucht...
gewoon doen hoor als jij dat wilt. hoeveel gay mannen zullen vroeger ook alleen maar met "jongens" speelgoed hebben mogen spelen? je geaardheid zit niet in je speelgoed ik denk zelfs dat het nog goed is ook, ook jongens zijn op een bepaalde leeftijd erg benieuwd naar kleine baby's, ik zie het aan zoonlief als ie naar het lachende teletubbieszonnetje kijkt, vind ie prachtig! ze zullen er echt niet ineens moedergevoelens door krijgen ik ben opgegroeid met lego en autootjes, ik ben geen echt meisje meisje, maar ook geen "1 van de mannen" tiep