Mogen jongens met poppen spelen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zwollywood, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. glimworm

glimworm Niet meer actief

wahaha charmant :D geweldig!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Uhm, in welk jaar is deze vraag gesteld? 1812? 1912?

Mijn mond valt open!

Kunnen mensen nou eens ophouden met het bekrompen concept van jongens/meisjes speelgoed? In de jaren 70 en 80 hoorde je niemand daarover...je had kinder speelgoed, punt uit.
    Als ik het commentaar lees dat je citeert vraag ik je echt af vanonder welke steen die mnsen reageren hoor!

3. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Tja ik wilde er vorig jaar met hun verjaardag niet aan geloven. F kreeg dus een pop en P niet die kreeg iets stoers met auto's. Maar goed na een halve dag ruzie om die pop zijn we toch maar met hem naar de winkel gegaan om alsnog een pop te halen. En hij vindt het gewoon erg leuk! :)
    Maar in een jurk lopen ofzo mag van mij niet hoor. Off iig als hij zich thuis zou verkleden prima, maar zou hem er nooit in over straat laten gaan. Daarentegen laat ik mijn dochter ook niet in verkleedkleren over straat gaan...

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn zoontje speelde heel vaak met de pop van mijn dochter. Vond een overdreve roze buggy en roze babyborn iets, nou ja vooral papa kon daar niet aan wenne. Heb voor hem een stoere blauwe buggy van Winnie de poeh gescoord en een jongens pop :). Hij is er nu nog steeds erg blij mee. Verder is het een echte jongen met garages, treintjes etc maar als hij een pop wil dan mag dat toch. Mijn dochter speeld ook met auto's en garages. Onee en nu. Homo en een lesbieen in huis. Nou daar maak ik me niet druk om. Als het zo zou zijn zijn ze zo geboren. Een kind een homo maken lukt echt niet hoor.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wat betreft verkleden etc nee daarbij doet hij echt geen jurk aan :) een roze trui is al drama :). Make up vind hij dan wel weer leuk en nep kappertje spelen bij mama. Zie er soms uit als een clown en mijn zoontje is dan zo geconcentreerd mijn aan het mooi maken :)

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Ik vind roze ook stom...zo jammer dat veel leuk speelgoed tegenwoordig in roze uitgevoerd wordt!

7. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Hihi, ja het zag er erg charmant uit. Ik lag in een deuk toen ik hem zag. Volgende keer moet ik er een foto van maken, leuk voor later.

8. froukje86

froukje86 Actief lid

30 jun 2008
    469
    0
    16
    mijn 2 kinderen :)
    friesland
  9. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Onze dochter speelde toen ze net 1 was veel met autos dus daht ik als ze dat blijft doen krijgt ze een garage met alles erop en eraan maarja toen ineens kwamen de poppen in beeld.

Ik zou het lekker kopen jij weet wat jou mannetje het leukste vind.
    Hier Duplo gekocht voor sinterklaas.

Ik wens je zoontje veel speelplezier met zijn pop kan hij alvast oefenen voor later hahaha.

Bij ons op het kdv zijn het vaak de vaders die raar reageren als hun zoon met poppen speelt of meisjes verkleed spullen aan heeft.
    Ze vergeten alleen dat de jongens hun grote rolmodel na doen en als dat mama is ja dan horen daar jurken en poppen bij.
    Je moet je dus vereerd voelen dat hij jou wilt zijn :)

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Eens!

Wat is dat toch altijd? Waarom mogen meisjes wel met jongensspeelgoed spelen en jongens niet met meisjesspeelgoed?

Aiden heeft ook een pop.Hij vindt het nu nog niet veel aan trouwens. Maar als hij wat ouder is en hij vindt het wel leuk, dan mag hij gerust vaderen over zijn pop.
    Leerzaam voor later als hij zelf kindjes heeft! :p

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ja, tuurlijk mag dat! Mijn zoontje speelt heel vaak met de poppen van zijn zusje. Hij mag er ook een als hij dat wil, maar als hij moet kiezen wil hij liever wat anders, maar als de jongste straks een pop wil, prima!

Kreeg hier ook al commentaar dat ik het keukentje vast voor mijn dochtertje had gekocht, nee hoor, was toch echt in eerste instantie voor mijn zoontje bedoeld. Een keukentje, sommige mensen zijn zo bekrompen en ouderwets.

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Gewoon doen !

Levi loopt hier regelmatig achter Elins poppenwagen en Elin heeft meer interesse in Levi zijn Duplo en auto's.
    Op de basisschool hier stimuleren ze juist dat ze met alle soorten speelgoed spelen, Levi staat dus ook wel eens in de poppenhoek daar

13. Blays

Blays Niet meer actief

Lekker doen!
    Mijn neefje vond mijn barbies vroeger geweldig! En hij is er echt niet raar ofzo van geworden hoor ;)
    Als je kindje maar blij is, dat is het belangrijkste toch?

14. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    gewoon doen meid! mijn zoontje heeft met zijn 2e verjaardag ook een baby en een wagen gekregen en hij vond het super! ook heeft hij een keukentje gehad, een kassa en een winkelwagen. mijn nichtje krijgt dit jaar van sinterklaas een racebaan. gewoon doen hoor als je zoon dit leuk vind! en ja als mijn zoontje zich wilt verkleden met jurken dan mag hij dat van mij zolang hij het leuk vind

15. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Jeetje, ik heb daar nooit over nagedacht.. Mijn zoontje speelt graag met de poppen van zijn zus, loopt achter de poppenwagen, brengt de pop naar 'bed' etc. Ik snap niet waarom het niet zou mogen:(
    Mijn dochter speelt ook met de spullen van haar broertje, toch ook prima? We leven toch niet meer in het jaar nul?

16. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Gewoon doen hoor!

Hier speelt mijn zoon ook wel eens met een pop, of banjert achter de poppenwagen aan. Dochter speelt ook wel met zijn auto's ed
    Maar ik denk dat als ik hem in een speelgoed winkel 'loslaat' dat hij met Cars terug komt

17. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

31 mei 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    lekker kopen !! mijn broer had vroeger ook een pop met een bedje en kinderwagen niks gay aan op een psz spelen ze toch ook met alles nee hoor zou me er niks van aantrekken . als ons zoontje later met poppen wil spelen mag hij dat gewoon

18. Ik zou er niet op tegen zijn als ik een zoon zou hebben, dat die met poppen zou spelen, maar ik zou er zelf geen voor hem kopen.
    Maar Ik heb 2 meiden dus dat *probleem* heb ik niet.

Hier staat een quad voor de jongste in de schuur, en een minibike voor de oudste. ;)
    Die heeft mijn man voor hun gekocht, want dat vind tie leuk zijn meiden op zo,n ding.

En dat is geen vervanging omdat hij geen zonen heeft ;)
    Hij is dolgelukkig met zijn meiden.

19. Linda86

Linda86 VIP lid

Tuurlijk, leuk juist!

Toen I. werd geboren kreeg M. van ons ook een pop, met een knalroze buggy erbij ;). Dat was dan "zijn baby", dan kon hij mama nadoen.

En hij had hier thuis ook een prinsessenjurk liggen, inmiddels is 'ie eruit gegroeid en vraagt hij ook niet om een nieuwe, maar hij heeft 'm echt vaak aangehad. Hij wilde er graag eentje, dus ik heb er toen een gemaakt. Op 't kdv zie ik ook regelmatig jongentjes met een prinsessenjurk aan. Niks mis mee!

Inmiddels speelt I. juist heel graag met de autogarage van d'r grote broer en heeft ze een ridderpak. Daar doen we niet moeilijk over.

20. Misschien is het toeval, maar ik heb een neef, die nicht is :D
    en een hele tijd terug zij mijn moeder dat hij vroeger altijd met poppen zat te spelen, en altijd aan het verzorgen was.

Hij is inmiddels getrouwd met een man, en hij werkt in de verzorging.
    En een heel leuk persoon in de omgang.

Deel Deze Pagina