Mogen jullie kinderen andere kindjes ophalen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Boordevol, 10 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja een kwartier is in kinderogen natuurlijk veel Langer.
    Zeker als ze nog niet kunnen klok kijken.
    En straks is ook niet heel duidelijk.
    Meestal als ik zeg "straks" is dat in de zin "ze mag straks buiten spelen maar we moeten eerst nog ... doen en dam komt ze daarna vanzelf naar buiten".
    Meestal werkt dat :)

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    Gewoon 1x komen vragen zie ik geen probleem in, wel als ze daarna elk kwartier komen of voor het huis blijven hangen om te wachten

3. tuc

tuc Niet meer actief

Hier mag de oudste ook kinderen ophalen en zij wordt ook regelmatig opgehaald. Ik heb haar wel duidelijk gezegd dat wanneer er gezegd wordt dat het betreffende kindje niet buiten komt dat ze niet nog eens mag aanbellen. Dat vind ik zelf ook heel irritant.
    Hier presteren ze het om om de 10 min aan te bellen wanneer dochter niet thuis is om te vragen of ze al thuis is. Als ik dus al uitgelegd heb dat ze pas met het eten weer thuis is.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Binnen spelen las ik ook al, maar dat mag hier niet. Ik ben go en heb dus al een aantal dagen in de week kindjes bij mij thuis, dan mag het qua kindaantal ook niet trouwens. En nog 1 a 2 dagen in de week een speelafspraakje van school hier. (Soms gecombineerd met oppaskindjes, soms op andere dagen) dus dan wil ik ook niet nog eens buurtkinderen hebben hier.

5. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hier gebeurt het ook regelmatig en dochter mag het ook. Wel heel duidelijk als de gene waar ze aangebeld heb niet kan of mag dan mag ze niet weer aanbellen. Gebeurt hier ook weinig omdat wij er ook duidelijk in zijn. "Ze komt misschien zo buiten" is vaag. Wij zeggen dan ze komt niet en als ze wel komt haalt ze jou op. Naja zoiets zeg maar. Werkt prima.

6. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Hier halen ze elkaar ook op. Dochter heeft ook een vriendinnetje en daar mag ze dan achterom lopen. Is de poortdeur open dan is er iemand thuis en kan ze doorlopen, poort op slot dan is er niemand thuis en wordt er niet gespeeld.

7. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier mogen ze geen kindjes ophalen maar dat is meer omdat ze anders te ver van huis gaan en vaak moeten oversteken. Als het wel had gemogen dan had ik denk ik de afspraak gemaakt dat ze maar 2 keer mogen aanbellen om te vragen of het kindje naar buiten mag/wilt.

Ik zou het eerlijk gezegd ook knap vervelend vinden als er bij mij elke keer aangebeld zou worden.

8. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Er zijn er dus tocb die hier wel afspraken over maken met hun kinderen.. Wat betreft tijdsaanduiding is het indd vaag voor een kind om straks of over een kwartier te horen. Had ik idnd niet bij stil gestaan. maar wel had ik de eerste keer gezgd straks maar als ze komen halen zij jou wel op. Maar het geeft verder niet.

Wat binnenspelen betrft.. Ik vind dat een kind niet onaangekondingd hier binnen moet spelen zonder dat zijn of haar ouders er van op de hogte zijn. Dus tenzij er duidelijk is afgesproken en de ouders di weten vraag ik geen kinderen binnen.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja hier komen ze rustig aan de deur... En willen dan toch ook wel binnen spelen als dochterlief niet naar buiten wil.
    Ik stuur ze dan eerst even naar huis om het te zeggen.
    Gelukkig doen mijn buren dat ook :)

1x heb ik geappt... Maar toen was er uit het niets een enorme stortbui..
    En ze stonden in de deuropening met een beker limonade.
    Dus toen even berichtje gestuurd "B is veilig binnen hoor!"
    Iedereen blij. (En nee, van meeste buren heb ik het telefoonnr niet.. Maar deze toevallig wel :) )

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe vaak mijn dochter aanbelt bij vriendinnetjes ;). Ik denk dat ze na 1 keer 'het kan niet' het er wel bij zou laten. Heb dan ook geen afspraken gemaakt.

Ik vind het vooral erg goed dat ze het durft, dus ik moedig het best aan dat ze het 'zichzelf regelt'.

De kindjes die hier aanbellen overigens doen dat ook maar 1 keer, het is vaak duidelijk genoeg of/wanneer het wel/niet kan en eigenlijk is dan altijd de afspraak: je ziet haar vanzelf verschijnen...

Ik denk dat je kinderen makkelijk kunt aanspreken over hun 'aanbel-gedrag' en als dat niet werkt, ja, dan zou ik een gesprekje met ouders overwegen.

11. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Onze meiden vragen eerst aan ons of ze mogen gaan aanbellen. Ik ga er vanuit dat de ouders daar wel aangeven of het uitkomt, tot nu toe zijn zij steeds heel duidelijk. Vandaag niet, na het eten, of morgen kan wel.
    Ik ben er wel blij mee, het bevordert hun zelfstandigheid en vermindert hun verlegenheid.

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ja dat gebeurt hier ook wel. Maar de afspraak is wel dat je één keer aanbelt. Mijn zoon spreekt de ouders ook wel eens aan als we hen tegen komen tijdens de boodschappen of het kindje straks ook buiten mag komen.

13. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ja hoor, mijn dochter mag in principe bij iedereen aanbellen. Ik heb wel afgesproken dat ze op zaterdag- en zondagochtend niet te vroeg mag aanbellen en dat ze altijd moet opletten of de gordijnen beneden wel open zijn. Ik weet inmiddels ook wel bij wie ze wel/niet aan de deur kan gaan; zij zelf ook.

Ik vind het helemaal geen probleem dat er kinderen hier aan de deur staan. Als het te vroeg is, handelt mijn dochter het 'door de brievenbus' af. Over het algemeen kan en wil mijn dochter wel, dus er wordt niet vaak meerdere keren aangebeld.
    Ja, trouwens wel door één meisje, dat hier in de straat bij opa en oma op bezoek komt. Maar dat meisje let nooit op dichte gordijnen enz. Dan zeg ik wel gewoon dat mijn dochter helemaal niet komt.

Ik denk dat je bij het kindje dat bij jou aan de deur komt gewoon duidelijker moet zijn: niet straks, maar hij/zij komt niet. Want voor een jong kind is 15 minuten later hetzelfde als 'straks'.

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Misschien zit de moeilijkheid in het woordje straks :) Als mijn zoon te horen krijgt dat een buurkindje straks misschien wel wil buiten spelen dan wil ie binnen een half uur weer gaan aanbellen... want het is dan toch straks! Van mij mag dat niet overigens. 1 keer bellen is genoeg en als er misschien straks is gezegd is na anderhalf uur ok.

Ik zou gewoon duidelijk zijn. Dat werkt toch het beste. Als de kinderen niet naar buiten willen kun je dat zeggen en evt zeggen dat ze wel naar buiten komen als ze weer zin hebben.

15. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93
    Zoete inval hier. Ze halen elkaar op via de achterdeur.
    Ideaal, hoef ik niet naar de voordeur te lopen. Zo gaat dat hier in de buurt.

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Ja hoor, ze mogen best andere kinderen ophalen, dat gebeurt hier andersom ook. Ik hoef geen kinderen om half 9 's ochtends aan de deur en dat mogen ze zelf ook niet. Ook niet achter elkaar aanbellen. Doen ze dat wel, dan zeg ik er wat van.
    Ging bij ons in de wijk vroeger net zo.

17. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Hier een buurmeisje dat aanbelt en vraagt of mijn dochter kan spelen,sinds kort bij voorkeur vlak voor of tijdens het avond eten.
    Dan zegt mijn dochter" na het eten kom ik spelen, dan zoek ik je wel op"
    Vervolgens gaat het meisje hier voor het raam staan( twee meter van onze eettafel af dus) en gaat met een vrolijke snuit naar binnen staan kijken ;)
    Als dit vanavond weer gebeurt ga ik er wat van zeggen en stuur ik haar vriendelijk weg....
    Verder mag mijn dochter bij kinderen uit de buurt aanbellen, de afspraak met haarbis, 1 keer bellen en als ze zeggen dat het niet kan kom je naar huis.

18. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Mijn kinderen mogen niet zelf op straat en ze kennen ook weinig kinderen in de buurt. In de gemeenschappelijke tuin spelen ze wel vaak met andere kinderen uit het blok, maar ze komen elkaar niet ophalen.

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    wat is wel een acceptabele tijd? Nou zijn die van mij om half 9 nog niet klaar met eten enzo als we vrij hebben maar idd pas een kindje voor 9u al aan de deur gehad...

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier worden ze opgehaald en mag de oudste andere kinderen zelf ophalen. Als ze hier in het blok wonen tenminste.

Vanaf 10 uur mag hij 1x aanbellen als de gordijnen open zijn. Als hij/zij niet kan komen spelen geeft hij door dat hij thuis wacht tot hij/zij wel kan of spreken ze iets anders af. Maar meestal krijg ik dan wel een berichtje met wat er overlegd is.

Nu speelt hij meestal met ons achterbuurmeisje en daar gaat het heel makkelijk. Zij komt hem ophalen, ik stuur haar tussen de middag naar huis als ze thuis moet eten en ik krijg een berichtje als ze klaar is met eten.

Vanmiddag moest ik even naar de Kruidvat en zijn ze daar gaan spelen. Haar moeder let dan op de kinderen en ik app als ik terug ben.

Zo gaat het eigenlijk bij/met alle kinderen en ouders.

Tig keer aanbellen mag hij niet, wil ik aan onze deur ook niet hebben. Ik stuur ze rustig terug naar huis met de mededeling dat hij niet kan of wil spelen en dat hij diegene wel ophaalt als het wel uitkomt.

Deel Deze Pagina