Nee hier wordt er niet op de bank gesprongen. Gewoon omdat ik vind dat het niet hoort, daar is een bank niet voor bedoeld. Sinds m'n zoontje met 9/10 maanden op de bank kan klimmen leren we hem al dat de bank is om op te zitten. Tegenwoordig hoef ik alleen nog maar te zeggen: Rowin de bank is om op te.... En dan gaat hij netjes zitten. Op z'n knietjes o.i.d. vind ik geen probleem, hij kruipt ook wel eens over de bank, maar springen en lopen vind ik niet nodig en zonde van m'n bank. Als ik merk dat hij z'n energie kwijt moet dan trek ik hem z'n jas aan (en evt. regenpak) en z'n laarsjes en dan stuur ik 'm ff de achtertuin in. Dan rent hij een paar rondjes door de achtertuin en klopt vanzelf weer op de deur als hij naar binnen wil.
Springen mag hier... Soms. Een paar keer per week zetten we de muziek heel hard en gaan dan hossen en springen. Ook op de bank. Alleen als er geen bezoek is, zonder schoenen en met toestemming van papa of mama. En ze weten heel goed dat dit bij anderen ook niet zomaar mag. Op bed mag hier dan trouwens weer niet op gesprongen.
Hier is dat nog niet aan de orde maar het gaat ook niet gebeuren. Een bank is om op te zitten en niet om op te springen.
Off-topic: Wij hebben een strafmuur. Door zoon zelf bedacht, toen hij een jaar of drie was. "Snik, dan ga ik wel bij de strafmiddel staan." Man en ik stonden echt Uhm.. Okeeee. Het is ons nog steeds niet duidelijk waar hij dat vandaan heeft. Maar hij is sindsdien in gebruik. (Want het werkt goed, voor hem.) Dus dan hoor je jezelf ergens buitenshuis ineens tegen een opstandige peuter zeggen "Ik kan hier ook een strafmuur maken hoor!" Inmiddels heeft de oudste hem zelden meer nodig. De jongste daarentegen... Laten we zeggen dat we er wel een muurtje bij mogen metselen. Voor hem werkt het minder. Ik kan niet wachten tot hij ook zelf een (effectieve) straf bedenkt, haha.
Springen en staan wil ik niet. Vind ik niet horen en vind ik gevaarlijk. Maar ach als hij af en toe erop wil liggen ipv staan vind ik dat geen probleem.
Ehm.. ik zie mijzelf als een redelijk makkelijke moeder.. maar springen op de bank mag hier echt niet. Ik moet gelijk terug denken aan toen mijn schoonzus hier een keer was met haar zoontje.. Mannetje springen naast haar op de bank... ik vond het echt vreselijk... Ik ben niet zozeer bang dat onze bank stuk zal gaan, eerder dat ze zich ontzettend bezeren als ze er vanaf vallen. Plus ik vind een bank iets om op te zitten, of om te liggen. Springen komt eigenlijk niet eens in mij op.
Dat mag bij ons. We stoeien en springen op bed en de bank. De oudste mag niet meer op de leuning staan sinds hij een schilderij van de muur heeft geslagen, maar verder vinden we het geen probleem. We hebben een oude, stevige bank die volgens mij heerlijk springt. Bij anderen mag het niet. Dat weten ze ook en als ze toch eens wild doen, dan spreek ik ze daar direct op aan.
Ik heb liever niet dat onze dochter op de bank staat, dus springen zit er in de toekomst ook niet in. Ik vind dat een bank daar niet voor is
Hier mag dat niet, het hoeft niet kapot. Handstanden en koprollen mogen wel Paar jaar terug hadden we bezoek en dat kindje stond met schoenen op onze bank te springen en de ouders vonden dat prima, toen hebben we wel vriendelijk gevraagd dat niet meer te doen. Vind het echt onbeschoft.
staan vind ik geen probleem, daar gaat de bank niet kapot van, springen was ik ook nooit zo moeilijk in, maar sinds de ene bank na een jaar of 5 al voor de honderdste keer kapot ging (veren die r steeds uitsprongen), mag het nu op de overgebleven bank niet meer, omdat die nog wel even mee moet. Nu waren die banken wel van slechte kwaliteit (en niet eens goedkoop), maar voorlopig wil ik nog geen nieuwe kopen, met jonge kinderen, dus nu doen ze het niet meer.
Nee... een bank is om te zitten Maar ter compensatie doe ik soms net alsof ik het niet zie wanneer ik bijv in de keuken sta en de meiden als een malle heen en weer denderen over de bank
Nee het mag niet, maar regelmatig moet ik weer zeggen dat het niet mag. De oudere kinderen doen het niet hoor, maar als je een jaar of 3 á 4 bent is springen op de bank gewoon leuk Mijn zoon vind het ook heel leuk om van de bank op de salontafel te springen en daarvandaan weer naar de volgende bank. Dat verbied ik dan wel weer maar de volgende dag is hij dat weer 'vergeten' Ach we hebben geen duur bankstel. Als ze ouder zijn stoppen ze er wel mee. Dus eigenlijk mag het hier niet, maar ik ben er niet heel streng in.
Nee, maar dat doet ze ook niet eigenlijk. Ze mag ook niet op bed springen. Daar hebben we een trampoline voor in de tuin.
Nee mag niet. De banken hebben een vrij lage rugleuning dus dan kukelen ze met een beetje pech met hun hoofd naar beneden eroverheen. Of als ze er aan de voorkant af vallen zitten ze met hun koppie tegen de RvS-met-glas salontafel. Plus dat het gewoon niet netjes is. Op de salontafel klimmen mag ook niet.
Ja en nee. Eigenlijk liever niet als alles met alles wat ik zeg en wil rekening gehouden zou kunnen worden, maar dat is niet de realiteit en het gebeurt soms toch en kan dat (nog) niet altijd voorkomen... Vooral de oudste is soms echt een ongeleid projectiel. Heb er speciaal tweedehands banken voor gekocht zodat het niet 'erg' is dat ze beschadigd raken. Ik heb wel eens gezegd tegen de oudste dat ze niet zo moest springen, kreeg ik van mijn moeder gelijk te horen dat ik dat vroeger wel mocht. Ik snap zulke opmerkingen niet zo, ieder z'n eigen opvoedstijl.
Nee niet springen. Ze mogen wel op het ruggedeelte zitten, die is heel breed. Onze dochter vindt dat heerlijk, lekker hoog zegt ze. Als ze vriendjes te spelen heeft zitten ze vaak als kleine kleutertjes op een hek op een rijtje op de bank. Ik moet het trouwens wel vaak zeggen, niet springen
Nee, mag niet maar ik betrap de jongens regelmatig dat ze toch springen op de bank of als klim- en speeltoestel gebruiken. En ook op bed trouwens vaak springen. Dat mag ook niet.
Ja hoor, maar alleen als er niemand anders op de bank zit. Hij mag klimmen, klautere , eraf springen. Hij bouwt vaak hutten met de kussens en dekens. De salontafel schuif ik altijd aan de kant en als hij valt, dan is dat zo. Er zijn zoveel manieren om te vallen. Wij stoeien als gezin ook regelmatig op de bank, of we liggen/zitten allemaal onder een dekentje. Ik vind het juist gezellig. Al kan ik mij voorstellen dat je met een dure bank wat voorzichtiger bent.
hier is de bank ook om op te zitten of hangen net wat je wil. springen nee. dat doe je maar met een springtouw of trampoline. bed mag ook niet op gesprongen worden.