Nee, de regel is: op de bank zit je op je billen. Op bed staan en springen wil ik btw ook niet (meer) hebben. Mijn dochter is er eens met een vriendinnetje doorheen gezakt. Aangezien ik geen geldboompje in de tuin heb staan en we erg zuinig zijn op onze spullen, wil ik dat iedereen er netjes mee om gaat. Ook de visite dus.
Na het lezen van al die reacties over kapotte zetels een goede opvoeding, misschien toch een kanttekening. Als ik zeg dat ze hier wel op de bank mag springen, bedoel ik daar uiteraard niet mee dat ze mag proberen het wereldrecord salto's te verbreken. Het is inderdaad niet de bedoeling dat ze door de zetel valt. Ze mag echter er echter wel op rechtstaan, tuimelen, rollen, van de ene kant naar de andere lopen en globaal fikfakken, zoals dat bij ons dan heet. Maar het ding moet uiteraard niet kapot.
Goh mijn dochter is bijna een jaar, zij mag dat wel van mij. Ze vind dat zo geweldig en grappig om te doen, dus ik laat haar doen
Ja. Maar niet altijd. Gewoon met mate. Af en toe lekker dollen op de bank. Gewoon omdat het leuk is. Omdat het kleine kinderen zijn. Omdat ik niet alles wil verbieden alleen om het verbieden. Omdat er in mijn huis en met onze meubels geleefd en gespeeld mag worden.
Nee. In eerste instantie ook niet op bed, maar dat gebeurd zo af en toe toch om wat energie kwijt te raken
Hier mag het ook echt niet. Een bank is om op te zitten. Bij mijn overburen is het heel normaal. Daar springen ze zelfs van de salontafel op de bank en weer terug..
Wij leren onze dochter dat de bank alleen is om op te zitten of op te liggen. Ik vind het echt heel erg hinderlijk wanneer andere kinderen wel op de bank staan of springen. En dan ook nog eens met schoenen aan!.
Nee het is niet de bedoeling maar het gebeurt natuurlijk weleens. Ik wil het echt niet hebben want heel mijn meubilair gaat eraan. Ook springen op bed mag niet en in eerste instantie omdat het gewoon gevaarlijk is. Heb weleens een meisje op het werk gehad die drie voortanden eruit had geslagen omdat ze tijdens het springen met haar gezicht op het hoofdeinde was gestuiterd. Waren dan wel de melktanden en is uiteindelijk allemaal goedgekomen maar heeft wel indruk gemaakt. Hier stonden ze ook een keer te springen en kwam zowat mijn hele lattenbodem eruit en werd ik ook niet vrolijk van dus liever niet. Hier sta ik er ook van versteld hoe vaak ik kinderen met schoenen op de bank heb gehad en terwijl ik zeker weet dat ze het thuis niet hoeven te proberen. Ze voelen zich zeker erg thuis en vinden mijn gezag niet indrukwekkend genoeg😉
Haha moet hier wel om lachen Dat zou mijn oudste ook leuk hebben gevonden met zijn ADHD kenmerken maar ook liever niet
Haha wat leuk dit! Hier nag het wel! Ook op de bedden mag gesprongen worden. Op onze nieuwe bank straks niet. Ons meisje is erg beweeglijk en ik vind het belangrijk haar niet te remmen als dat niet nodig is! Ze danst erop en springt inderdaad van de tafel (hocker) naar de bank en terug. Ze is nog 3 dus qua gewicht kan dat nog. Overigens ben ik erg netjes en zijn we aardig conseqeunt dus dat heeft er niets mee te maken. Vindt het heerlijk als ze zo lekker danst en springt en zich vrij voelt. Goed voor de motoriek.
Oja, ik.spring soms mee op ons bed, heerlijk toch? Overigens zijn schoenen in huis strikt verboden! Vind ik echt erg vies. Net als iets eten zonder bordje eronder, haat kruimels. Of geen handen wassen na buiten spelen, wc bezoek of eten, brr En elke avond strikt om 7u naar bed! Maar springen op de bank? Geen probleem
Ja, hier mag dat. NU tenminste. En niet te gek, want ik wil niet dat ze er afvallen of zo. Onze bank is redelijk stevig, dus ook wel stabiel. Waarom? Waarom niet? Ik vind het (nu) verantwoord. Ze vinden het leuk. De bank gaat er niet van naar de filistijnen. Ze mogen er overigens niet op springen, als er mensen op zitten of liggen. Overigens mogen ze ergens anders dus NIET op de banken springen, tenzij hier expliciet toestemming voor gegeven is. Het is niet jouw probleem, maar het probleem van je vriendin, dat zij haar kind uit moet leggen dat het bij jou niet mag. Enneuh, ik vind het echt niet raar dat het bij jullie niet mag, hoor!
Nee absoluut niet! (niet dat ze het nooit proberen hoor) Op de bedden ook niet. We hebben boven logeermatrassen en buiten en trampoline, daar mogen ze op springen. Ik irriteer me ook echt dood als er kinderen komen die wel op mijn bank springen