Mogen jullie kinderen op de bank springen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door cowgirl80, 14 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Mogen jullie kinderen op de bank springen?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.979
    113
    Nee, dat mag hier niet. Koprollen vind ik dan wel weer goed.

2. Ijsbergsla

Ijsbergsla Actief lid

7 aug 2015
    185
    12
    18
    Echt springen niet. Klauteren en klimmen wel.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    ieuwwww :D

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja bah!!

5. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Nee, de regel is: op de bank zit je op je billen.

Op bed staan en springen wil ik btw ook niet (meer) hebben. Mijn dochter is er eens met een vriendinnetje doorheen gezakt.

Aangezien ik geen geldboompje in de tuin heb staan en we erg zuinig zijn op onze spullen, wil ik dat iedereen er netjes mee om gaat. Ook de visite dus.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Na het lezen van al die reacties over kapotte zetels een goede opvoeding, misschien toch een kanttekening. Als ik zeg dat ze hier wel op de bank mag springen, bedoel ik daar uiteraard niet mee dat ze mag proberen het wereldrecord salto's te verbreken. Het is inderdaad niet de bedoeling dat ze door de zetel valt. Ze mag echter er echter wel op rechtstaan, tuimelen, rollen, van de ene kant naar de andere lopen en globaal fikfakken, zoals dat bij ons dan heet. Maar het ding moet uiteraard niet kapot.

7. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Nee niet springen :D

8. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ja hier wel maar bij anderen niet.

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Jazeker!! Bank ziet er toch niet meer uit.

10. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Goh mijn dochter is bijna een jaar, zij mag dat wel van mij. Ze vind dat zo geweldig en grappig om te doen, dus ik laat haar doen :)

11. Verox

Verox Niet meer actief

Ja. Maar niet altijd.
    Gewoon met mate. Af en toe lekker dollen op de bank.

Gewoon omdat het leuk is.
    Omdat het kleine kinderen zijn.
    Omdat ik niet alles wil verbieden alleen om het verbieden.
    Omdat er in mijn huis en met onze meubels geleefd en gespeeld mag worden.

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.216
    113
    Nee. In eerste instantie ook niet op bed, maar dat gebeurd zo af en toe toch om wat energie kwijt te raken ;)

13. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Hier mag het ook echt niet. Een bank is om op te zitten.
    Bij mijn overburen is het heel normaal. Daar springen ze zelfs van de salontafel op de bank en weer terug..

14. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Wij leren onze dochter dat de bank alleen is om op te zitten of op te liggen. Ik vind het echt heel erg hinderlijk wanneer andere kinderen wel op de bank staan of springen. En dan ook nog eens met schoenen aan!:$.

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nee het is niet de bedoeling maar het gebeurt natuurlijk weleens.
    Ik wil het echt niet hebben want heel mijn meubilair gaat eraan.
    Ook springen op bed mag niet en in eerste instantie omdat het gewoon gevaarlijk is.
    Heb weleens een meisje op het werk gehad die drie voortanden eruit had geslagen omdat ze tijdens het springen met haar gezicht op het hoofdeinde was gestuiterd.
    Waren dan wel de melktanden en is uiteindelijk allemaal goedgekomen maar heeft wel indruk gemaakt.
    Hier stonden ze ook een keer te springen en kwam zowat mijn hele lattenbodem eruit en werd ik ook niet vrolijk van dus liever niet.
    Hier sta ik er ook van versteld hoe vaak ik kinderen met schoenen op de bank heb gehad en terwijl ik zeker weet dat ze het thuis niet hoeven te proberen.
    Ze voelen zich zeker erg thuis en vinden mijn gezag niet indrukwekkend genoeg😉

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Haha moet hier wel om lachen
    Dat zou mijn oudste ook leuk hebben gevonden met zijn ADHD kenmerken maar ook liever niet

17. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.186
    823
    113
    Haha wat leuk dit!

Hier nag het wel! Ook op de bedden mag gesprongen worden. Op onze nieuwe bank straks niet.
    Ons meisje is erg beweeglijk en ik vind het belangrijk haar niet te remmen als dat niet nodig is! Ze danst erop en springt inderdaad van de tafel (hocker) naar de bank en terug. Ze is nog 3 dus qua gewicht kan dat nog.

Overigens ben ik erg netjes en zijn we aardig conseqeunt dus dat heeft er niets mee te maken. Vindt het heerlijk als ze zo lekker danst en springt en zich vrij voelt. Goed voor de motoriek.

18. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.186
    823
    113
    Oja, ik.spring soms mee op ons bed, heerlijk toch? Overigens zijn schoenen in huis strikt verboden! Vind ik echt erg vies. Net als iets eten zonder bordje eronder, haat kruimels. Of geen handen wassen na buiten spelen, wc bezoek of eten, brr En elke avond strikt om 7u naar bed!

Maar springen op de bank? Geen probleem :D

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja, hier mag dat. :) NU tenminste. En niet te gek, want ik wil niet dat ze er afvallen of zo. Onze bank is redelijk stevig, dus ook wel stabiel.
    Waarom? Waarom niet? Ik vind het (nu) verantwoord. Ze vinden het leuk. De bank gaat er niet van naar de filistijnen.
    Ze mogen er overigens niet op springen, als er mensen op zitten of liggen.

Overigens mogen ze ergens anders dus NIET op de banken springen, tenzij hier expliciet toestemming voor gegeven is.

Het is niet jouw probleem, maar het probleem van je vriendin, dat zij haar kind uit moet leggen dat het bij jou niet mag.

Enneuh, ik vind het echt niet raar dat het bij jullie niet mag, hoor!

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Nee absoluut niet! (niet dat ze het nooit proberen hoor) Op de bedden ook niet. We hebben boven logeermatrassen en buiten en trampoline, daar mogen ze op springen. Ik irriteer me ook echt dood als er kinderen komen die wel op mijn bank springen

Deel Deze Pagina