Welke tekst op lint rouwstuk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Pluis81, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Gisterenmiddag is geheel onverwacht mijn allerliefste ome Jantje overleden aan een hartaanval. Zijn eigen broer (mijn oom) en moeder (mijn oma) hebben hem gevonden in de badkamer nadat mijn oom de deur geforceerd had met een schroevendraaier.. Ome Jantje,mijn andere oom en oma woonden met z'n drieën bij elkaar.

Gisteren zijn er met de familie onderling al wat "taken" verdeeld en ik ga zorgen voor een rouwstuk namens de 5 achterneefjes- en nichtjes van ome Jantje (mijn dochter is de jongste en de oudste is 10). We kwamen /komen allemaal namelijk heel graag bij oma waar ome Jantje altijd met de kleintjes aan het spelen en ravotten was,zooo lief!

Maar nu de vraag.. We willen graag een mooi lint aan het rouwstukje maar ik heb geen idee wat voor tekst ik erop moet laten zetten..

'Dag lieve ome Jantje,uw achterneefjes en -nichtjes' is veel te lang en een beetje raar denk ik maar ik wil toch graag duidelijk maken dat het van de kindjes afkomt. Wat zal ik dan doen?

-Dag lieve ome Jantje...........................................

2. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Hoi Pluis, wat verdrietig zeg!
    Ik zelf vind mooi: Een laatste lieve groet...(van de kinderen) bv.
    Heel veel sterkte toegewenst de komende dagen!

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik weet niet zo goed wat erop kan.. Wat hebben we een lol gehad hé ome jantje? Zoiets? Ik denk dat ik zou kiezen voor iets luchtigs..

Ik wil je wel onwijs veel sterkte wensen!

4. NandaK

NandaK Actief lid

28 feb 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4 NandaK, 17 mei 2013
    Laatst bewerkt: 17 mei 2013
    Bij mijn moeder hebben we er vier linten aan gedaan, drie met de namen van haar kinderen en de daarbij behorende kleinkinderen. En 1 met een tekst. Zo kan je toch alles kwijt. En als tekst kan je bv doen, lieve ome Jantje, voor altijd in ons hart / onze harten, of we zullen u missen. De linten zaten ook niet bij elkaar zodat er een mooie waaier ontstond op de kist met aan alle kanten een lint.

Veel sterkte. Maak foto's, klinkt heel raar maar later heb je er mss behoefte aan, of je kinderen. Wil je ze niet zien dan kijk je niet, maar ze zijn er dan wel voor het geval dat. Mijn nicht kwam met deze tip en ik ben er heel blij mee. Ik kon niet iedere dag naar de rouwkamer en met de foto's kon ik toch even kijken als ik daar behoefte aan had. Zelfs nu een half jaar later kijk ik nog wel eens.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik zou iets kiezen met: Een laatste groet en dan alle namen van de kinderen erop, het zijn er maar 5 begreep ik.

Toen mijn tante overleed hebben wij ook een bloemstuk gedaan van de neven en nichten, maar dat waren er veel (30 of zo :)) dus stond daar op Een laatste groet van alle neven en nichten.

In elk geval sterkte, vooral voor je oma, want het blijft ondanks haar leeftijd wel haar kind, lijkt me zo verdrietig om op die leeftijd alsnog een kind te moeten verliezen

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Gecondoleerd, dat is erg verdrietig.
    Ik zou ook iets doen van, Lieve oom nog een laatste warme groet en dan een tweede lint met de namen of zo?

7. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Onze rouwlinten (bij de bloemist waar ik ze maakte dus) waren altijd dubbel, dus dan zou dat toch wel kunnen, in twee delen? Of wilde je er een blanco houden?

8. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    Gecontroleerd.
    Rouwlinten komen altijd in 2 stroken
    Op de 1ste komt dan vaak de groet, dus b.v. dag lieve of een laatste lieve groet.
    En op de 2e vaak van wie het stuk is, dus b.v. neven en nichten of de namen, wat in dit geval denk ik mooiere is omdat het maar 5 namen zijn.
    Dus dan krijg je dit:

Dag lieve ome Jantje
    Dylan, jaylin, kylan, Jesse en Noa

En de namen komen dan op volgorde van leeftijd.

9. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Bedankt voor de reacties tot nu toe!

10. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ik zou idd gewoon alle namen op de tweede strook zetten, past prima!
    En op de 1e iets wat je zelf mooi vind, wij hadden bijv. voor mijn opa "afscheid nemen bestaat niet" omdat hij dat een mooi nummer vond (is ook gedraaid) en mijn oma had de tekst 'uit het oog maar nooit uit het hart"
    Het is dus echt iets heel persoonlijks wat je er op wilt zetten...
    Zag op andere stukken ook veel 'Dag lieve ..."
    Dus zet er iets op wat jullie graag willen en mooi vinden, er is echt heel veel mogelijk!

11. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Dank jullie wel, ik ben uiteindelijk voor iets heel anders gegaan.. Ik heb bij Intratuin voor ieder kind een windmolentje gehaald en de naam erop gezet,deze kunnen ze dan op/bij de kist zetten. Verder heb ik nog 2 mooie heliumballonnen besteld die naast de kist komen te staan,echt iets van de kindjes!!

Dit zijn de molentjes. De 2 kleintjes zijn van de 2 dreumessen.

Bekijk bijlage 325517

12. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    ik heb zelf ook als bloemiste rouwlinten gedrukt. Doorgaans waren het altijd 2 linten, 1 met een laatste groet, of rust zacht oid. en de onderste met de namen, tenzij er zoveel namen op moesten dat 3 of 4 linten mooier was.
    Ik zou ook kijken naar hoe groot het rouwstuk wordt.
    als je een biedemeiertje (klein rond stukje) hebt van zo'n ongeveer 25 cm doorsnee, dan staat het niet mooi als er een lint van een meter lang aanhangt.

wat betreft de tekst zou ik denken aan "Slaap zacht lieve ome Jan" (zonder aanhalingstekens)
    en op het 2e lint de namen van de achterneefjes, nichtjes
    (tenzij dit hele lange namen zijn, dan zou ik kiezen voor "achterneefjes en achternichtjes" )

13. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    ow zie nu je laatste post:

Erg lief en uniek idee! Super!

14. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Super mooi die windmolentjes! Wat een geweldig idee!

Heel veel sterkte en maak er een mooi afscheid van samen.

15. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Thnx!

Ja,een rouwstuk is gewoon niet te betalen..
    Het zijn 5 achterneefjes en -nichtjes uit 4 gezinnen dus om nou €25 per gezin te gaan betalen voor een beetje een fatsoenlijk rouwstuk vind ik overdreven. We moeten tenslotte voor ons eigen rouwstuk (van nichten en neven + aanhang) ook nog betalen..

Nu was ik voor de molentjes en de ballonnen €46 kwijt!

16. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Wat een mooi speels en lief gebaar, die windmolens en ballonnen. Ik persoonlijk vind dit ook meer van de achter neefjes/nichtjes afkomen.. Erg kinds en persoonlijk..

Goed gedaan meis.. Dikke knuffel voor jou!

17. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Dank je wel lieverd!!

De rest ook weer bedankt natuurlijk.. Ik vind het fijn dat jullie de molentjes en ballonnen ook een mooi idee vinden! Als ik het niet vergeet plaats ik dinsdag nog een foto van de ballonnen.

18. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Hè getver,nu ben ik weer continu aan het twijfelen of ik wel goed heb gedaan aan de ballonnen die ik heb besteld..;)

Ik heb gekozen voor een grote doorzichtige ballon met een zilveren ballon erin,daaronder een rijtje kleine witte ballonnetjes en dan met een wit lint naar beneden met ,onderaan bij het gewichtje, nog eens 3 kleine witte ballonnetjes als een soort voet. Dat idee dan 2 keer voor aan weerszijden van de kist.

Nu loop ik maar te piekeren.. Had ik niet beter gewoon een tros heliumballonnen kunnen doen of alles helemaal wit of....of......

En zo blijf ik nu bezig..pffff :(

Edit: er zijn maar 2 van de 5 kindjes aanwezig bij de uitvaart

19. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Ik snap dat je piekert, maar het beeld wat ik erbij krijg.. Volgens mij zou je oom dat erg mooi vinden.. Bij een trosje ballonnen denk ik gelijk aan een braderie/pretpark etc.. Dus ik persoonlijk denk dat je de goede keus hebt gemaakt.. Ook met het zilver in de grote doorzichtige ballon..

20. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Haha,en toch ben ik vanmorgen naar de ballonnenwinkel geweest om het te veranderen.. Ik heb nu 5 (van de 5 kindjes dus) grote witte heliumballonnen besteld. Ze bind ze bij elkaar zodat het er netjes maar toch sober uitziet. Onderop komt een gewichtje.
    Bij de bloemist heb ik rouwlinten besteld met de tekst: 'Dag lieve ome Jantje' en op het tweede lint de namen van de kinderen.
    De linten komen aan de ballonnen te hangen.

Deel Deze Pagina