Mogen jullie partners in jullie fb, hotmail etc?

Discussie in 'De lounge' gestart door ALeV84, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik snap wat je bedoelt! Wij hebben ook geen geheimen voor elkaar en hebben alles gewoon "open" staan. Maar ik kan me wel irriteren als hij mijn laptop of telefoon pakt om te gebruiken zonder even te vragen.
    Het voelt dan toch als inbreuk op mijn privacy.
    Ik zeg er dan niks van, omdat ik niks te verbergen heb en hem ook niet het idee wil geven dát ik iets te verbergen heb, maar het voelt toch als het kleine stukje wat helemaal van mij is...:)

2. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Ik vind het trouwens best raar dat jullie partners alles mogen lezen. Ik vind het echt geen fijn idee dat de partner van de mensen waarmee ik gesprekken heb alles terug leest. En dan heb ik het echt niet over van die gekke dingen of zware privékwesties. Maar dat gaat hun mannen toch helemaal niks aan al vertel ik dat ik mijn grote teen heb gestoten.

3. Talvi

Talvi Niet meer actief

Dat het mag wil toch niet meteen zeggen dat ze dat ook doen? Ze lezen vast niet standaard alle berichten/e-mails.

4. senta

senta Niet meer actief

Dat is mijn gedachte ook mijn man gaat echt niet alles terug zitten lezen het is net dat als het een keer open staat of hij heeft wa nodig dat die een keer wat ziet, of stel mijn mobiel pingelt de hele tijd en ik ben er niet of wat dan ook, dan doet die gewoon even een appje terug sturen dat ik er even niet ben en later reageer of iets, maar het is echt niet zo dat we elkaar controleren het zal hem een zorg zijn wat ik met mijn beste vriendin bespreek,

Wat ik mij nu afvraag als jullie een uitgebreid telefoongesprek met iemand hebben gaan jullie je toch ook niet opsluiten zodat niemand je hoort?

Ik geloof dat als alles afgeschermd is ik juist eerder wantrouwend zou worden,

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat zou hij best mogen maar ik geloof niet dat hij er behoefte aan heeft (net zo min als ik trouwens)

6. senta

senta Niet meer actief

De post is hier trouwens al open voor 1 van ons heeft gezien wat erop staat alleen met verjaardagen niet.

7. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Mijn man mag alles lezen, maar of hij dat ook doet weet ik niet. Hij weet de wachtwoorden en inlognamen overal wel van. Ik moet zijn mail regelmatig checken overdag dus ik weet zijn wachtwoorden ook.
    Daarbij is het zo dat als iemand mij iets verteld (ook al is het geheim) ik alles met mijn man deel. Tenminste zodra ik daar behoefte aan heb. Ik vind het ook logisch dat als ik iemand iets vertel hij of zij dat met de partner bespreekt als ze dat willen. Al mijn vrienden weten dat ook, hier in huis geen geheimen voor elkaar, dus als ik daar de behoefte toe voel, dan vertel ik het mijn man gerust. Mijn man kan ook heel goed "geheimen" bewaren, dus is het fijn dat ik hem dingen kan vertellen, ook omdat ik nog wel eens met "geheimen" van een ander in mijn maag kan zitten.;)

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dat snap ik aan de ene kant wel, maar aan de andere kant niet.

Ik heb ook een keer mijn vriendin wat in vertrouwen verteld. En later vroeg haar man mij hoe het ging met dat wat ik haar had verteld.
    Dat vond ik toch niet zo leuk. Hoe vroeg het natuurlijk met alle goede bedoelingen, maar ik vond het niet leuk dat ze het met hem had gedeeld.

Ik vertel mijn man echt niet alles. Als een vriendin mij wat in vertrouwen verteld, dan vraag ik altijd wel of ze het erg vindt als mijn man het weet of dat ze wil dat ik het voor me houdt.

Vind het niet vanzelfsprekend dat ik dat met mijn man bespreek.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Als mijn vriendin mij iets in vertrouwen vertelt blijft dit tussen mij en haar.
    Geheimen van vriendinnen aan mn man vertellen vind ik een no go.
    Ze vertellen het me niet voor niks in vertrouwen.

Alles weten maakt niet gelukkig!

10. senta

senta Niet meer actief

Ik heb sowieso geen geheimen ik ben een keer mega op mijn bek gegaan door een geheim en zeg nu ten allen tijden, alles wat je verteld kan ik thuis bespreken, vertel het niet verder buiten deze 4 muren, maar binnen huis is alles bespreekbaar, dit weet iedereen om ons heen en als iemand daar geen genoegen mee neemt, dan zeg ik al vertel het me maar niet, ik ben een flapuit naar mijn man toe en ik heb een hekel aan geheimen dus die wil ik dan ook niet weten.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh jawel hoor. Hij weet de wachtwoorden volgens mij ook wel.
    En anders om ook. Maar hij doet het nooit, ook geen behoefte aan.
    Ik trouwens ook niet. Zie alleen zijn mail wel eens als hij nog ingelogd staat. Of op de Ipad bijvoorbeeld.
    Maar ik open de mailtjes eigenlijk nooit.
    Zou het eigenlijk niet zo op prijs stellen als hij mailtjes uit mijn mailbox verwijderd.

12. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    JAZEKER!!!

Het komt ook iedere dag voor dat 1 van ons zich niet afgemeld heeft en de ander per ongeluk berichten plaats op het account van de ander.

We hebben overigens maar 1 e-mailaccount, de mijne. Maar eigenlijk gebruik alleen ik hem voor ons beiden, mijn man checkt deze enkel wanneer ik erom vraag, hij houdt zich niet zo bezig met het 'zakelijke'.

Geen geheimen in onze relatie.

13. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ja, want de schoolmail bijvoorbeeld komt bij mijn man binnen, marktplaats ook (mijn mail vindt marktplaats onveilig?) en volgens mij zijn er ook wel van die dingen die bij mij binnenkomen. Privedingen bespreken wij niet via mail of facebook, eerder gewoon face to face of in een telefoongesprek. Facebook, mail en whatsapp enzo worden hier echt alleen voor krabbeltjes en kattebelletjes gebruikt.

14. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hij weet mijn ww niet en ik die van hem ook niet. Beide geen behoefte aan ook. Maar als hij het wil mag hij al mijn ww hebben, geen probleem mee.

15. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Tuurlijk! Waarom zou dat niet mogen?

16. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Hij kan alles zien, mails komen op de laptop binnen en ik vergeet regelmatig uit te loggen bij Facebook etc. Ik heb geen geheimen voor hem en hij niet voor mij.

Alleen als hij mijn mailtjes zou gaan deleten dan zou ik dat toch niet zo grappig vinden.

17. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Ik moet zelf nog even toevoegen dat het antwoord misschien wel op die vraag kan zijn...als hij dingen verwijderd ;)
    Misschien is zo'n mail onbelangrijk voor hem, maar heb jij het om een reden bewaard.

18. Chantico

Chantico Niet meer actief

#218 Chantico, 17 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mei 2013
    Omdat mijn privémail privé is misschien? Ook zonder dat je wat te verbergen hebt voor elkaar vind ik dat er best dingen privé mogen blijven. Ik doe bijvoorbeeld ook de wc-deur in principe dicht. Niet omdat ik daar geheime dingen doe ;) maar omdat je nu eenmaal niet alles van elkaar hoeft te zien of te weten, vind ik. Ook niet in een relatie :p

Nee, mijn partner mag dus niet in mijn privémail en ik ook niet in de zijne. En ondanks dat hebben we gewoon vertrouwen in elkaar :D (Sterker nog: we komen niet in elkaars mail omdat dat vertrouwen er is. Ik kan me voorstellen dat juist wanneer dat vertrouwen geschonden was ik misschien wel voor meer openheid zou pleiten. Nu vind ik dit wel best zo.)

En dat mijn partner alles van mij mag weten kan best zo zijn, maar dat betekent niet automatisch dat hij alles van alle mensen met wie ik mail hoeft te weten! Ik zou het inderdaad ook heel onprettig vinden als ik zou horen dat partners van mijn vriendinnen hun mail zouden lezen. Dan zou ik die partners ook wel bij de geadresseerden opnemen, als mijn verhalen voor hun bestemd waren. Natuurlijk, als ik iets heel groots vertel waar mijn vriendin mee zou kunnen zitten, mag ze dat best in vertrouwen delen met haar partner. Maar als ik iets kleins-maar-wel-persoonlijks vertel, waar zij echt niet mee zit en wat hem ook echt niet aangaat, dan zou ik dat graag privé met haar houden!

Ik vind het juist altijd een beetje raar als partners 'geacht' worden alles maar met elkaar te delen, tot de privémails aan toe. 'Geen geheimen voor elkaar hebben' is wat mij betreft niet hetzelfde als 'alles met elkaar delen'. Ik verbaas me er eigenlijk echt over hoeveel mensen hier zeggen dat ze elkaars mail lezen! Ga binnenkort maar eens informeren bij mijn vriendinnen hoe privé mijn mails aan hun eigenlijk zijn :p

19. Angelicdreamz

Angelicdreamz Actief lid

18 feb 2013
    384
    0
    16
    Zweden
    #219 Angelicdreamz, 18 mei 2013
    Laatst bewerkt: 18 mei 2013
    Ja hoor, alles is hier gewoon open voor elkaar, computers, facebook en ook de telefoons. Maar wij hebben 2 computers, dus het komt niet vaak voor dat we op elkaars computer zitten/inloggen etc. Maar mocht hij willen kijken, dan mag dat, ik heb niets te verbergen. En we hebben er beide geen behoefte aan.

Hij vraagt wel zo'n 2 keer per jaar of ik zijn mail wil nakijken en sorteren, daar heeft hij zelf nooit zoveel zin in. De lijst is dan te lang :)

Ik zou het echter niet op prijs stellen dat hij berichtjes gaat verwijderen uit mijn mail, spam mag, maar persoonlijke mailtjes/berichtjes niet. Maar hij zou dat toch nooit doen. Mocht het wel gebeuren, dan zeg ik er wat van.

20. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    We kunnen beide in elkaars mails-facebook etc.
    Maar hebben daar beide geen behoefte aan hoor.. Soms heb ik iets nodig uit zijn mail en haal er dan ook alleen uit wat ik nodig heb.. Zou niet weten wat ik zou moeten controleren...

Deel Deze Pagina