Goede vrienden van ons gaan binnenkort trouwen. Nu vraag ik me alleen altijd af.. wat is nou een 'normaal' bedrag om cadeau te geven aan het bruidspaar? Hoeveel geven jullie gemiddeld als het gaat om goede vrienden.
Onlangs twee keer een bruiloft gehad. Van goede vrienden waar we ook daggasten waren, hebben toen een cadeautje (iets kleins hoor) gedaan met 50,-. Andere bruiloft was van vrienden waar we alleen 's avonds op het feest zijn geweest. Toen een cadeautje met 25,- gegeven. Vind ik meer dan genoeg.
Goede vrienden als in de zin van dag gasten of alleen savonds dat is.voor mij al een.verschil in bedrag
Ik ben vorig jaar getrouwd en hoewel je nergens vanuit gaat vind ik het best asociaal als je met zijn 2-en komt en dan 20 geeft met een cheap ass kaart, vooral als ik weet dat het met mensen prima gaat qua financien... Vriendin van me heeft echt heel weinig inkomen maar ze had toch ook 20 in mooie kaart en een fles wijn... Zelf geef ik altijd tussen de 50-200, zelfs toen ik vrijgezel was... Volgende week gaat collega van man trouwen en we geven dan ook 50 maar hebben wel ook nog klein kadootje & het geldlaten inpakken in ballon enzo dus alsnog op de 80 incl kaart, we zijn hier alleen avondgasten... Nichtje is vorig jaar getrouwd en die hebben we 150 gegeven, waren daggasten inclusief diner etc. Ik weet niet was niet teleurgesteld over de kado's op onze bruiloft, want ook veel mensen (familie, hele goede vrienden) die tussen de 100-200 gaven maargoed vind het zelf beetje gierig overkomen als je daggasten bent en je geeft 20...
Ik vind het er vanaf hangen hoe goed je het stel kent, of je dag of avond gast bent, of je alleen of met z'n tweeën gaat en hoe je eigen financiën zijn. Binnenkort hebben mijn vriend en ik een bruiloft van een vage vriend van hem. Ik mag ook komen, maar ken het stel eigenlijk niet. We zijn avondgasten. Momenteel zitten we erg krap qua financiën (ik ben net afgestudeerd en werkzoekend, m'n vriend studeert nog maar is veel kwijt aan reiskosten, hij heeft geen ov meer, we hebben dus amper inkomen op zijn stufi na). Dus ik vind 20 euro namens ons samen wel een prima bedrag dan. Paar jaar geleden hadden we bruiloft van hele goede vriendin (ben al sinds de basisschool bevriend met de bruid); we waren daggasten, ik was getuige. Ook toen studeerden we, en moesten we op de centen letten, maar heb gezien ons inkomen toen behoorlijk uitgepakt. Was 50 euro kwijt aan het vrijgezellenfeest. De avond voor de bruiloft een cadeau aan de bruid gegeven, alleen voor haar dus, van 50 euro. Op de bruiloft zelf hebben mijn vriend en ik toen 70 euro gegeven.
Vorig jaar een bruiloft gehad van vrienden. Alleen voor de avond. Wij hebben 20 euro gegeven. Vind ik zelf genoeg. Mijn broertje trouwt straks in december en daar zit ik zelf aan ca. 150-200 euro te denken. Ik maak daarnaast nog ca. 100 cupcakes ter overbrugging van het trouwen naar het diner. Maar dat zijn de kosten niet .
Ligt er idd aan dag of avondgasten. Bij alleen avond is het 60 euro, dan is het bruidspaar in elk geval uit de kosten. Aangezien zo'n arrangement 20/25 euro kost p.p En dan ook nog wat voor mensen zijn het, goede naaste vrienden of familie. Maar met 20 euro aankomen vind ik echt not done. Maar goed dat is mijn mening.
Vind hier wel hele hoge bedragen hihi. Wij geven zelf ong 20 voor een avond samen. Zijn we de hele dag dan is het 50. Wij zijn afgelopen januari getrouwd en dat verschilde tussen 5 (voor 2 personen) tot 25. De grote bedragen waren van de familie.
Wij zijn 2 jaar geleden getrouwd en kregen van onze gasten vooral 50,- Natuurlijk heb je de uitzonderingen, of de minder vermogenden (die ik er voor 0,- bij had willen hebben) Goede vrienden geven wij ook ongeveer 50,- Ik vind dat een mooi bedrag, om te geven maar ook om te ontvangen.
Het ligt eraan wie er trouwt ook al hebben we het financieel niet breed geven wij aan vrienden minimaal 50,-
Wij kregen overigens op onze trouwdag van manliefs familie (ooms en tantes) een gezamelijke envelop, waren met 5 stellen. Zat welgeteld 25 euro in, ik vond dat echt asociaal, zij waren het namelijk die alleen maar zaten te pimpelen en dan ook echt luxe drankjes. Vond het echt belachelijk! Maar goed, dat is na bijna 6 jaar wel weer gezakt