Hallo, Mijn zoontje van bijna 4 weken is een echte hongerlap! Sinds 2 dagen zijn wij over op de Friso extra in de hoop dat hij beter verzadigd zou zijn. Op zich gaat dit redelijk goed, alleen nu wil hij meer voeding, terwijl hij al veel krijgt! (6x 135 cc) Gisteren heb ik hem toch nog 30 cc gegeven na zijn fles van 19.30 want hij bleef huilen om eten. Hij dronk hier toen 10-15 cc en viel als een blok in slaap om vervolgens pas om half 1 weer te komen! Maar ja wat nu? Hij weegt denk ik ongeveer 3300 gram (vorige week woog hij 3170, ik moet vrijdag weer naar het CB toe) Zijn dink tempo is prima, hij doet er 20 minuten over, en soms zelfs langer als hij in slaap valt (dan verschoon ik hem tussendoor en laat hem boeren) Overdag drinkt hij meestal om de 3 uur, soms iets korter, soms iets langer.
Hoi, Dat is inderdaad een mooi drinktempo, 20 minuten. Daar kan het niet aan liggen. De hoeveelheid voeding die hij nu krijgt zou genoeg moeten zijn voor zijn leeftijd/gewicht. Eerder wat te veel. Drinkt hij alles op? Komt er melk terug? Groetjes Angelique
ik heb hem net gewogen (eerst alleen ik, toen met hem) gewicht is dan +/- 3900 gram!! Blijkbaar groeit hij snel (lengte is hij ook gegroeid)
Hoi, Fijn dat hij zo goed groeit. Als het gaat, kan je zo doorgaan met wat je nu doet/geeft. Liever nog niet meer. Voor nu is dit prima. Groetjes Angelique
Ik kijk het inderdaaf nog even aan, en als hij echt een slokje meer wil maak ik gewoon 30 cc (waarvan hij dan 10-15 cc drinkt) voor die ene keer dat het gebeurd lijkt mij dat het geen kwaad kan toch? (hij laat nu heel soms ook 10-15 cc staan, dus compeseert het mooi) Bedankt in ieder geval voor de antwoorden!
Hoi, Wanneer dat niet structureel is kan dat geen kwaad hoor, zeker niet die hoeveelheid. Evt. 10-20 ml water tussen de voedingen door kan soms ook helpen voor tijdelijk wat voller gevoel. Groetjes Angelique