Vochtverlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MammieMammie, 21 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MammieMammie

    MammieMammie Nieuw lid

    21 jun 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste mama's (to be),

    Ik ben dus 37 weken zwanger.

    Gisteren liep ik 's ochtends dus een beetje door het huis. En plotseling voelde ik iets warms uit mijn vagina komen. Het is zeg maar hetzelfde gevoel als dat wannneer je ongesteld bent en lang hebt gezeten en dan opstaat. Dat je het dan zo naar beneden voelt komen.
    Het was zo dun als water en het liep dus door mijn onderbroek langs mijn benen.
    Ik ben toen naar de WC gegaan en heb alles schoongemaakt en een nieuwe onderbroek aangetrokken.
    Het eerste wat dus door mij heen ging was dat mijn vliezen gebroken waren. Ik had wel vaker gelezen dat het dan zeg maar kon door 'druppelen'. Dus ik denk, ik wacht wel even voordat ik m'n man en de dokter ga bellen. Na een half uur was mijn onderbroek nog steeds droog.
    Ik nam toch het zekere voor het onzekere en informeerde mijn man over wat er was gebeurd, maar zei dat hij nog niet in huis hoefde te komen. Daarna heb ik de dokter gebeld en alles uitgelegd, en ook benadrukt dat het geen urine was, want ik voelde het echt uit mijn vagina komen en het rook ook niet naar urine. (Het rook nergens naar)
    Die zei dus dat mijn vliezen waren gebroken, en ik het ziekenhuis dan maar moest bellen. Zo gezegd, zo gedaan.
    Ik kon komen, en dan zouden zij kijken of het vruchtwater was. En als ik in die tussentijd nog vocht zou verliezen moest ik dat opvangen of aangeven.
    M'n man en ik in de auto naar het ziekenhuis.
    Al die tijd heb ik dus geen vocht verloren of wat dan ook. Dus in het ziekenhuis onderzoekjes en echo's gedaan, maar ze konden niets vinden wat er op wees dat mijn vliezen waren gebroken. Ze zeiden dat het afscheiding kon zijn dat heel dun was geworden. Dus toen konden we weer naar huis.

    Mijn vraag is dus, heeft iemand dit meegemaakt?
    Ik heb dit dus niet eerder meegemaakt. Heb wel eens mini slijmdingetjes aangetroffen, maar dit niet. Dit was een plons water. Het liep echt door mijn onderbroek langs mijn benen.
     
  2. Krissa

    Krissa Bekend lid

    16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hoi Mammiemammie,

    Je verhaal komt me erg bekend voor van mijn vorige zwangerschap.
    Bij Max heb ik dat ook aan het einde gehad en heb het zelfs twee maal laten controleren. De eerste keer was het geen vruchtwater zeiden ze maar 4 dagen later was het dit wel al waren ze heel verbaast.

    Hebben ze bij jou ook een soort van zwangerschapstest gedaan met vocht uit je vagina? Bij mij was dit de enigste manier om het te zien aangezien het verlies zo minimaal was. Ik had namenlijk een kleimn scheurtje aan de bovenkant van het vlies. En dan stroomt het inderdaad niet maar werkt het meer als een overloop.

    Je afscheiding wordt dan verdunt door het vruchtwater, ookal kun je dunnere afscheiding krijgen aan het eind van de zwangerschap doordat je hormonenhuishouding verandert als voorbereiding op de bevalling.

    Ik zou het in de gaten houden en als je twijfelt/het nog een keer gebeurt het weer laten controleren. Beter een keer teveel dan te weinig.

    Heel veel succes met de laatste lootjes,

    Krissa
     
  3. Maedra

    Maedra Fanatiek lid

    29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Hebben ze het vocht dat je verloor ook echt getest om te kijken of het vruchtwater was? En hebben op de echo gekeken om te kijken of je nu nog heel weinig vruchtwater hebt misschien? Als dat alles gecontroleerd is zou ik me niet teveel zorgen maken. Zo niet dan zou ik toch op zulke controles aandringen!
     
  4. yaika

    yaika Actief lid

    7 jul 2010
    215
    0
    0
    Toevallig had ik zoiets gister avond ook!
    Ik ging naar de wc en in plaats van gewoon een straatje te plassen zeg maar kwam er opeens een hele plens uit. Het was verder ook geheel kleurloos en toen ik het afveegde rook het nergens naar. Volgens de vk blijft het lopen als het vruchtwater is dus ik ben maar naar bed gegaan en afgewacht of er nog meer kwam. Voor zover ik weet heb ik verder niks meer verloren maar voor de zekerheid vanmorgen toch maar even gebeld.
    Ze zou vanmiddag even komen kijken wat het was maar aan haar stem te horen dacht ze niet dat het vruchtwater was.
    Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook niet denk dat het zo is, waarom weet ik ook niet maar heb ook echt geen idee wat het dan wel zou kunnen zijn.
    Het was in ieder geval geen urine en voor afscheiding was het wel erg veel ineens. We zullen wel zien dadelijk.
     
  5. MammieMammie

    MammieMammie Nieuw lid

    21 jun 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze hebben met zo'n eendenbek wat vocht op kunnen vangen. Dit hebben ze bekeken onder een microscoop. Bleek wat afscheiding te zijn. Zowel de gyn als de vk hebben een echo gemaakt. Vruchtwaterhoeveelheid was normaal.
    Tja, als zij zeggen dat er niets aan de hand is, dan moet je daar maar van uit gaan.
    Maar toch vind ik het vreemd, want ik had dit nog niet eerder meegemaakt :p
     
  6. Flavour

    Flavour Niet meer actief

    Ik heb dit wekenlang gehad voordat mijn vliezen finaal braken. Er zat dus kennelijk al een scheurtje. Bij mij dachten ze ook dat het urine of afscheiding was. Niet dus... Ga weer terug als je het niet vertrouwt. Langdurig gebroken vliezen hebben draagt ook als je bijna op het eind bent risico met zich mee, vooral als je draagster bent van de GBS-streptokok. (1 op de 5 vrouwen)

    Suus
     
  7. ik had het dit weekend. Vrijdagavond wilde ik net mijn pyjama aantrekken, toen ik opeens iets flink voelde lopen. Nu voel ik mijn afscheiding wel vaker lopen, maar dit voelde toch net iets anders. Dus snel naar de wc en het was iets waterigs, leek niet op de afscheiding die ik normaal heb. In de nacht heb ik een paar keer wat druppels verloren en in de ochtend had ik weer wat druppels, maar niet meer zo erg als de eerste keer. Toch maar even langs het zh geweest en de test met het wattenstaafje gehad, bleek niets aan de hand te zijn. Waarschijnlijk was het gewoon waterige afscheiding.
     

Deel Deze Pagina