hoi hoi had ff een vraagje. Als jullie urine mee moeten nemen voor de eiwittest neem je dan ochtendurine mee of gewoon van overdag. Hoorde vandaag ineens dat je dus ochtendurine mee moet nemen Ik neem altijd gewoon van overdag mee. Maakt dit wat uit? __________________
Moet voor de volgende controle ook een potje pis meenemen. Mijn VK zei specifiek ochtendurine. De ochtendurine zou geconcentreerder zijn..
Volgens mij is het bij de eiwittest vooral belangrijk dat je 'schone' urine meeneemt. Dus dat je je eerst even wast en een beetje plast voor je de urine inzamelt. Dit ivm de eiwitten die in je afscheiding zitten.
Ik ben onder controle in het ziekenhuis en daar moet ik bij ieder bezoek urine meenemen. Mij is nog nooit gezegd dat het ochtend urine moet zijn!! Bij mijn vorige zwangerschap werd gezegd bij de controle van 38 weken dat de eiwitten een beetje verhoogd waren. Als ze er dan zeker van willen zijn moet je 24 uur urine opvangen en inleveren. Dus dan hebben ze een nog beter beeld. Dus bij twijfel kijken ze verder en dus hoeft het volgens mij niet ochtendurine te zijn.
iedereen bedankt! volgende keer moet ik 's ochtends dus moet dan ochtendurine meenemen. Volgend vk maakt het niet uit maar liever ochtend urine
Ik heb het meerdere keren gevraagd bij de controle in ons zh en het maakte allemaal niet uit van welk tijdstip het was.