Klopt ook gewoon hoor. Jij zit in isolatie en dus moeten zij op dag 5 testen en bij negatief de deur uit. Met als advies nog 5 dagen geen kwetsbaren te bezoeken.
Dit zei die vrouw aan de telefoon ook idd, dat we sowieso de eerste 5 dagen geen kwetsbaren en ouderen mochten bezoeken..
Ik vind dat het hier niet gaat om wat wel en niet mag of klopt, maar om wat voor opa en oma goed voelt. Het voelt blijkbaar niet goed, dus hebben jullie dat te accepteren. Ik neem aan dat ze oppassen op basis van vrijwilligheid, dat is al onwijs fijn, nu slaan ze liever even over. En terecht.
waar staat dat wij het niet accepteren? ik vraag gewoon of het klopt omdat ik het vreemd vind aagezien man en dochter wel naar buiten mogen. als ze liever niet durven op te passen (ongeacht het wel of niet mag) in deze situatie respecteren we dat en zoeken we een andere oplossing als dat nodig is.
Zo kwam het in de openingspost op mij over, dat oma aangeeft dat het niet mag en dat jij dit in twijfel trekt of oma (schoonmoeder) wel gelijk heeft. Ik dacht dat zij het misschien gewoon niet zag zitten, zo snel weer (en dat begrijp ik wel, los van de geldende richtlijnen). Maar dan heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd, excuses.
Oh nee zo bedoelde ik het niet, ik had nog nooit van deze maatregel gehoord en aangezien je overal (zoveel) verschillende verhalen hoort dacht ik, ik check het even of dit klopt. ik begrijp het zeker als ze liever niet hadden opgepast in deze situatie (als het wel had gemogen volgens de richtlijnen) Ik reageerde naar mijn idee ook wel weer heftig naar jou toe, ook mijn excuus hiervoor..