Mogen we dit eten ??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sappie, 15 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ja een ei hoort erbij.. :D

Maar eigenlijk is een zacht gekookt eitje gewoon een rauw eitje en rauw eten is nooit goed voor je... Als je er teveel van eet..

En nu hou ik er over op.. ;)

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    precies wat je zegt...als je er TE veel van eet..

en wat de salmonella bacterie betreft, die schuilt overal, moet je eens kijken hoeveel mensen er wel niet (omdat het er goedkoop is) op de markt hun kip (filet etc. kopen) jij wil niet weten hoe dat bewaard wordt, en hoe dat vervoerd wordt, moet je 's zomers eens kijken hoeveel vliegen er wel niet op zitten brr nee dat is nou juist wel 1 van de dingen die ik weer niet doe kip op de markt kopen...juist om de (vergrootte) risico op salmonella... :) ;)

3. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Waarom is het meteen BULL ?? vanwege de salmonella bacterien dacht ik gewoon...en omdat het niet goed verhit is dan....maar je reageert wel heel fel vind ik, net zoals jij het wel ok vindt om dat te eten, vind een ander dat misschien niet ok, vanwege de evt salmonella-bacterien die erin kunnen zitten...en niet het risico wil nemen ziek te worden. Als jij rauw vlees, of rauwe eieren of weet ik veel wat wil eten prima! maar ik bijvoorbeeld kies daarvoor om het NIET te doen... Met een simpele reden dat ik gewoon geen risico's wil lopen...En het is ook altijd makkelijk om te denken: vroeger wist men het ook niet en at men ook alles, maar het zinnetje zegt het al: Vroeger wist men bepaalde dingen niet en zijn er misschien wel kindjes in de problemen gekomen, zonder dat ze de oorzaak wisten.... Maar dat is dus gewoon mijn visie... heb overigens met pasen het zachtgekookt eitje laten staan...Leek me niet verstandig

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0

niet omdat ik het bull vindt, maar omdat het zo is!!!

zodra iets verhit is boven de 70 graden celsius r zijn de (salmonella) bacteriën gedood.

Het gaat mij er meer om dat ik heel veel dingen hier lees, “mag ik dit eten of mag ik dat eten”en dat er zo vaak wordt gezegd dat mag je niet, terwijl er niemand een echte reden kan geven waarom niet of er onderzoeken zijn gedaan waaruit blijkt dat iets idd niet goed is voor (jouzelf of) het ongeboren kind.

Zo kun je toch niet leuk meer leven af en toe of lekker heerlijk zwanger zijn, dat is wat ik bedoel, kijk naar wat er in de bijna dagelijks voedingen verwerkt zitten en waar je een verhoogd risico op K hebt of weet ik veel lees mijn eerder stukje dan hoef ik het niet allemaal opnieuw te beschrijven, dan kun jij wel vinden dat ik iets te fel reageer (mischien is dat ook wel zo) maar kom zeg, een mens moet toch kunnen genieten van haar (en ook hij) zwangerschap, daarom zeg ik als je alles echt gaat onderzoeken, kun je bijna niets meer eten, of drinken of weet ik veel wat, bij bijna alles zit wel een verhoogde kans op....nou ja voor diegene die zo willen leven, leef je leven, maar ik zeg op mijn beurt genieten is een groot goed, en als jij je lekker in je vel voelt zitten voelt je (ongeboren)kindje dat ook.

Niks meer niks minder.

Jij zegt zelf al dat je gewoon geen risico’s wilt nemen, ik neem dan maar ook aan dat je geen eieren-kip(pevlees ivm die vogelziekte ondanks dat een gezonde kip al 15 injecties heeft gehad voor het op je bord beland) meer eet, geen varkensvlees (ivm varkenspest) en weet ik veel wat nog meer. Als je echt geen risico wilt lopen moet je lekker binnen blijven. En dan nog loop je elke dag weer het risico om wat voor reden van de trap te vallen (ik bedoel maar)
    Ik heb het eitje trouwens niet laten staan!!! Die vindt ik het lekkerste die heerlijk iets zachtgekookte eieren ( meekoken tot het water kookt, daarna 3,5 minuut heerlijk)...wat is wijsheid?? ;)

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    en wil je dan echt alles weten over een ei ;) klik dan hieronder :D

http://www.ei-info.nl/ (eieren- salmonellabesmetting) :)

6. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Goed ieder zijn mening... laten we ophouden voordat het uit de hand gaat lopen...

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    lijkt me dat als je volwassen genoeg bent om moeder (te willen worden) je ook volwassen genoeg bent om op een normale volwassen manier te discussiëren. met ieder zijn eigen mening.(kan jij toch ook ooievaar) ;)

neemt niet weg dat na de vorige link van alles over eieren dat voor mij de discussie al wel gesloten is hoor.. ;) :D :D

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Helaas is gebleken in de afgelopen paar dagen dat niet iedereen daar toe in staat is helaas.

Deel Deze Pagina