Vijfde of zesde?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Loe, 8 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Ons zoontje heeft vrij plotseling hoge koorts gekregen (Vanmiddag en vanochtend 38.5, nu 40.0). Vanmiddag om 12.00 uur zetpil gegeven en net weer. Zou dit de vijfde of de zesde ziekte kunnen zijn? Ik dacht dan eerder de zesde?
    Ik vraag me het af, omdat hij eigenlijk helemaal niet super verkouden is, hij heeft geen oorpijn, geen duidelijke klachten oid. Hij drinkt gelukkig nog goed, is wel erg hangerig.

2. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Kids kunnen opzich zomaar koorts krijgen. Even in de gaten houden. Beterschap!

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heeft ie dan plekjes?

4. Loe

Loe Niet meer actief

nee, maar die komen pas NA de koorts toch?

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja maar de koorts kan net zo goed van iets anders komen. Pas als je vlekjes ziet weet je dat het de zesde ziekte is, of beter gezegd, is geweest, want dan zijn ze al niet meer ziek als de vlekjes tevoorschijn komen. Gewoon in de gaten houden. Kan best zijn dat ie morgen weer kiplekker is en grote kans dat het uberhaupt geen zesde ziekte was.

6. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Mijn dochter had van de week de zesde ziekte ( bevestigde de ha) maar ze had eerst paar dagen koorts en toen vlekjes... Die vlekjes kwamen echt binnen twee uur opzetten en de dag erna was het al veel minder...

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dus omdat je kindje koorts heeft, heeft ie ook de 5e of 6e ziekte, begrijp ik je goed?

8. Loe

Loe Niet meer actief

nou ja zeg. Nee natuurlijk niet. Wat een vraag. Ik vroeg mij af of dit dit vooral zo plotseling is bij de vijfde of zesde ziekte, aangezien mijn zoontje vaak koorts heeft gehad, maar nooit zo plotseling.

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wat hierboven al gemeld is, kindjes krijgen wel vaker ineens hoge koorts, hoef je niet meteen aan zoiets te denken.

10. Loe

Loe Niet meer actief

pff, nou jij hoeft echt hierover geen uitspraken te doen wat wij wel en niet moeten denken, dat maak ik zelf wel uit. Ik heb een vraagstelling geformuleerd en als je dat onzin vindt, dan reageer je lekker niet.

11. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Kinderen krijgen heel vaak koorts, zonder dat er meteen een ziekte is. 5e of 6e ziekte kun je nu nog niet weten. Na de koorts krijgen ze die uitslag, die dan ook weer binnen 2 dagen weg is. Dus het kan nu van alles zijn.

12. Loe

Loe Niet meer actief

dat weten we zoals ik al gezegd heb. Zoals jij het zegt heb ik het al in mijn eerste post aangegeven. Maar misschien kwam het iemand zo bekend voor, dat dit echt typisch was hiervoor. Het wordt vanzelf wel duidelijk, dat was ons al bekend. Hier mag een slotje op.

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter kreeg ook uit het niets hoge koorts, drie dagen en toen kwamen de vlekjes..

Zesde ziekte is dat volgens mij..

Even afwachten dus, hopelijk zakt de koorts snel! Beterschap!

14. Loe

Loe Niet meer actief

dank je wel voor je reactie. Ik vermoed dat hij eergisteren ook al koorts had, omdat hij zo hangerig was. Ik heb er toen niet aan gedacht het op te meten. Gisteren oplopend naar 40 graden en vanochtend 38 graden. Net naar bed en onder invloed van een paracetamolletje 37.6. Dus het lijkt erop dat het minder wordt. We gaan vanzelf zien of er vlekjes komen en hoe het straks is met de koorts als hij uit bed is. Hij ligt er alweer in, want hij was nog steeds erg hangerig en kon zijn draai niet vinden.

15. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bij onze dochter op kdv heerst naast krentenbaard ook de zesde ziekte. Vrijdag ging ik haar ophalen zaten er nog 5 kindjes ipv 11, de rest was allemaal ziek afgemeld of ziek opgehaald met koorts. Van 3 daarvan weet ik dat ze de zesde ziekte hebben..

beterschap nogmaals!

Deel Deze Pagina