Het enige wat ik herken is dat hij dan heel zielig is maar als ik ziek ben of na de bevalling dan zorgt hij voor mij.
Ruilen? Die van mij meent dat als hij 1x hoest hij al de griep heeft! Als ik het idee heb dat hij zich een beetje aanstelt, dan ga ik hem niet vertroetelen hoor. Dat doe ik alleen als hij echt de griep heeft. Als ik ziek ben, moet het huishouden namelijk ook gewoon doordraaien. Alhoewel hij mij dan wel vertroetelt hoor, dat moet ik hem wel nageven. Zo lief is hij dan wel weer. Maar goed, als ik ziek ben, dan ben ik ook echt ziek. Het is maar goed dat mannen niet zwanger kunnen worden, dan was de wereld al lang uitgestorven.
hier hetzelfde verhaal..... Hij kan voor mij zorgen, als het hem uitkomt.... ennuhhh niet alleen voor zn werk, maarja.. TRAINEN voor de voetbal is toch ook wel ff belangrijker.... Zelf is hij niet vaak ziek.. (eigenlijk nooit) en wat snotterig, of koorts gaat hij gewoon werken.... maar als hij dan keer echt ziek is... wil hij wel helemaal rust.... (moest de kindjes dus ook meenemen met hond uitlaten.. want dat kwartiertje erop letten was te veel....) maarja waar kan ik me ziek melden als thuisblijfmoeder?? ochhh verstand op nul en doorgaan maar.......
Als mijn mannetje ziek is dan is hij altijd heel zielig. Als demi ziek is dan los ik het meeste op. Maar als ik ziek ben... doet hij wel alles en neemt hij alles van me over.
Als mijn mannetje ziek is dan is het ook zo'n zielig mannetje. Hij kan dan zo lopen steunen en kreunen en klagen. Hij heeft alleen geen goede verzorgster uitgekozen , want ik zorg dan echt niet voor hem (tenzij het ernstig is en dat is het nog nooit geweest). Ik zeg wel tegen hem van, dan kun je dit nemen of dat doen, maar hij moet het wel zelf pakken. Ik ben dan ook een beetje opgegroeid met het idee dat je pas ziek bent als je echt niets meer kunt, dus qua ziek zijn (behalve voor ons meisje dan, en die is ook nog nooit ziek of verkouden geweest) ben ik vrij hard. En zelf ben ik nog nooit ziek geweest in jaren tijd, maar dan doen mijn mannetje alleen het hoognodige waarschijnlijk en de rest moet ik zelf maar oplossen.
Mijn mannetje is ook zielig als hij ziek is:O! Dan doe ik hem wel lief verzorgen enzo! Maar, als ik ziek ben dan komt hij op zijn beurt mij ook wel verzorgen hoor. Of hij moet een zware dag achter de rug hebben, dan heeft hij zoiets van ja daahaag. Maar oh wee, als ik dat een probeer wanneer hij ziek is Al met al is het een schatje hoor!
Hier ook zielige man als (hij denkt dat) hij ziek is. Of ergens pijn aan heeft. Als hij ergens last van heeft moet ik dat de hele dag horen. Doe vaak alsof ik hem niet hoor, maar dan herhaalt hij het 192827x. Als hij dan weer zo zucht, steunt, klaagt en zeurt en ik ben het zat, dan vraag ik altijd "moet ik de begrafenispolis even pakken? Volgens mij ga je het niet overleven" of "zal ik 112 even bellen, gaat echt niet goed met jou". Dan stopt hij met zeuren, voor heel even. Als hij ècht ziek is zorg ik wel voor hem, andersom helaas niet. Gelukkig ben ik bijna nooit ziek. Paar weken geleden had ik het Noro-virus te pakken en aan het eind van de middag (op ee zondag) wilde ik dolgraag naar bed, ik liep aan alle kanten leeg. Maar neeeeeeeeeeee, dat kon niet, want de jongens moesten nog in bad en naar bed, en dit moest nog en dat moest nog. Heb dus bijvoorbeeld spugend mijn jongste gewassen en aangekleed en het net getrokken totdat ze allebei op bed lagen...
mannetje is nooit ziek ben nu zelf doodziek maar mannetje kon met geen mogelijkheid vrijnemen dus 39.7 graden koorts en ook nog 2 zieke kinderen hobbelen we gewoon door maar ga echt niet het huishouden doen dat mag hij vanavond doen
Mijn man is wat dat betreft ook een echte vent hoor . Ohoh, wat is ie zielig als ie ziek is. Ik kan daar errug slecht tegen, tegen die aanstelleritus, maar zet wel thee voor 'm enzo. Als ik ziek ben, wat gelukkig bijna nooit voorkomt, is hij wel altijd heel zorgzaam. Niet alleen als ik ziek ben trouwens, hij is altijd zorgzaam. In mei heb ik vreselijk buikgriep gehad en op de 1e avond heb ik toen de hele trap ondergespuugd. En jawel mijn man heeft het allemaal opgeruimd.
Ow die vent van mij is helemaal een hork wat dat betreft. Ik moet hier rustiger aan gaan doen van de gyn ivm verkorte baarmoederhals. En daarbij kreeg me oudste zoontje gister nog eens de waterpokken. Nou van rustig aandoen komt weinig van terecht want alles gaat hier gewoon door en als ik t niet doe dan gebeurd er dus niets. Kan wel gaan lopen grommen maar dat werkt hier toch niet, ja hou er ruzie aan over en de verwijten vliegen over en weer. Afgelopen nacht geen oog dicht gedaan omdat me zoontje om de haverklap wakker werd van de jeuk. Rond 7 uur sliep hij eindelijk een beetje door en ik had me net voorgenomen zn badje klaar te zetten en zn kleertjes te pakken maar voor ik op kon staan ben ik ingedut en om 8.15 kwam me vriend naar beneden, sjaggo omdat er niets klaar stond en ik hem niet wakker gemaakt had PARDON ???? volgens mij is dat toch echt zn eigen verantwoording om optijd zn bed uit te komen en ik heb de hele nacht op gezeten dus sorry hoor dat ik even inslaap gevallen ben ... pffffffffff echt een hork dus. Verders is hij wel lief hoor alleen deze dingen ziet hij gewoon niet. Hij kan zich ook totaal niet inleven/verplaatsen in een ander en dat maakt het soms gewoon wat lastiger of moeilijker. Maar ja komt ook allemaal wel weer goed hihihihi
Oh ja zoooo herkenbaar. Als me man ziek is dan mag hij wel op de bank liggen en ziek zijn en vooral uitzieken, maar als ikke het ben, tja man moet werken, kan niet thuis blijven, dus ik moet dan wel doorgaan..voor de kinderen zorgen, boodschappen doen huishouden..tja mama's mogen niet ziek zijn, dat zijn de draaiende motors in het huis!!! Het enige wat ik dan wel heb is respect van mijn man, maar ja daar wordt ik alleen niet beter van helaas..
denk dat dat bijna overal hetzelfde is. Mijn partner was ook laatst ziek en dus thuis. Ik voor de kleine zorgen, dat doe ik iedere dag met liefde.Ook als ik ziek ben. MAar heb hem er echt uitgetrapt, uit zijn bed. Nu ga jij hem eten geven zei ik! Dan zie je hem kijken, jaa ik ben ook wel eens ziek en wie is er dan voor mij???, ook niemand toch. Dus eruit dan weet je een keer wat wij meemaken.
hier valt het gelukkig wel mee. als manlief ziek is is ie wel heel zielig (vind ie zelf), maar als ik ziek ben wordt ook goed verzorgd. als ik grieperig ben loop ik wel gewoon door maar doe dan gewoon minder. de boodschappen worden dan door mn schoonmoeder of mn man gedaan. hij zorgt er ook goed voor dat ik mn rust neem. het huishouden is weer een ander verhaal want dat is dan belabbert, maar dat interesseerd me dan niet zoveel. nu heb ik last van mn bekken en ben net voor 75% ziekgemeld en mn man neemt gelukkig een heleboel van me over zodat ik rustig aan kan doen. hier niks te klagen als ik zelf ziek ben. liefs doris