'Leuke' opmerkingen op verjaardagen

Discussie in 'De lounge' gestart door Arja, 6 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Net weer eens een verjaardag achter de rug. Heel gezellig....
    Hebben jullie ook altijd van die sneren te verwerken? Zit ik net mijn dochter een potje Olvarit te geven, wordt er quasi leuk gezegd dat ze Amnesty International en de Kinderbescherming wel even op de hoogte zullen brengen, want dit geef je je kind toch niet! Vervolgens zegt een oom dat ik wel een erg dikke kont heb gekregen. Deze is notabene niet eens op kraamvisite geweest, heb hem een jaar niet gezien en dit is het eerste wat ie zegt. Nou; ook leuk! En hoe is het met u? Vervolgens zouden we om half zes met zijn allen eten en dit werd kwart voor zeven. Zat ik dus met een dochter die instortte en niet meer zo gezellig was. Het is dan ook bedtijd. Snel een bord eten naar binnengewerkt, heb mijn spullen gepakt en ben weggegaan zonder uitgebreid afscheid. Pfff moest 't effe kwijt. K..verjaardagen!!!

2. mamavansam

mamavansam Niet meer actief

oh vreselijk meid, gatver dat mensen zo kunnen doen!!:x Probeer er niets van aan te trekken. Ik weet het is moeilijk maar laat ze maar lullen.;)

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    tja en van je familie moet je t dan maar hebben....

agh zielige mensen die zoiets zeggen.
    zijn vast vergeten hoe ze t zelf allemaal gedaan hebben.

4. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Nou ja zeg :(

Wat zijn dat voor een rare mensen?

Niks van aantrekken hoor, al is dat soms lastig.
    De beste stuurlui staan aan wal zullen we maar zeggen.

5. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    haha jaaaaa zo herkenbaar.

mn vader is er een kei in... ik kon de eerste week na mn bevalling niet eens lopen liep dag in dag uit ziekenhuizen in en uit en t was allemaal zo heftig dat ik echt ff nergens anders zin in had. Kwam hij met opmerkingen dat mijn moeder na 2 weken toch al buikspieroefeningen aan het doen was.... en dat ik toch echt geen zeug (jawel die woordkeus) moest worden. Wekelijks kreeg ik te horen dat ik af moest vallen (let wel ik was in totaal 10kg aangekomen en mn beeb woog er 3,8 kg van...). De opmerking over de dikke kont heb ik ook wekelijks aangehoord.

Mn zoontje was een maand mn hele leven stond op zn kop naar mijn gevoel. Komtie binnen... Haalt hij zn vinger over de bovenkant van de ijskast . 'tsja dat is niet schoon heh. Je moet wel je huis bij houden anders gaan mensen een indruk van je krijgen die niet klopt'.

Van de week had mn moeder heel lief smiddags opgeruimd in mn huisje (had de sleutel) zodat ik lekker avondje voor mezelf heb (alleenstaand). Mn vader zette me thuis af omdat mn auto kaduuk is. Dus ik kom binnen en zeg dat mn moeder heeft opgeruimd en dat ik dat tof van dr vind. Ja zegtie, maar moet je ook zelf doen heh. Zucht...

Los van de opmerkingen (ben thuismoeder) die ik regelmatig van anderen te verduren krijg op verjaardagen: goh wat doe je nou zoal de hele dag.... of alle goedbedoelde adviezen dat het goed is voor zn longen om hem af en toe flink te laten krijsen en dat niet alles om de baby moet draaien...

Ene oor in... andere oor uit... maar weet precies wat je bedoeld.

6. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Ooo, oo, oo. Wat een armoede van dat soort mensen!! Hebben eigenlijk niets te melden en gaan gewoon zitten zoeken om te zieken!! Vreselijk!!

7. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Oh ja zo irritant wat mensen er soms uitflappen!
    Hier mijn schoonzusje, 8 (let wel, 8!) dagen na mijn bevalling: zo, jij hebt echt nog een dikke buik! Terwijl mijn buik trouwens al echt heel mooi geslonken was, maar dat terzijde...
    En schoonmoeder die bij de eerste kraamvisite leuk vertelde dat ze de naam van mijn zoontje eerst niet leuk vond, maar er nu inmiddels wel aan was gewend... Tja daar zat ik dus ook echt niet op te wachten, dat soort opmerkingen! Wat denkt iemand daar nou mee te bereiken? Hou je commentaar toch lekker voor je, denk ik dan...!

8. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Heel herkenbaar:
    Had het laatst ook. Op de verjaardag van een tante. Daar zat ook een zwager van m'n moeder(die had ik al ruim een jaar niet gezien) zegt ie: "zo, jij bent ook bepaalt niet afgevallen";) Hij is zelf ook niet echt de slankste en trouwens ik vind mezelf helemaal niet dik. Tuurlijk er mag nog wel een kilootje of 7 af, maar het zit ook niet in de weg ofzo.

En van de week bij een andere tante, daar zat een vrouw die ik niet eens kende. We wilden weg gaan, zegt die vrouw: "je moet morgen natuurlijk werken". Ik: "nee hoor, ik werk niet" Zij zegt: "O, dus je werkt niet?" Waaruit ik op maakte dat ze dat maar vreemd vond. Ben er verder maar niet op in gegaan. ik ga binnenkort weer naar school, maar dat ging haar niks aan.

9. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Heeeeeel herkenbaar!!!! Mijn schoonzusje zou een prijs kunnen winnen met "leuke" opmerkingen. Zij is best zwaar (120+) en ik heb een normaal postuur (maat 38) en daar moet ze echt ALTIJD een flauwe opmerking over maken.... Het is niet normaal dat ik zo snel mijn oude figuur weer terug heb, ik heb mezelf vast uitgehongerd.... En als ik een keer gebak oversla "tsja je moet iets voor maatje annorexia over hebben" Pffff ik zeg gewoon niets terug en doe alsof ik gek ben. Natuurlijk heb je een klote avond achter de rug, maar gewoon boven staan hoor. Laat ze maar lekker kletsen!

10. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Sommige mensen snappen echt niets van wat een opmerking bij iemand teweeg kan brengen..

11. Seth

Seth Niet meer actief

Zucht, zucht en dubbel zucht.......

WAS het maar alleen met verjaardagen.... en heb sowieso daar al een bloedhekel aan.....
    Heb vorige weekend mn familie die wat verder weg woont ingelicht over mn zwangerschap..... (ze hebben daar allemaal max 2 kindjes)
    En heb dus alleen maar van die *%^-opmerkingen gehad...

Zoals
    Waar ga je ze laten?
    De ene is er bij jou nog niet uit en de volgende zit er al weer in...
    opmerkingen over uitgelubberde baarmoeder bla, bla, bla...
    een normale vraag zoals hoe voel je je? heb ik niet gehad......

En natuurlijk worden de meeste opmerkingen "verpakt" in een soort van humor :)?)

Nee niet leuk, van die opmerkingen...... ;)

12. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Pfff, ik zou zeggen 'Neem jij maar wel iets, die reet komt ook niet uit de lucht vallen ;)' Belachelijk, al die opmerkingen..

13. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    :d:d:d:d

14. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

pfff heel herkenbaar, ik ben dan wel zo´n tuthola die er overheen zegt "hoe bedoel je" of "gelukkig ben ik de moeder" maar ik begrijp je heel goed.

gister nog, ik zat bij familie en ineens wordt er gezegd, "je ziet er niet uit zeg, wat ben je ontzettend mager" dus ik zeg "ja vorige week dochter in het ziekenhuis en ik heb buikgriep gehad dan krijg je dat he?"

15. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik heb ook eens zoiets gehad op de 50ste verjaardag van me pa.. dacht leuk zie ik al me ooms en tantes weer eens. bij elke ontmoeting en handschudding kreeg ik te horen jeetje wat ben jij mager zeg eet je wel goed in plaats van gefelicteerd met je pa .. 1 keer is dat leuk maar als iedereen dat zegt wordt je er heel onzeker van... manlief was wel heel lief en zei je bent helemaal niet mager hoor laat ze naar hun zelf kijken met die dikke konten hahah... ben 1.72 en 50 kilo ben niet zwaar maar zeker niet mager..
    was er aan het einde van de avond ook helemaal klaar mee en volgens mij hadden ze het door ook..

xxxx Nukie

16. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

erg herkenbaar, ik ben 1.68 en 50 kilo.
    het lijkt wel een "openingszin" soms als mensen niet weten wat ze moeten zeggen, erg vervelend.

17. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ja ze zullen het vast goed bedoelen... maar om dat als eerste te zeggen.. dan is de boel al aardig verziekt bij mij.. als je iemand al 6 jaar niet hebt gezien en dat is het enigste wat ze kunnen zeggen hebben ze denk een saai leven heheh

xxxx nukie

18. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Hey , hebben wij dezelfde familie :p:p Heb zo´n uber gezellige oom erbij zitten , altijd een feest met die man ;) Begon al toen ik zwanger was en dus al alleenstaand , begon al met onderzoekelijk bewezen bla bla dat alleenstaande moeders niets waren , die bakten er toch niets van :$ Ben ook 40 kilo aangekomen in de zwangerschap en op het laatst werd ik shamu genoemd en mijn kont paste niet meer door de deuropening ;) En als hij zo´n ´leuke ´ opmerking maakte kwam er altijd zo´n vreselijk lachje achteraan want hij vond zichzelf zo leuk .....

Totdat ik dit een keertje kotsmoe was , hij kwam binnen maakte weer een opmerking dat ik een dikke kont had , toen heb ik gezegd wat heb jij in een korte tijd een oude kop gekregen zeg , jeetje je lijkt wel 10 jaar ouder :D Heb nooit meer wat gehoord en hem gelukkig ook al een hele lange tijd niet meer gezien ......

19. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Oooh ja heel herkenbaar! Wij waren laatst op een verjaardag en voor de gein kregen ik en mijn moeder een groot stuk taart. Wij waren niet de eerste waarbij dit gebeurde dus wij besloten om tegen heug en meug dat stuk op te eten. We wouden ons ook niet laten kennen. Bleek dat dat magere scharminkel aan de overkant de hele avond over ons heeft zitten lullen. Dat konden wij wel hebben, want we hadden ruimte zat. Onvoorstelbaar dat mensen zo kunnen worden enz enz. Natuurlijk begon ze pas nadat wij weg waren. Dat ze dat over mij zij vond ik prima..., maar over mijn moeder!!! Zij is in een half jaar 30 kilo kwijt geraakt en dat vergt een ijzeren wil. Ik kan door mijn overgewicht geen kinderen krijgen en heb daarvoor ook een maagbandje laten plaatsen wat dus niet helpt.

Oeps sorry ik ben nog steeds boos...

20. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113

Wat zou ik graag met je oom in een kamer willen zitten, al is het maar voor 5 min. Kan je garanderen dat ie er zo wit als een spook uit zou komen:)

Deel Deze Pagina