5,5 jaar en doodsbang voor honden

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lucifer99, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lucifer99

lucifer99 Actief lid

1 mei 2007
    232
    0
    0
    Mijn zoontje van 5,5 jaar is werkelijk doodsbang voor honden. Als hij er een ziet lopen, dan grijpt hij onmiddelijk mijn hand en kruipt achter me weg. Als hij geen kans ziet om achter mij te gaan staan, blijft hij stokstijf staan en begint te ´piepen´ ("oehhhh mama, help!) en te trillen.
    Geen idee waarom hij zo bang is. Oke, wij hebben zelf geen honden maar 3 katten, maar zowel mijn man als ik zijn niet bang voor honden. Ook is hij nooit gebeten of zo. Wel is het zo dat niemand in onze familie/vrienden kring honden heeft.

Heeft iemand tips hoe ik hem hierover heen kan helpen? Hij wil nl niet bij vriendjes spelen die honden hebben en hij zegt zelf dat hij het zo graag zou willen durven.....

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Misschien een keer samen naar een vriendje gaan die een hond heeft en dan samen kijken hoe die hond is enzo. Dan kan ie wennen aan hoe honden zijn. Dan kan hij ook ervaren dat niet alle honden eng zijn.
    Kan je zoontje wel aangeven wat ie eng vindt aan honden? Dan kan je misschien juist daar op in gaan.

3. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0

Deel Deze Pagina