Mokkel

Discussie in 'De lounge' gestart door LoeForceOne, 18 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Dan ben ik vast zo'n 'type'..
    Ik noem de oudste regelmatig mokkel.
    Zo van kom eens hier lekker mokkel..
    Nou ja dan maar zo'n type..
    Wij hebben er geen negatieve associatie mee

2. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Jazeker. Schorem. Dakhaas. Mafketel. Gekjurk. Alles beter dan prinses en hartje en dat soort slijmerij. Ook mokkel zou ik eerder zeggen trouwens :)

3. sieppie

sieppie Niet meer actief

Ik kende het hele woord niet en heb er geen enkele associatie mee. Ik kan me wel herinneren dat als tiener er een meisje kwam wonen uit een andere plek van Nederland. Ze kreeg ruzie met een meisje hier, omdat deze zei: wat ben je toch een muts. In onze omgeving gebruik je dit om met een knipoog te zeggen dat je iets doms gedaan hebt, maar zij associeerde het met: je bent een hoer.
    Dus wat voor de één speels kan zijn, is voor de ander beledigend.

4. growingfamily

growingfamily Actief lid

21 sep 2015
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad, mijn eigen moeder noemt me regelmatig nog lekker mokkel :D
    Iedereen denkt natuurlijk anders...

5. mamavan3meisjes

mamavan3meisjes Actief lid

8 feb 2015
    478
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik noem mijn kinderen bij hun naam, afkorting van hun naam, en dingen als lieverd, schat, en mijn jongste noem ik altijd baby (maar uiteraard meer haar naam :D ), lekker ding zeg ik ook vaak tegen mijn kinderen bedenk ik me nu.

6. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Vreemd eigenlijk hé, dat dat van invloed kan zijn. Ik heb dat bij minishopaholic :D

7. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik ook denk ik want noem mijn zoon vaak mijn boef of mijn terrorist :$

8. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier ook geen negatieve associatie met het woord mokkel. Dus zou ik nog wel gebruiken voor een ongeboren meisje.

Hier voor en na geboorte dezelfde koosnaampjes. Scheetje, schatje en dat soort slijmerij. :)

9. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Eigenlijk betekent mokkel gewoon 'meisje' of 'jonge vrouw' (volgens de dikke van Dale) dus ik denk dat die persoon het niet negatief bedoeld. Zij heeft vast gewoon geen negatieve associaties bij het woord en noemt haar dochter daarom zo. Het is mijn keuze ook niet, maar ik snap wel dat mensen over je reactie op facebook vallen, want die persoon bedoeld het op haar manier liefkozend.

10. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Nou ik zal mijn spullen pakken en op naar het woonwagenkamp, want ik noem mijn dochter wel eens lekker mokkeltje!:D:D

11. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik zou mn kind zo niet noemen. Maar poepie, scheetje of drolletje vind ik veel raarder. Ik denk ook geen jippie als t weer tijd is voor n schone luier.

De laatste weken in mn buik noemde ik m Chucky, vanwege de steken. Tegenwoordig noem ik m manneke of een verkorting van zijn naam.

12. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Top! Ik heb ook zo mijn bedenkingen bij jou! Misschien je wat meer op je ex en kind focussen ipv oude koeien van weet ik veel hoe lang geleden erbij halen! 🙈

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik mis iets :D

Vertel....

14. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    VRESELIJK al die tenenkrommende koosnaampjes voor een ongeboren baby als erwtje, gupje, humpie brrrr krijg daar kippenvel van. Ik appte hooguit 'beeb is weer goedgekeurd bij de verloskundige', verder geen koosnaampje.

15. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Bij een ander zou ik echt beledigd zijn geweest. Gelukkig ben jij het maar :p

16. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Mokkel? Wat achterlijk. Vind dat ook echt geen 'lief' koosnaampje voor een kind.

Mijn dochter noem ik "schat" of " meisje" of "meid".

17. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Wij hadden onze zoon beter Sjakie kunnen noemen, gebruiken zelden zijn voornaam. 😁

18. En zo zijn er ook weer mensen die 'beeb' echt afschuwelijk vinden. Of nog erger; 'plakbeeb' :D

19. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Sorry vind het echt verschrikkelijk, mokkel, poes ed.

20. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik vind (plak)beebje dan weer geen koosnaampje.
    Hier overigens boefje en muppet :D

Deel Deze Pagina