Ik noem de jongste af en toe varkentje, maar dat is puur omdat ze soms heel schattig als een varkentje kan knorren.
'Hoe gaat het met je bibje? Of is het inmiddels een bubje hihi.' Waaaaah. :x (Sorry dwaalt een beetje af van koosnamen.)
Nee, mokkeltje vind ik niet kunnen, maar dat is ook maar net wat je gewend bent denk ik. Hier noemen we ze vaak jut, jul en Joris
Mijn oudste noemde ik in mijn buik boefje. Nu noem ik hem noxje ( lennox) Mijn jongste noemde ik in mijn buik garnaaltje. Nu bolletje en finnie (finn)
Ik zat eens op een verjaardag en daar was een moeder met een zoon van een jaar of 11... zegt die moeder schaap tegen haar zoon. Die knul kreeg een rode kop, je merkte duidelijk dat hij het stom vond dat hij zo genoemd werd.. zegt zijn moeder later: Kom schaapie met je rode kop! WTFck.. ik werd echt plaatsvervangend kwaad! Kon me echt niet inhouden! Ben altijd heel rustig en beheerst maar de arme knul schaamde zich dood..is net in de begin pubertijd zichzelf aan het ontdekken..eigenwaarde/zelfbeeld aan het ontwikkelen en dan zet je eigen moeder je zo voor schut in een volle woonkamer! Nou daar kon ik dus echt even niet bij! word nogsteeds boos als ik er weer aan denk!
Ik vind mokkel niet een negatief woord. Ik vind het eigenlijk net zoiets als gozer of nozem. Ik zie het meer als een stoer iets. En ik weet dat vriendinnen in bijv. Den Bosch elkaar ook k*t noemen. Zo van: lus je nog een bakkie koffie k*t? Dat schijnt daar best normaal te zijn. Dus om je kind k*tje te noemen vind ik ook niet kunnen, maar misschien is het in die regio wel normaal.
Dit vind ik wel heel erg... vooral gezien de leeftijd van het kind Een baby met veel krullen schaapje noemen is nog schattig, maar een puber? Dat vind ik gewoon pesten.. Ik heb geen vaste koosnamen, strooi allerlei liefkozende woorden in het rond en maar afwachten wie er reageert ☺ Ik had wel een gewoonte om kinderen gezamenlijk aan te spreken met 'jongens', in de zin van 'kom jongens, we gaan'. Mijn dochters accepteren dat niet meer, dus ben ik het nu aan het afleren.
Ik heb dat dus andersom, zeg altijd meiden omdat ik 2 meiden heb. Als er dan een keer een jongen bij is, zeg ik ook vaak meiden . Of als ik een groepje jongens begeleid op school, dan zijn ze heel verontwaardigd
Hou ik helemaal niet van, ken iemand die haar ongeboren baby ''teek'' noemde..ja naar dat enge beest wat van anderen leeft.. Ik noem mijn ongeboren baby's weleens ''kleintjes'' omdat ik foetus zo klinisch vind klinken, maar no way dat ik ze k*tjes p*kkies of mokkels zou noemen, een mokkel klinkt in mijn oren heel negatief als een ordinair wijf zeg maar, nee afschuwelijk en ind beeb of de kids bleeeh maar ieder voor zich..
Hahaha, het is ook nooit goed Hier beide geslachten en 'kom meiden en jongens' ga ik echt niet roepen,' kom kinderen' vind ik zo jufachtig, dus ben echt nog zoekende. .
Kom tuig! Kom mokkels! Kom pikkies! Kom kids! Kom kroost! Als ik een groepje heb zeg ik vaak 'kom meiden! En jongens!' (Bedenk ik me dan net op tijd ) Maar dat Is inderdaad niet zo handig. Ik zou gewoon zeggen, kom we gaan! Of: kom allemaal! Haha is nog best lastig Is er niet een serie die ze leuk vinden dat je daarnaar kan vernoemen?
Ik heb je lijstje voorgelezen aan mijn man. Hij zegt dat ik maar voor het laatste moet gaan, wel met het bijpassend stemmetje erbij, en voor de gezonde balans gaat hij voor de eerste
Haha nu ben ik heel benieuwd welke serie ze leuk vinden. En balans is heel goed! Ik vind zelf 'kom kids' best aardig klinken eigenlijk maar weet dat veel mensen daar jeuk van krijgen
Hier noemde ik mijn zoon altijd heel liefkozend bedoeld etterbakje (hij kon en kan heel goed grenzen overschrijden) en als ik hem riep verkleinde ik zijn naam. Daar ben ik nu iedereen die het ook doet op aan het aanspreken dat ze ermee moeten stoppen Ik ben zelf tot mijn 16e met mijn verklein naam genoemd en jeetje wat had ik daar een hekel aan! Dochter noem ik altijd meiske. En haar naam valt niet te verkleinen! Haar naam kort ik juist vaak af haha.
Wat een namen zeg, het zou niet eens bij me opkomen 'ik voel het mokkel/k#tje/pikkie trappen'. Goh, ik was dan nog wel erg simpel met 'baby'. Kids...blegh.