Tja ik vind het ook niet zo schokkend! Mijn moeder noemde mij vroeger ook wel eens van, wat ben je lastig mokkel! En wij zijn absoluut geen tokkies of woonwagenkampers! Niet dat als ik een meid had haar zo zou noemen hoor En hier in A'dam zeg je ook vaak tegen een gozer hey pikkemoos zou ook vast wel raar zijn hahaha niet dat ik Noël zo noem hoor die noem ik idd boef, Knapperd, mannie, tja en vast wel een keer pikkie of pikkemoos oehhh slechte moeder nu
Ik vind het asociaal om zo tegen je kind te praten. Ik vind het van weinig respect getuigen. En als je zelf al geen respect voor je kinderen hebt kun je het ook niet terug verwachten.
Ik hoor ook weleens ouders die een zoontje pik of pikkie noemen.... Zelf ben ik niet van dat soort bijnamen, maar dat moet ieder voor zich weten.
Die is ook fout haha Hier standaard 'Draak' tegen mijn meisje. ML noemt haar altijd 'kanjer'. Nog niet in me opgekomen om haar k*tje, mokkel of sl*t te noemen ofzo. Lijkt me een beetje ver gaan
Nou hier een moeder die dus haar zoontje heel vaak Piem noemt! Of pikkie en mijn dochters zeg ik heel vaak Poes tegen. Mokkel gebruik ik niet, maar ken wel mensen die hem wel gebruiken. Wat is nou het probleem? Iedereen maakt toch zelf uit welk koosnaampje ze hun kind geven? Het maakt mij in ieder geval niet Asociaal dat ik onze kinderen zo noem.
Ooh en om even bij te voegen, bij ons is dit gewoon normaal om te zeggen. Niks raars aan. Ik word er ook werkelijk nergens raar op aangekeken.
Ja eens. Ik heb een vind ik zelf leuk bijnaam voor mijn jongen maar dat zeg ik niet hier wat moet wel speciaal blijven
Maar echt poes of pikkie...vindt je dat niet ontzettend denigrerend naar je kinderen toe?? En vindt jij het ook goed als jouw zoontje straks poes roept als hij iets van jou wil of pikkie als hij iets aan papa wil vragen?? En waar woon je dan waar dit soort benamingen normaal worden gevonden?
Het zou idd niet bij mij opkomen, maar in sommige tokkie/aso milieu's worden die woorden nu eenmaal wel gebruikt. 😌 Ik vind het verder prima, ze doen maar. Zolang ze verder goed zijn voor hun kinderen zou ik hen daar ook niet op aanspreken denk ik. 😅
Toegegeven, 'poes', 'pikkie' en 'k*tje' vind ik wel heel ver gaan....té ranzig en ordi gewoon. 😖😱
Tokkie/aso's milieu's ? Serieus? Wat zijn jullie allemaal denigrerend zeg! Ik roep toch ook niet dat jullie zware kak zijn omdat jullie, bij wijze van honneponnetje tegen jullie kinderen zeggen? Tuc ik woon in Gelderland. Onze kinderen zijn geen papegaaien en praten ons verder niet na, dus ze noemen mij geen pik of poes. Ze horen wel dat ik soms ook zo word genoemd door andere volwassenen. Bij ons betekend poes en pikkie gewoon hetzelfde als schatje of lieverd. Niks meer en niks minder.
Ik zeg ook niet dat ze dat gaan doen maar ik vraag mij gewoon af hoe je zou reageren als ze dat wel doen. Hier wordt wel eens moppie gezegd en mijn dochter zegt in een lollige bui dan: "ja moppie" terug tegen mij.
Nee hier zeggen ze het niet terug. Laats zei ik wel tegen mijn middelste dochter dat ze een scheetje was en toen grapte zij terug oke Poepie haha. Maarja dat zal dan ook wel aso zijn... Mocht één van onze kinderen trouwens niet willen dat ik haar poes of hem pikkie noem dan stop ik hier wel mee uiteraard, maar het is niet zo dat ik de hele dag alleen maar pikkie of poes roep. Ze hebben hun naam niet voor niks en die wordt toch het meeste gewoon genoemd.