Mokkel

Discussie in 'De lounge' gestart door LoeForceOne, 18 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    tut
    tut zn. ‘onnozele vrouw’ Nnl. tut ‘zus’ [1791; iWNT], tuttje ‘onnozel meisje’ [1822; iWNT], tut ‘domme’ [1914; iWNT]. Vermoedelijk een klankexpressieve variant van een woord voor ‘tepel’ en dan vergelijkbaar met → tiet en → tuit. Mogelijk verwant met: nnd. dutte, düt(t)e ‘tepel’; ohd. tut(t)a ‘id.’ (nhd. Dutte); nfr [..]
    Bron: etymologiebank.nl

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
  3. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Hier ook een geboren en getogen Friezin (overigens niet fries sprekend), maar ik heb geen positieve associatie bij het woord mokkel. Mijn vriend vind het ook niet positief. We komen beide uit andere steden (voor zover je hier in Friesland van stad kunt spreken ;) ).
    Ik noem mijn dochter weleens stinkie (als ze weer winden zit te laten) en lekker ding (omdat het zo heerlijk kroelen is met haar).

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Nee mokkel inderdaad niet...maar mokkelstje kan weer wel.

Het is een dom mokkel maar een lief mokkeltsje.

Ik ben ook niet fries sprekend en woon ook in een grote stad ( :D )

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Hahaha 😂

6. Islah

Islah Niet meer actief

Maar eigenlijk betekent het dus gewoon dweil. Er zijn ook mensen met de achternaam Slettenhaar haha.

7. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    niet alles gelezen maar ik ken ook iemand die haar dochter altijd poes noemt.. haha... tja..

ik heb ook wel rare koosnamen voor mijn kinderen, maar niet dat soort dingen. Noem mijn oudste vaak robinson omdat hij zo avontuurlijk is, en verder alles wat rijmt op hun namen :D....

8. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik vind mokkel niet heel raar klinken. Ik zeg dat ook wel eens voor de grap. Is echt niet negatief bedoeld want je bedoeld er gewoon mee dat ze een pittig dametje is;)
    Die andere woorden zoals k*tje zou ik zelf nooit zeggen. Vind ik een vies woord :D

9. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Baby In Buik en Baby Uit Buik ;)

10. Uhuh, inderdaad bizar dat niet iedereen die associatie heeft met 'pikkie'.

Moet je eens googlen op 'pikkie' en dan de eerste 3 hits overslaan. Ik overwoog een printscreen, maar dan heb ik straks een ban :D

11. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Haha!

12. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Onze oudste noemde ik "onze kleine warlock" toen hij nog niet geboren was.
    Dit vanwege het feit dat de Warlock klasse in WoW de "drain life" spell had, en zo voelde het af en toe wel, alsof ie me leegzoog qua energie ;)
    Tegenwoordig is Beer zijn koosnaam, kort voor knuffelbeer.

Onze jongste was Alien. Omdat ze altijd heel duidelijk zichtbaar aanwezig was in utero. (gewegende buik enzo)
    Tegenwoordig word ze vaak geroepen met Tuttut of Lulu.
    Haar naam is Lucy daarentegen.

Tegenover anderen, noemen we ze wel eens onze monsters of idd, tuig. Toon en gezichtsuitdrukking is dan wel heel belangrijk. ;)

13. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik noem mijn kids de drie musketiers, jongste prinsesje, liefje, lieverdje..enz.. ook toen ik zwanger was waren het alleen liefkozende naampjes.

14. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Of een lekkere skottelslet💁

15. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Aaaagh wat een respectloze koosnaampjes. Die mensen zullen wel uit een bepaalde klasse komen.... kan niet anders.
    Hier worden lieve koosnaampjes gekozen.

16. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Wat een gezeur. Waarom zou ik iets moeten vinden van de koosnaampjes die anderen hun kinderen geven? Leef en laat leven zou ik zeggen.

Oh en nee, ik noem mijn kinderen nooit zo.

17. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38

Volgens mij wordt het vaker gebruikt in volksbuurten, vooral regio Amsterdam
    Ik zou er zelf ook niet voor kiezen, maar ik vind het ook niet iets wereldvreemds.

18. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Zou het zelf niet doen, maar eigen keus. Je kinderen tuig of terroristen noemen vind ik hetzelfde laken een pak.

Deel Deze Pagina