1 middag flink bloedverlies, weinig kramp

Discussie in 'Miskraam' gestart door Rooos, 20 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rooos

Rooos Actief lid

20 mrt 2008
    149
    0
    0
    Vries
    Wie kan mij helpen..

Gistermiddag op het werk kreeg ik ineens flink wat bloedverlies bij een zwangerschap van 5,5 wk. Ben me helemaal wezeloos geschrokken, meteen naar huis gegaan en flink uitgehuild. Nu iets rustiger maar ben zo onzeker..
    Heb maandverband nodig gehad voor slijmerig helderrood bloed, maar zonder stolsels. Geen echte krampen (heb ik normaal bij menstruatie ook nooit) maar meer een soort harde buik gevoel. Nu niet heel veel bloedverlies meer, alleen bij afvegen..
    VK zegt dat het afwachten is, kan wsl pas over 2 wk via echo uitsluitsel krijgen...
    Heeft één van jullie dit ook mee gemaakt?? En hoe liep het af...

Liefs

2. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Ik heb het nooit gehad, dus daar kan ik je niet mee helpen. Wat ik wel kan zeggen is dat je nooit zekerheid heb. Nooit bloedverlies gehad maar wel 4x een mk. Maak je niet teveel zorgen (weet het het is heel moeilijk en makkelijker gezegd dan gedaan). Het is een goed teken dat je geen krampen hebt misschien wel een innestellings bloeding.

Het kan echt 2 kanten op gaan. Je hoort heel veel goede berichten hoor met bloedverlies.

Meid ik hoop voor je dat het allemaal goed is.

liefs snelly

3. Lara1980

Lara1980 Niet meer actief

Dat is zeker schrikken. Mag je niet toch al eerder voor een echo? Ik heb afgelopen maandag precies hetzelfde gehad; dacht dat het einde verhaal was. Ik mocht dinsdag meteen voor een echo komen en daar was alles in orde en zelfs al een kloppend hartje gezien. Ik was stomverbaasd (en dolgelukkig natuurlijk).
    Het kan alle kanten op gaan bij bloedverlies, maar de vk zei tegen mij dat als het bloedverlies weer zo snel ophield of minder werd, dat het dan meestal gewoon nog goed zit.
    Ik begrijp helemaal dat je je wezenloos geschrokken bent, maar het hoeft echt niet het eind te betekenen. Ik hoop wel dat je eerder voor een echo mag, want dat kan je al veel sneller zekerheid geven; dat afwachten en twijfelen is vreselijk. Sterkte meid!

4. Rooos

Rooos Actief lid

20 mrt 2008
    149
    0
    0
    Vries
    Bedankt voor jullie reactie, geeft toch weer wat hoop.
    Lara; ik ben net even wat minder ver, het hartje hoeft dus nog niet te kloppen en verschaft daardoor niet voldoende informatie. Soms lijkt het goed, maar gaat het hartje nooit kloppen, mijn VK heeft slechte ervaringen met echo's voor 7,5 wk, vandaar pas met 8wk een vervroegde echo...
    Gister nog met afvegen wel wat bruin bloed met wat verdikt slijm (?) gehad, maar verder nu wel rustig. Hoop zo dat het bij mij ook goed is!

Liefs

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

Rooos, meestal is er rond de 6 weken echt wel een hartje te zien. En zelfs al is dat niet zo, dan kunnen ze zien of de vruchtzak mooi intact is, misschien wel met een vruchtje er al in. Mocht het beeld troebel zijn, dan weet je nu meteen al dat het mis is, maar zo niet, dan ben je toch een beetje gerustgesteld. Dus mocht je zo blijven twijfelen, dan zou ik aandringen op een echo. In het ziekenhuis doen ze het ook gewoon vanaf 6 weken, en soms zelfs al eerder. Nu nog een paar weken wachten op een echo is een mooie theorie als je vk bent, maar voor de moeder zijn dat helse weken. En mijns inziens onnodig.

Suus

6. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    als ze geen echo willen doen kan je toch je hcg laten prikken?? Dat gewoon 2 keer in de week en kan je zien of het voldoende stijgt.
    Bij mij is het vorige week helaas een mk geworden, maar op de echo was met 5 weken een zwangerschapsring te zien en toen ik bijna 6 weken was was het erg troebel en was er geen vruchtje ontwikkeld, dus ze kunnen nu al genoeg aflezen vanuit een echo. Zeker icm hcg waardes ernaast.

7. kid2009

kid2009 Actief lid

6 okt 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Hallo Rooos,
    Ik heb een vergelijkbaar verhaal, vorige week zondag ook een bleoding gehad die dezelfde dag ook weer stopte. sindsdien nergens last van. Ik moest (omdat ik nergens last van had) een weekje wachten en dan weer testen..
    Inmiddels test ik negatief.. maar fysiek voel ik me zwanger, geen andere bloedingen of kwalen helemaal niets, erg frustrerend. Morgan naar de VK en daarna nog een echo..
    laat je weten hoe het allemaal bij jou loopt?
    Kid

8. san32

san32 Lid

23 mei 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik heb me vandaag aangemeld op dit forum, en wat gebeurt er tot mijn schrik, vanmiddag na het plassen zie ik dat ik bloed verlies, tis bruin niet rood en alleen met afvegen. Dit heb ik verleden week woensdag ook gehad maar dat stopte ne 1 dag, dus ging ik er van uit dat het oud bloed was van mijn innesteling, maar nu vandaag weer. Word hier zo gek van en heb pas 15 juni mijn echo. Wie o wie heeft dit ook gehad en is t toch allemaal goed gekomen. Heb ook last van een vaag zeurend gevoel in mijn onderbuik heb dat al een weekje.

9. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Hi allen,

Hier ook een heeeeeeeeeeel klein beetje bloedverlies bij het afvegen. Het is erg lichtrozig. Heb het vrijdag gehad en net vanavond weer. Ik krijg morgen een echo. Heb geen idee hoe ver ik ben, maar zou ong. rond 11 januari uitgerekend moeten zijn in mijn berekend, ben ik al niet een maand verder. Maar dat zien we dus morgen wel.

Ik heb eerder ook al 2 miskramen gehad, maar daarna een gezonde jongen.

10. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    bloedverlies zecht idd niet altijd alles
    heb voor mijn dochtertje 3 miskramen gehad en na haar nog 2

en tijdens de zwangerschap van shirley kon ik maandverband blijven kopen het bloed en de stolsel bleven maar komen en had krampen ze wouden toen ook geen echo maken omdat als je stolsels verliest vaak wel einde verhaal is
    maar omdat ik posi bleef testen en mijn hcg ook bleef stijgen hebben ze wel een echo gemaakt en ondertussen is mevrouw al 20 maanden dus het zecht niet altijd wat

11. Lara1980

Lara1980 Niet meer actief

Dat soort verhalen geven veel steun Syboena :)

Ik heb afgelopen donderdag nog wat bruinverlies gehad en gisteravond weer. Echt heel minimaal. Vannacht wel wakker gelegen van de krampen; dacht dat het einde verhaal was - alweer. Maar vanochtend weer nergens last van. Mijn emoties gaan ook heen en weer: dan weer vertrouwen en dan weer gigantisch depri. Afwachten is alles wat je kunt en daar ben ik heel slecht in helaas... Donderdag mag ik weer voor een echo.

12. Aanstaandemama2

7 mrt 2011
    29
    0
    0
    Brabant
    hoi,
    nu ik jou berichtje lees krijg ik weer wat hoop.
    ik heb al sinds zondag avond kramp en bloedverlies.
    maandag ochtend niks en de avond begon het weer.
    woensdag hele dag bloed verloren tot nu aan toe.
    volgens de dokter is het afwachten op de echo was al met 1 week een vruchtzakje te zien.
    moet even kijken of ik weekend mijn ongi krijg.
    en dan weer terug naar de verloskundige kijken of er nog wat zit en of het al wat gegroeid is.
    de dokter wilde eerst dinsdag mijn baarmoeder laten schoonmaken.
    dit wilde ik niet.
    pff wat een spannende dagen zeg ik weet t allemaal niet meer.

13. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik had met de zwangerschap van Jayden meerdere bloedingen, ook een erge bloeding met 20 weken maar Jayden is netjes met 40+5 geboren en er mankeert niks aan ons prachtige mannetje.
    Kan me heel goed voorstellen dat je bent geschrokken, dat deed ik ook elke keer en heb in totaal 10 bloedingen gehad in de gehele zwangerschap, 1 van 2 dagen lang.

Als je twijfelt, bel anders de vk misschien dat hun je gerust kunnen stellen.
    Veel sterkte!

14. Rooos

Rooos Actief lid

20 mrt 2008
    149
    0
    0
    Vries
    Wat blijven er toch een hoop positieve reacties binnenstromen!! Geeft de burger moed!
    @Lara, wat je zegt, de emoties kunnen alle kanten op gaan.. helemaal mee eens.

Deel Deze Pagina