Hoe was dat restweefsel gevonden dan? Heb donderdag een echo gehad en daar was niks meer op te zien zei de gyn.
Bixou moet dat restweefsel bij een volgende menstruatie meekomen? Of ben je daar nog van in afwachting?
Restweefsel zagen ze met de echo bij controle (6w na curretage). Zou volgende MS moeten meekomen. Die verwacht ik de komende dagen (als ik al opnieuw regelmatig ben). Indien op de controle van 15juni nog niet weg, dan word het een hysteroscopie (weghalen met camera). Hopelijk dus gewoon met MS mee Want wil echt gewoon graag terug kunnen starten! Als echo clean was, ben je al een eind gezet! Hoever zat het met jou HCG? En hebben ze je al info gegeven of je nu volledige of partiele mola had?
Ik had een miskraam opgewekt met cytotec op 18 april. Week later bleek er nog restweefsel te zitten maar ze verwachtten toen dat het er nog uit kwam. Op 24 mei was dat stukje nog steeds te zien en daarom op 31 mei alsnog curretage, ook omdat het hcg nog hoog was (1300) en menstruatie dus nog enige tijd zou duren. Dat kon mogelijk mola zijn. Dat onderzoeken ze nu en op 17 juni krijg ik de uitslag. Dus spannend...
Ze arts die me woensdag aan de telefoon de uitslag van het weefsel gaf zei meen ik dat het partiële mola was maar toen ik dat aan de arts vroeg waar ik donderdag op gesprek moest komen zei hij dat dat niet boeide, mola was mola. Mijn hcg was 26 afgelopen donderdag, mijn curretage was 13 mei
Mola is mola? Wauw seg, die weet echt wel niet waar hij het over heeft! Het verschil in zwangerschap is dat je met een volledige mola geen embryo ontwikkeld hebt, enkel vruchtzak en weefsel. Met een partiele heb je wel embryo. Ook de opvolging is heel anders, bij partiele kan je na enkele weken 0 al starten, bij volledig mola moet je bijna half jaar 0 zijn (omdat de kans dat het opnieuw groeit gewoon te groot is). Dus het maakt echt wel heel veel uit wat voor mola het is! Je hoeft echt geen half jaar te wachten als het 'maar' een partiele mola is! Dus dat zou ik zeker nog eens navragen aan je gyn. HCG 26 is goed, dan zou je komende donderdag rond de 13 ofzo moeten uitkomen. Zolang het zakt is het prima.
Ik heb een stuk van internet afgehaald waar het inderdaad precies op beschreven staat. Dat geef ik woensdag af als ik ga bloedprikken bij de poli en dan zeg ik dat ze dat aan de gyn moeten geven die mij donderdag belt
Nu aan het wachten bij het bloedprikken. Ben net bij de assistente geweest en heb daar aangegeven dat ik morgen bij de bel afspraak een andere gynaecoloog wil, heb ook mijn uitgeprint briefje gegeven met daarop hoe snel je weer zwanger mag worden na een partiële mola en gezegd dat ik dit morgen aan de telefoon wil bespreken omdat de gynaecoloog vorige week nogal bot was. Ze heeft het nog voor me nagekeken en ik heb wel degelijk een partiële mola. Ben benieuwd morgen naar mijn hcg. Vorige week 26. Sinds gisteren heb ik ook weer mijn menstruatie dus als ik te veel hcg zou hebben gehad zou die ook niet terug gekomen zijn toch?
Hoi Knor, Jouw conclusies lijken erg aannemelijk. Ik heb nu een week na de curretage een hcg van 22. Het was 1100 voor de curretage. Hopelijk krijg je morgen goede uitleg. Ben ook benieuwd naar bloedwaarde. Ik krijg pas volgende week te horen of het evt een partiële mola was.
Bij mijn echo bleek ik ook alleen een lege vruchtzak te hebben. Maar is dat dan altijd een mola zwangerschap? De gyn heb ik niet over gehoord. Ik heb hiervoor cytotec gehad en heb alleen maar een nacontrole. Op hcg ben ik nog nooit geprikt. Voor ons is een toekomstige zwangerschap niet meer aan de orde, dus ook geen haast om zo snel mogelijk mijn hcg op nul te hebben. Maar maak me wel zorgen als ik lees wat een mola inhoudt en hoe daarmee omgegaan moet worden.
Nee Sneeuwmees, dat is geen mola. Een lege vruchtzak is precies dat, bij een mola gaat de placenta woekeren. Dat zien ze soms op een echo al en anders ontdekken ze het vaak bij curettage. De kans dat molaweefsel volledig los komt met cytotec is volgens mij nihil.
Ik heb een hcg van 11, vorige week 26 dus dat was prima. En ik had dus gewoon gelijk, hoef geen half jaar te wachten om zwanger te worden 😁