@ Ladymoi: hoe hoog je hcg is na de curettage kan je helaas niet uit op maken of het wel of niet een mola is geweest. Ik weet niet hoe hoog je hcg was voor de curettage, daar gaan ze vanuit en hoe sneller het daalt hoe beter voor jezelf maar het is helaas echt afwachten op de uitslag van het weefsel. Sterkte!
Ha allemaal, Wat is er weer veel gekletst afgelopen tijd. Voor de nieuwe dames die nog in de hele mallemolen zitten; sterkte in deze moeilijke tijd!! Ik heb de Mola tijd als een emotionele achtbaan ervaren. Waar ik vaak tegen aan liep is dat ik telkens aan mensen moest uitleggen wat het is. Het is immers geen gewonen miskraam en je mag lange tijd niet zwanger worden. Vooral de wachttijd vond ik erg zwaar. Er gloort echter zeker licht aan het einde van de tunnel!! Inmiddels ben ik bevallen van een prachtige gezonde dochter!! Ik geniet heel erg van haar en had nooit durven hopen dat we nog een keer een gezond kindje zouden krijgen. Blijf hoop houden meiden!! Mijn verhaal staat op een van de eerste pagina's en op http://www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/290077-wie-parti-le-mola-zwangerschap.html (ga ik dus niet allemaal herhalen hierzo). Helaas liep de borstvoeding totaal niet. Het duurde heel lang voordat het een beetje op gang kwam en liep daarna gigantisch terug (van 45cc binnen 1 dag naar 2cc per kolfbeurt). Lactatiekundige denkt dat dit misschien nog verband houdt met de Mola. Als je HCG hoog is, is je Progesteron ook hoog. En dit moet juist laag zijn om de borstvoeding op gang te laten komen. Maar zeker weten doen we dit niet en bloedprikken hiervoor is een beetje laat (inmiddels is de kleine morgen alweer 3 weken) Zijn er misschien meer meiden die dit probleem hebben gehad? Op de fles doet de kleine meid het gelukkig ook erg goed en ze groeit als kool! Over 2,5 week moet ik nu weer bloedprikken voor HCG meting voor de gyn. Ben benieuwd, maar ga er gewoon vanuit dat het HCG straks goed daalt.
Sinaasappeltje: wat geweldig voor je...gefeliciteerd met je kleintje! Ik zit nog aan het begin van het hele traject...nog hoop op geen mola maar ga wel van het ergste uit! Hcg voor curretage was 55000, week na curretage 1385 dus echt heel goed gezakt! Ik hoop echt dat het zo door gaat n dalen...lekker snel! )
@ Sinaasappeltje: fijn joh, dat je toch een gezond kindje hebt gekregen. Gefeliciteerd! Ben je niet bang dat het toch te langzaam daalt? Dat lijkt me nog een van de engste dingen nu :S
Als er een vruchtje is, is het hoogstwaarschijnlijk een partiële mola. 1000 nog wat is idd een mooie waarde na de curettage! Bij mij was die 3500 en na zes weken <2. Sinaasappeltje: ik geef nog steeds borstvoeding. Bij mij is het gewoon goed op gang gekomen. Gefeliciteerd met je kindje!
@ an88, goed om te horen dat je HCG goed genoeg gedaald. Wel zwaar natuurlijk dat je nog steeds moet wachten. Sterkte! @ sinaasappeltje, van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Fijn om te horen ook dat het echt wel goedkomt. Na nu bijna 5 weken onzekerheid begint dat gevoel een beetje zoek te raken. @ ladymoi, fijn dat je HCG snel daalt. Houdt moed hoor ik wacht al bijna 5 weken bij jou gaat het vast sneller. Maandag ga ik weer bloedprikken. Dinsdag een afspraak om de waarde te bespreken, hopelijk de uitslag over het weefsel van het 3e ziekenhuis en een check of alles weg is. Af en toe vind ik nog wat restjes dus ben heel benieuwd.
Wat vervelend knuffey dat je nog steeds niet weet mola ja of nee!! Er is nu 1 week verstreken voor mij en lijkt wel een eeuwigheid!! Wil zo graag snel uitslag weten.....heb het nog steeds geen plekje gegeven mijn miskraam, voor mij gevoel kan ik het ps als ik weet of het een mola was ja of nee! Dan pas kan ik het verwerken!! Wat ook heel raar en vervelend is dat ik af en toe gespannen borsten heb en soms zijn ze gevoelig, precies zelfde gevoel alsof ik zwanger ben, komt door hcg hormoon in mijn lijf nog! Das echt vervelend!!!
Ladymoi2 het is net of ik jouw tekst zelf geschreven heb. Alles komt bekend voor. Het is niet anders afwachten en dan pas kunnen we verder ook met het verdriet.
@ Sinaasappeltje: gefeliciteerd met je dochter! Heerlijk dat alles goed gaat met jou en haar (behalve de bv). Geniet ervan! Met mij gaat het goed, ben alweer 10 weekjes. Hele mijlpaal na de mola en alles gaat goed dus hebben vertrouwen in dit kleintje en mn lichaam!
Hoi allemaal, @ uk1983, fijn dat het nu allemaal goed gaat. Gefeliciteerd. @ sinaasappeltje, hoe gaat het nu met de kleine meid? Ik kom net zelf weer terug van de zoveelste teleurstelling in het ziekenhuis. Na een ...ervaring gisteren met bloedprikken bleek het hcg gedaald van 117 2 weken geleden naar 27. Natuurlijk met een positief verhaal. Verrassend genoeg was de uitslag van het weefsel weer eens niet bekend. Vandaar dat ik over 2 weken op 24 december weer mag prikken en dan bellen ze na de kerst over de uitslag. De uitslag moet er dan toch echt wel zijn...........yeah right. Dank je wel ziekenhuis voor het nu al verpesten van de kerst. En ondanks de afspraak die we 2 weken geleden telefonisch hebben gemaakt ga je niet een echo maken om te kijken of alles weg is. Het wordt allemaal op de loop gelaten. Hoezo we hebben het over mijn gezondheid en onze droom om kinderen te krijgen. Sorry voor de hoge mate van frustratie maar ik weet niet waar ik het zoeken moet. Niemand snapt het of wil het snappen om me heen. Behalve natuurlijk mijn man.
Hè knuffey.....vindt het zo vreemd da je nog steeds geen uitslag hebt.....welk ziekenhuis ga jij? Ik heb de uitslag binnen en het is een complete mola helaas! elke week bloedprikken. En 6 maanden elke maand! Pfff hoop info gehad. Hcg waarde daalt wel goed gelukkig. Zit nu op 160, dat is 2 weken na curretage. Hoop da hè zo goed blijft daen en mijn 6 maanden snel ingaan en dat het niet gaat stijgen.....lijkt me vreselijk om aan de chemo te moeten! ( Jouw waarde is ook heel positief knuffey!! Super
Knuffey.....je moet er echt achteraan of anders Nijmegen bellen. Is echt niet normaal da ze nog steed niets weten! Volgens mij zijn ze gewoon veelste laks ofzo!! elke dag bellen en dreigen dat je naar een ander ziekenhuis gaat, 5 weken en nog geen uitslag is niet normaal! Verwerken kan je pas als je weet wat je moet verwerken!!
ladymoi2 vervelend dat het toch een complete mola is. We kunnen elkaar toch de hand schudden alleen is het toch een partiele mola. We zijn er toch achteraan gegaan en via een omweg zijn we eruit gekomen en toen de uitslag er toch gisteren was ging de telefoon. Een gek gemengd gevoel van verdriet en toch ook opluchting omdat we eindelijk iets weten.
Sinaasappeltje, ik zit wat terug te lezen en zie dat jij na je mola ook een vmk had. Dit heb ik nu dus ook, eerst partiële mola, dan een vmk. Weet jij toevallig als dit verband houdt met elkaar? Ik zie dat je nu wel weer een kindje hebt. Kan ik toevallig ergens hier op zp je verhaal lezen, ben best wel geïnteresseerd hoe het bij jou precies ging.
Wel lekker dat je nu eindelijk je uitslag hebt! Helaas wel mola maar toch! Wat gaan ze nu met je doen? ( wil je anders ook mee kletsen in nieuwe mola topic! Anders loopt het zo door elkaar!)
@ ladymoi2: We zijn idd blij dat we eindelijk weten waar we aan toe zijn. We gaan nu de komende 3 weken bloedprikken. En dan iedere week een belafspraak overdie uitslag. Nu zijn we ook bij het Radboud bekend. Is er ook een nieuwe topic dan?
Ja mie heeft een nieuwe topic geopend omdat deze niet erg actief meer was. Genaamd " nieuwe mola-topic" Hopelijk kom je daar ook kletsen.
Hoi hier weer een bericht van mij na een lange tijd Met mij gaat hetwel goed Wel wat emo zo aan het eind van het jaar en moeilijk te beseven dat ik nu ruim over de helft geweest zou zijn Gelukig zit ik halverwegen me half jaar en zie ik licht aan het eind van de tunnel Mocht van de gyn nog niet stoppen met de pil maar mag stoppen in feb Verder gaat het wel goed het verwerken ben ik druk mee bezig en ben het nu aan het proberen af te sluiten Voor de nieuwe mola gevallen sterkte Mogen komend jaar een beter jaar woorden Ben niet veel actief maar zal zo af en toe weer is reageren
Hoi, Bij mij ook de afgelopen week wat minder actie. Druk op het werk maar ook geen echt nieuw. Maandag weer bloed wezen prikken. Weer een hoop misverstanden over het tijdstip van de uitslag. Vanmiddag belde de assistente... Waarde is nu 20 en vorige week 27. De daling zakt ineens in, doodeng!!!