Mola zwangerschap

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sunnyangel, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna2508

Anna2508 Nieuw lid

28 jan 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Sinaasappeltje,

Dankjewel voor je reactie. Ik reageer voor nu even snel. Ik zal deze week aan de gynaecoloog vragen hoe het nu precies zit in mijn geval. Ik ga er gewoon nog meer bovenop zitten, omdat ik zelf ook al het gevoel heb dat er een beetje te makkelijk mee omgegaan wordt. En anders bel ik gewoon naar Nijmegen, daar wordt alle Mola geregistreerd, zeggen ze.

Ik houd je op de hoogte.

Fijne avond nog en tot mails.

Groetjes, Anna

2. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Hoi meiden,

Ben even een heerlijk lang weekend weggeweest met shoppen, cultureel en sauna. Waren we wel even aan toe!!

@ Sinaasappeltje: zit je nog op het wachtbankje? Spannend hoor, ben je er veel mee bezig?

@ Sunny: dat was een goeie daling vorige week. Hoe is het deze week? En chemo krijg je pas echt als het stijgt of gelijkt blijft, dus daar hoef je nog niet echt aan te denken gelukkig. Hoe gaat het verder met je?

@ Anna: jij hebt ook al een heel verleden. Verdrietig dat je nu ook een mola moet overkomen zeg. Ik hoop dat je inmiddels wat meer duidelijkheid hebt van je gyn, want jouw waarden komen idd niet echt overeen met een complete mola. Als het toch een partiele is, zal je snel weer zwanger mogen raken (als je die keuze wilt maken). Of heb je inmiddels nijmegen gebeld?

Wij zijn dus lekker een paar dagen weggeweest. Mn waarde was vorige week 3, morgen weer uitslag en zoals het er nu uitziet gaat dus volgende week ons half jaar in!! Dan kunnen we echt gaan aftellen.
    Ben werk weer aan het opbouwen, ik merk dat ik het weer tijd vind voor het normale leventje. Verder plannen we leuke dingen, carnaval, vakantie, theater en in sept naar coldplay! Ik denk dat ik nog een paar gesprekken bij de psych doe, het helpt me wel om te merken dat ik er alles aan doe om het een plekje te geven en een leuk half jaar tegemoet te gaan. Dan moet dat gewoon gaan lukken!

Ben benieuwd hoe het met jullie gaat.
    Liefs uk

3. Sunnyangel

Sunnyangel Actief lid

24 nov 2007
    104
    0
    0
    Hoi Dames,

Het gaat hier de goede kant uit!
    Mijn uitslag van deze week bloedprikken was 81
    dus het zakt goed en snel :)

Verder heb ik nu minder last van hoofdpijn en gaan alle dagelijkse dingen me ook steeds beter af, ook ik heb het denk ik wel een plekje kunnen geven gelukkig.

We kijken vol goede moed naar de toekomst en we zien wel wat er op ons pad gaat komen.

Hopelijk gaat het bij jullie ook allemaal goed komen.

Liefs Sunnyangel

4. voske

voske Actief lid

15 nov 2007
    228
    0
    0
    Hey meiden,

Ik wil jullie ook veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd!
    Ik herken het helaas helemaal. Wij zijn nu bijna van ons verplichte wachttijd van een jaar af. Inderdaad veel leuke dingen plannen en het er maar lekker van nemen. Dat heeft ons erg goed geholpen.

Helaas is bij mij na een snelle daling van het HCG, een net zo snelle stijging begonnen. Daarvoor heb ik 8 MTX (lichte chemotherapie) kuren moeten ondergaan. Vervolgens wordt dan de wachttijd een jaar.

Het is fijn om je verhaal te delen met mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. Die weten toch het beste hoe het voelt.

Voor ons zit de zwaarste tijd erop. Ik heb nog twee afspraken voor bloedprikken en uitslag staan. Ik heb weer vertrouwen in mijn lichaam en wil ook weer voor een nieuwe zwangerschap gaan. Al zal het wel erg spannend zijn om weer de eerste weken tot de echo door te komen.

Nogmaals sterkte voor jullie allemaal!

5. Sunnyangel

Sunnyangel Actief lid

24 nov 2007
    104
    0
    0
    Hoi Voske,

Dat het zo nog om kan slaan als je een snelle daling hebt!
    Het zit natuurlijk wel diep in je achterhoofd, maar daar ga je dan toch ook niet vanuit neem ik aan.

Ik zelf ben 5 Januari gecuretteerd, na een mola zwangerschap van 9 wkn. Ikzelf heb het ook wel een beetje onderschat, het geeft toch ook wel veel emotionele nasleep, wel maakt het dragelijker dat we al een dochter hebben.

Ik vindt het ook wel jammer dat er zo weinig over bekend is.

Ik hoop iig dat je straks snel weer zwanger mag zijn een een goede zwangerschap hebt.

Hopelijk blijft mijn HCG dalen, en gaat het de goede kant op!

Veel Liefs Sunnyangel

6. Sinaasappeltje

Sinaasappeltje Actief lid

17 nov 2010
    282
    0
    16
    Zeeland
    Ha allemaal,

Hoe is het met jullie?
    Voske; wat lief dat je even je verhaal komt delen. Wat ontzettend naardat je chemo moest en hoe gaaf dat het jaar wachten nu bijna voorbij is. Hoe oud ben je? Ik ben zelf 26; dus nog vrij jong. Dat zie ik zelf wel als een voordeel.
    Ik hoorde gisteren van een vriendin van mij dat weer een vriendin van haar ook chemo moest. Ik ben zo dankbaar dat dit mij bespaard is gebleven; ik ben daar namelijk wel erg bang voor geweest. Pas nu komt veel emotie eruit!
    Sunny; wat fijn dat het zo goed zakt! Hopelijk blijft de dalende lijn doorzetten!!
    Uk; fijn dat je onder de 3 zit en heerlijk een paar dagen weg. Heb je ervan genoten? En fijn dat je jezelf weer wat beter voelt!

Hier: Wachtbankje is weer voorbij. Had maandag een lichte positieve test maar woensdag alsnog gaan vloeien. Helaas:(. Mijn HCG was iets gestegen (ben gisteren wezen bloedprikken) en het feit dat ik heel erg vloei met veel stolsels en krampen geeft toch wel weer dat het een vroege miskraam was.
    Ben er een klein beetje verdrietig om geweest; maar lang niet zo erg als de voorgaande keren. Het was allereerst nog heel pril en ik merk dat ik continue het gevoel had 'eerst zien; dan geloven'.
    het stukje hoop dat ik had is vervolgen; dat vond ik nog het moeilijkste.
    Op naar de volgende ronde zullen we maar zeggen:D.

Liefs en goed weekend (geniet van de sneeuw!!)

7. voske

voske Actief lid

15 nov 2007
    228
    0
    0
    @sunnyangel ik heb ook een zoontje en daar ben ik ook echt heel dankbaar voor. Het maakt een en ander een stuk draaglijker.

@sinaasappeltje ik ben 28 dus ook nog redelijk jong. Ook daar ben ik blij om en helpt om een en ander te verwerken.

Ik heb voor de zwangerschap van mijn zoontje ook een miskraam gehad. Qua gevoel was dat soms zwaarder dan de mola. Met de mola had ik steeds in mijn achterhoofd dat ik eem heerlijk mannetje thuis had lopen. Alleen de verplichte wachttijd en het vertrouwen in je lichaam krijgt met de mola wel echt een opdonder.

Mensen die het niet kennen kunnen zo bot reageren. Zo heb ik ook regelmatig de opmerking gehad dat ik schijnzwanger was. Dat greep me zo aan. Alsof je het alleen maar in je hoofd hebt gehaald. Of je je aanstelt. Grr. Probeer dat echt naast je neer te leggen. Gelukkig had ik ook veel mensen in mijn omgeving die elke keer naar mijn verhaal wilden luisteren. Dat heeft me veel goed gedaan.

Ik herken ook heel erg het gevoel over andere zwangere. Sommige vrouwen kan ik hartelijk feliciteren met de zwangerschap. Ook ben ik pas tante geworden. Dat is confronterend, maar wel fijn omdat je ook een kleintje in de buurt hebt. Van andere vrouwen kan ik het niet uitstaan. Van die vrouwen die alleen maar mopperen over de zwangerschapskwaaltjes. Nou dan kan ik me niet altijd inhouden en heb ik mijn scheur wel eens open getrokken. Ik zeg dan gewoon: zullen we ruilen??? Dan dammen ze wel in.

8. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    Die ken ik ook... die fijne opmerking, van of het geen schijnzwangerschap was :(:(
    Je zit al zo in onzekerheid, wat is het, hoe gaat het verder, hoe lang moet ik wachten totdat het weer goed is... één en al vragens, woede en onzekerheid en dan zo'n opmerking...
    'Gelukkig' was het niet tegen mij, maar tegen mijn man, maar toen hij mij dit vertelde, was echt woest !!!
    Had ook echt zo van, mocht ze dit aan mij vragen, dan 'vlieg' ik haar aan :)

Nu mag ik absoluut niet klagen, mijn HCG was enorm snel gedaald, na het 'groene licht', was ik gelijk zwanger.
    (wat anders ook wel wat langer duurd... ;))
    Maar mijn geluk, want ik april word ;) ik 'al' :)... 37 !

Dames, houd moed !!
    En een fijn weekend !

9. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ Voske: heftig om na de mola aan de chemo te moeten. Wanneer ging jouw hcg weer stijgen, zat je toen al tegen de 0 aan? Dat blijft toch de onzekerheid he, dat het toch weer terug kan komen en dan alsnog de chemo erover heen moet.
    Dus nu moet je nog twee maanden en dan weer groen licht? Fijn dat het einde eraan zit te komen! Hoe ben je het afgelopen jaar doorgekomen?

@ Sinaasappeltje: wat vervelend van de vmk. Heb je er lichamelijk nog last van? Hoop dat de volgende ronde wel goed gaat!

Mn hcg was vorige week 2, dus deze donderdag nog en dan eindelijk maandelijks! Weekendje weg was heerlijk relaxt.
    Naar jullie verhalen mag ik me gelukkig prijzen dat ik nog geen botte opmerkingen heb gehad. Misschien idd wel achter onze rug om, maar dat zegt dan meer over hen dan over ons.
    Gister wezen schaatsen, was één grote confronterende kindercreche maar ging goed! Dus ik maak sprongen vooruit :D. Kan nu alleen slecht tegen dikke buiken, maar ja dat zal wel lastig blijven vrees ik...

10. annekedijk

8 feb 2012
    26
    0
    0
    Ben wijkverpleegkundige bij Buurtzorg
    Drenthe
    Hallo,

Ik zal me even voorstellen: ik ben Anneke en heb gisteren te horen gekregen dat ik een persisterend trofoblast heb na een Mola zwangerschap.
    Het is allemaal begonnen toen ik in oktober erg blij was van een positieve test. Ik was zwanger van ons tweede kindje!! Helaas bleek bij de echo van 8 weken dat er geen kindje in de vruchtzak zat. Eind november ben ik gecurreteerd. Die tijd was erg zwaar. Ik wilde weer zo snel mogelijk zwanger worden en toen ik dan ook begin jauari weer een positieve test had was ik eerst heel blij. Maar ik voelde me niet echt zwanger........ Bleef licht bloedverlies houden.
    Nu moesten we maandag naar het ziekenhuis voor de eerste echo.... Daar bleek dat het niet goed was. We moesten bloed laten prikken om de waarde van het HCG te bepalen. Gisteren weer terug voor de uitslag en toen kreeg ik dit vervelende bericht.
    Nu gaat het allemaal heel snel. Ik moet straks naar het ziekenhuis voor opnieuw een curretage. Daarna ga ik een weekje op vakantie (stond al gepland) en als de uitslag er dan volgende week is zal de gyneacoloog het vervolg bespreken. Er is me al verteld dat ik zal gaan starten met een kuur MTX.
    Ben erg benieuwd naar de verhalen hier en blij dat ik mijn verhaal kwijt kan!!
    Wil iedereen hier succes en sterkte wensen.
    Groetjes Anneke

11. voske

voske Actief lid

15 nov 2007
    228
    0
    0
    Hey Anneke,

Heftig nieuws meid! Helaas herkenbaar. Ik heb vorig jaar verschillende MTX kuren gehad. Als je vragen hebt stel ze gerust!!

Eerst even ertussen uit, straks wordt je even geleefd dus kom even tot rust!

12. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ Anneke: balen meid dat je ook een mola hebt. Hoop dat je van je vakantie kan genieten voordat het hele circus gaat draaien. Ben wel benieuwd waarom je meteen aan de chemo moet. Moet niet eerst het weefsel onderzocht worden, en als je hcg niet snel genoeg daalt of stijgt dan pas aan de chemo? Zo heeft de gyn het mij iig uitgelegd en mag ik blij zijn dat het tot nu toe goed gaat.
    Succes meid!

@ Voske: hoelang moet jij nog wachten?

Hoe is het met de anderen?

Met mij gaat het goed. Hcg was vorige week 1.4 dus ons half jaar is ingegaan! Superblij mee, niet elke week meer prikken en in spanning zitten. Ben sinds vrijdag aan de pil, werd zowaar uit mezelf ongesteld een dag voor ik primolut moest slikken dus mn lichaam snapt het weer een beetje. Dus nu de strippen aftellen.

We willen in mei 3 weken naar San Francisco en Hawaii, dus een lekker vooruitzicht zo halverwege onze wachttijd. Nog even toestemming van mn werk dan kunnen we boeken. En gesolliciteerd op een nieuwe leuke functie in de buurt, dus nu hopen op een uitnodiging.

Liefs Uk

13. voske

voske Actief lid

15 nov 2007
    228
    0
    0
    @uk ik moet nog een controle volgende maand en dan mogen we er weer voor gaan. Spannend!

Ik denk dat Anneke meteen chemo krijgt omdat ze al hebben gezien dat het een persisterend trofoblast is. Een gevolg van haar vorige miskraam.

14. Sunnyangel

Sunnyangel Actief lid

24 nov 2007
    104
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Hoe gaat het met jullie?
    Zo te lezen met een aantal de goede kant uit!
    Mijn HCG was vorige week 19.7 morgen weer prikken en vrijdag de uitslag ik ben zeer benieuwd.
    Hij daalt iig zeer snel.
    Lichamelijk en geestelijk gaat het eigenlijk ook al een paar weekjes lekker hopelijk blijft dat nu zo.

Heb nog wel een vraagje: Ben na mijn 1e ongesteldheid weer aan de pil gegaan en nu heb ik in de tussenliggende periode 3x wat bruinverlies gehad, is dit normaal?
    In de bijsluiter staat van wel maar in de 16 jaar dat ik de pil slik heb ik dit nog nooit meegemaakt.

Liefs Sunnyangel

15. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Hoe is het met jullie meiden?

@ Sunnyangel: misschien moet je lichaam weer wennen aan de pil? Hoeveel was je hcg deze week, hopelijk ook snel het half jaar in.

Met mij alles ok. Geen bijzonderheden eigenlijk. Vrijdag lekker wezen carnavallen als kinki kappers, was een leuk feestje.
    Voor de meiden die al langer elke maand prikken...houdt jullie gyn bij dat je echt op dezelfde datum steeds prikt? Heb nl in maart dat ik niet op de 9e kan, wel op de 7e maar dat lijkt me geen probleem toch?

16. Sunnyangel

Sunnyangel Actief lid

24 nov 2007
    104
    0
    0
    Hoi UK1983,

Mijn hcg was nu 6.8 hopelijk volgende x onder de 3 en dan het half jaar in!

Liefs Sunnyangel

17. annekedijk

8 feb 2012
    26
    0
    0
    Ben wijkverpleegkundige bij Buurtzorg
    Drenthe
    Hallo,

Ben weer terug van van vakantie. Heerlijk even rustig aan gedaan. Vrijdag moet ik naar de gyneacoloog om de behandeling te bespreken. Ik moet idd direct aan de chemo omdat ik een persiterend trofoblast heb en het dus al een keer is terug gekomen en ze niet verwachten dat mijn HCG uit zichzelf zal dalen. Moet wel woensdag eerst bloed laten prikken, dus we zullen zien. Bij vorige controle was het 450......
    Het weefsel is de eerste keer al onderzocht en toen is gebleken dat het een mola was, maar er is door een interne fout niks mee gedaan ( en nu zit ik ermee). Ook het weefsel dat vorige week woensdag is verwijderd zal worden onderzocht. Vrijdag zal ik alles wel horen.
    Heb een collega die al jaren op gyneacologie heeft gewerkt in het UMCG en die dit heel veel heeft gezien. Zij vertelde mij dat het eigenlijk meer regel is dan uitzondering om chemo te krijgen. Ook als HCG laag genoeg is voor de zekerheid toch 2 kuren. Denk dat ik daar toch ook voor ga, zodat ik zeker weet dat ik niet niet over een half jaar of zo opnieuw moet beginnen en alsnog aan de chemo moet.....

Hoop dat het bij de anderen de goede kant op gaat.
    En dan heb ik nog een vraagje: Hoe hebben degene die de MTX kuur gehad hebben die ervaren?? Veel bijwerkingen gehad?? En zo ja welke?
    Ik werk zelf in de zorg en heb me voor de zekerheid ziek gemeld, maar we zullen zien hoe ik me zal voelen

Iedereen veel sterkte en ik zal laten weten wat er gaat gebeuren

Groetjes Anneke

18. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ Sunny: wauw, dat gaat de goeie kant op, bijna op het eind! Ik moest alleen 3 keer onder de 3 zitten voordat het half jaar inging, dus dan is het nog een paar weekjes maar misschien dat jouw gyn het anders doet.

@ Anneke: dus jouw 1e miskraam was al een mola, en daarom door je 2e miskraam gaan persisteren?? Dat is ook een blunder zeg van het zkh, en idd nou zit jij ermee en moet je aan de chemo. Lijkt me echt heel moeilijk.
    Zo vreemd dat elk zkh er anders mee omgaan. Mijn gyn zei alleen chemo als het niet goed daalt of stijgt, maar anders een half jaar en dan is het veilig. Want je hoeft maar 1 kuur MTX te krijgen en dan is het al een jaar wachttijd.
    Heel veel succes meid vrijdag bij de gyn. Hopelijk kan je snel beginnen, en valt het je mee.

Nou ik hoop maar dat een half jaar genoeg en weer veilig is. Maar heb vertrouwen in hem dus komt vast goed.

@ Sinaasappeltje: zit je inmiddels weer op het wachtbankje?

19. voske

voske Actief lid

15 nov 2007
    228
    0
    0
    @Anneke. Ik heb ervaring met de MTX KUREN. ze worden steeds zwaarder. Ik was erg moe, geen last van mijn mond (komt veel voor). Naar mate de kuren vorderde heb ik last van mijn maag gehad en helse pijnen in mijn schouder. Dat konden ze alleen niet verklaren. Was geen bot ontsteking, want dan mag de kuur niet doorgaan. Ik hoop dat die pijn jou bespaard blijft. Zou graag jouw ervaringen ook horen straks. Ik heb me erg alleen gevoeld met de klachten en kreeg weinig verklaringen. Zet hem op, in ieder geval!!!

20. voske

voske Actief lid

15 nov 2007
    228
    0
    0
    Klinkt zo wel weinig opbeurend. Dat was niet de bedoeling, maar denk dat je liever eerlijke antwoorden hebt. Ik heb me ook ziek gemeld, maar ben bijna iedere dag even op het werk geweest. Gewoon om er even bij te zijn. (sta voor de klas).

Deel Deze Pagina