Hallo allemaal, Eerst even een goed berichtje van mij: Ben vanmiddag bij de gyneacoloog geweest en kreeg heel goed nieuws. Het blijkt gelukkig toch geen persisterend trofoblast te zijn!!!!! Het was een stukje restweefsel van de vorige miskraam..... Er zijn geen 'foute' cellen gevonden. Wat een opluchting. Dit betekent voor mij dat ik geen MTX kuur hoef. HCG was nu nog maar 1.3!! Nog 2 keer bloed laten prikken over 4 en over 8 weken en als alles goed is dan krijg ik ook weer groen licht om te proberen zwanger te worden, (helaas gaat dat niet zonder hormonen...) Wat zijn wij opgelucht zeg!!! Hoe gaat het met de rest? Uit de verhalen lijkt het erop dat het met iedereen de goede kant op gaat!!! Laten we hopen dat we snel dit forum kunnen stoppen en met zijn allen een forum opzetten met zwanger na een mola!!!! Nu ga ik alles verwerken en genieten van het goede nieuws!! Iedereen stertke en tot snel Groetjes Anneke
He meiden, Wauw Anneke, wat superfijn dat je niet aan de chemo hoeft. Superopluchting natuurlijk! Had je dan een partiele mola, aangezien je geen half jaar wachttijd hebt? Nou, geniet van het goeie nieuws he maar dat ben je vast al aan het doen. @ Voske: heb je groen licht gekregen? @ Sunnyangel: hoe is je bloedwaarde nu, half jaar ingegaan? @ Sinaasappeltje: ik zag dat je een positieve test hebt gekregen een paar dagen geleden. Gefeliciteerd meid, nu nog even wachten op de echo. Ik duim voor je dat alles goed is. Je vindt het vast heel spannend. @ All: mn bloedwaarden was vorige week 1,1!! Heel blij mee, was er toch wel zenuwachtig voor maar we zijn een maand verder. Nog 5 te gaan...
Hey meiden, Moest vandaag eigenlijk voor het laatst bloedprikken. Nu was ik al gestopt met de pil, en hebben we een gezellige carnaval gehad! Zie banjer, ik ben dus zwanger. Echt genieten durf ik nog niet, maar hopen en duimen doen we hier wel! 30 maart eerste echo! Super spannend.
Wauw Voske, supergefeliciteerd! Snap helemaal dat je er nog niet helemaal van durft te genieten. Hopelijk kan je je zinnen een beetje verzetten en dan op naar de 30e. Ben echt superblij voor je! Mag ik vragen hoever van tevoren je gestopt bent met de pil? Ik begreep van mn gyn dat ik pas echt mag stoppen rond de laatste keer prikken en dan weer aan de clomid mag. Hoe is dat bij jou gegaan?
Vorig jaar dec gecuretteerd, daarna controle HCG. die is weer gestegen toen hij op 9 stond. Daarna heb ik MTX (lichte chemo) gehad. Het is dan niet alleen meer een mola, maar een persisterend trofoblast. Omdat ze willen kijken dat het weefsel niet weer gaat woekeren moet je een jaar maandelijks bloedprikken op HCG. dat zou in maart zo zijn. Ik mocht vanaf vandaag er weer voor gaan. Stoppen met de pil was dus niet meer zo erg, omdat ik al zo lang op 0 stond. Nu dus zwanger en de gyn gaat nu nog even uit van een gezonde zwangerschap. Deze weken gaan dus lang duren!
Ja, je traject wist ik idd. Was benieuwd naar hoe je gyn reageerde dat je al eerder gestopt was met de pil en nu binnen het jaar zwanger bent. Maar dat was dus allemaal ok, heel fijn. Ga in mei maar es met mijn gyn erover hebben wanneer ik mag stoppen met de pil, denk pas in aug bij mijn laatste prik. Maar goed er staat niet voor niets een half jaar voor. Spannend deze weken. Heb je er een goed gevoel bij?
Mijn gevoel is goed, maar daar durf ik niet op te vertrouwen. Stom eigenlijk. Maar dat is uit zelfbescherming denk ik.
De reactie van de gyn was wel goed, het scheelde dan ook maar een jaar op een maand. Ik heb in november ook een gesprek met haar gehad. Ik denk ook dat het niet scheelt of het nu is gelukt, of een maand later. Je maakt mij niet wijs dat als het nu fout is, het een maand later wel goed was geweest.
Nee, precies dat denk ik ook niet Voske. Fijn dat je gevoel goed is! Daarom vroeg ik me ook af of dat half jaar of jaar zo statisch is. Maar dat zal ook wel per gyn verschillen. Hou je het wachten nog goed vol?
Wachten lukt nog aardig. Geen nieuws is ook geen slecht nieuws. Natuurlijk is het niet zo statisch. Het is een lijn die voor de zekerheid wordt gesteld. Mijn gyn vertelde dat ze ook te weinig data hebben om echt gefundeerde uitspraken te doen.
Hallo allemaal, Was even aan het genieten van het goede nieuws..... Maar dacht ineens even kijken hoe het met de rest gaat. Voske: wat geweldig nieuws voor jullie. Ik zal met je mee duimen dat de echo goed is!! Heel veel sterkte met wachten...... Uk 1983: ook goed nieuws. Hopen dat waarden goed blijven en dat je ook snel weer verder kan!!! Ik weet ook niet precies waarom ik niet een half jaar moet wachten, maar denk dat het komt omdat mijn bloedwaarden zo snel zijn gedaald.... Volgende week weer bloedprikken en dan over 4 weken weer en dan mag ik ook weer aan de clomid!! Wat wil ik graag wee zwanger worden..... Komende dagen zal mijn schoonzus bevallen. In juni is een goede vriendin uitgerekend en mijn zus eind augustus.... Er komen dus heel wat babietjes aan. Nu zijn wij weer aan de beurt. Laten we hopen dat iedereen snel verder kan en we elkaar snel goed nieuws kunnenvertellen. Sterkte allemaal
@ Voske: aan je banner te zien gaat je zwangerschap goed, superfijn! @ Sinaasappeltje: hoe is jouw echo gegaan? @ Sunnyangel: hoe is het met jouw bloedwaarden, is je half jaar ingegaan? @ Anneke: nog 1 keer prikken toch, dan mag je er weer voor gaan? Met mij alles goed. Morgen voor de 2e keer prikken, dus dan zitten we op een derde. Voelt goed! Half mei gaan we 3 weken naar Hawaii dus dan gaat de tijd ook lekker snel. Hoop dat met jullie alles goed gaat!
Hey allemaal, Hier inderdaad alles goed. 30 maart eerste echo gehad en een vruchtje en kloppend hartje gezien. Gyn was ook helemaal tevreden. 18 april tweede echo en dan, als alles goed is, terug naar de verloskundige. Blijf het wel spannend vinden deze tijd. Zal blij zijn als de twaalf weken voorbij zijn!
Gefeliciteerd Voske! Fijn dat de echo goed was!! Die onzekerheid herken ik, ik heb er nu nog steeds last van. Hoewel het misschien bij mij een beetje de aard van 't beestje is. Fijne paasdagen!
Ha allemaal, Na een poosje hier niet meer geweest te zijn; dacht ik eens ff neuzen. Wat lief dat jullie aan me gedacht hebben. Gisteren hebben we de 2e echo gehad en alles is goed! Mooi hartje, beentjes en armpjes, alles er op en er aan. Ik ben nu 8wk 3dg zwanger. Dus ongeveer even ver als Voske! Fijn Voske dat alles goed was bij jou!! Ik mag nu al naar de gewone VK toe; heerlijk!! Fijn Uk dat je op 1/3 zit. Er komt een eind aan hoor; écht al kan het soms voelen dat het niet zo is!! Anneke: Wow wat een babyboom! Hopelijk mogen jullie snel volgen!! Fijn weekend + paasdagen allemaal!!
hallo Dames , Ik heb ook een Complete Mola , deze uitslag heb ik afgelopen vrijdag gekregen, ze hadden gehoopt op een incomplete, maar goed. Ik moet zeggen tot nu to daalt mijn HCG goed !! de eerste controle was de HCG 35.780 vlak voor de curettage 51.000 (dat was een week later) 1 week na de Curettage was het 700. En afgelopen woensdag weer geprikt en het zit nu op 117!! Hier ben ik dus heel blij mee. Maar het blijft me in mijn hoofd rond spoken. Ik probeer er zo min mogelijk aan te denken , maar dat gaat automatisch. En dan de machteloosheid ! ik word er gek van !!! Er is gewoon niets wat ik kan doen , zodat mijn HCG daalt. Zoo frustrerend !! Dit was trouwens mijn eerste zwangerschap. Moet zeggen dat ik bang ben voor een volgende , als we weer groenlicht krijgen ........
@ Sinaasappeltje en Voske: superfijn dat bij jullie alles goed is! Lijkt me heerlijk om een frummel met kloppend hartje te zien, en tegelijkertijd heel spannend en eng ook. Maar we zullen allemaal toch door die spannende tijd heen moeten he... Hopelijk zijn jullie snel bij de gyn weg en op naar de VK! @ TSCM: met jouw zwangerschap alles goed? Heb je de 20 weken echo al gehad? @ Mennek: je hcg daalt idd erg snel. Ik begon met 155.000 voor de curettages en zat met 3 maanden 3 keer onder de 3, dus dat zal bij jou wel sneller gaan. Je moet ook een half jaar onder controle blijven denk ik? Ja, dat je niets kan doen om het sneller te laten gaan is heel frustrerend, je kan alleen maar wachten en hopen dat het goed blijft dalen. Ik ben ook bang hoor voor een volgende zwangerschap, maar eerst de laatste 4 maanden nog door en dan is er weer genoeg tijd om me daar druk over te maken. Ben met de maanden er wel rustiger onder geworden en heb het een plekje kunnen geven. Geef jezelf de tijd het te verwerken, eraan denken doe je toch, tis niet niets!
@uk1983 JEETJE zoveeel ?? hoeveel weken was je ? ik werd een dag voor de 11e week gecuretteerd ! Ja zal ook niet zo snel weggaan de gedachten. mag ik vragen , sta jij nu nog steeds onder controle ? En is je HCG al helemaal gedaald ? ja ik denk dat ik ook wel aan een half jaar controle zit. En heb jij al kindjes ?