Uk: wat verschrikkelijk dat je moeder een herseninfarct heb gehad. ik hoop dat het goed gaat met haar en dat je mijn bericht pas leest als je terug komt van vakantie. Sterkte! Sinaasappeltje: wat fijn om een positief bericht te horen! Gefeliciteerd. En inderdaad gaat er ook een stemmetje in mijn hoofd die zegt , eerst zien dan geloven dat dat ook bij mij gaat gebeuren.... maar ga proberen vertrouwen te krijgen en vast te houden. De dinsdag nadert weer. Ben rustiger dan vorige week. Vind alleen dat de tijd te langzaam gaat maar probeer nu per dag te leven en niet teveel vooruit te kijken want ik wordt daar alleen maar onrustig en benauwd van. Hoop wel dat mijn waardes flink gedaald zijn.... Liefs
Vanaf zondag werd ik al gespannen. En daar komt ook nog bij dat het die dag Moederdag was.....erg confronterend met het feit dat ik niet meer zwanger ben.... Vanochtend vroeg in het ziekenhuis wezen bloedprikken, wat al mijn favoriete bezigheid is.... Nu belde net de gynaecoloog eindelijk met de uitslag. Mijn HCG is gezakt naar 165! Ze gaf aan dat mijn HCG goed daalt. Ik weet dat ik nu blij moet zijn .......maar dat voel ik niet. Ik moet alleen maar huilen van de spanning die zich de laatste uren steeds meer op is gaan bouwen. Nu is de uitslag positief maar weet ik dat ik volgende week weer moet. Al die onzekerheid......pffff Ik ben er gewoon helemaal klaar mee... Al dat geprik en gewacht.... Ik wil gewoon mezelf weer terug.... lichamelijk, maar ook geestelijk. Ik wil mijn wonden kunnen likken en daarna weer verder gaan maar dat lukt me niet....
Hallo allemaal, @uk Hoop dat je op vakantie bent en het dus beter gaat met je moeder!! @eendjes het gaat de goede kant op dus zo doorgaan. Iedereen gaat er anders mee om, maar het is een zware tijd.... Ik heb daarintegen erg goed nieuws!!! Ben een aantal dagen over tijd, maar ja door de PCOS weet ik niet hoe lang mijn cycli zijn.... Vanmorgen een test gedaan (goedkoopste van kruidvat) en ja hoor een heel licht streepje...... Kan nog niet echt blij zijn, maar zal volgende week nog 1 doen. Laat het jullie weten!!! Iedereen sterkte en tot snel
hallo lieve Dames , al een tijd niet van me laten horen , sorry ... @ UK , oooh nee wat erg ..... Ik hoop dat ze stabiel blijft .. ik hoop , dat als je op vakantie bent , je er van kunt genieten.. heel veel sterkte @Sinaasappeltje , oooh waauuww wat goed om te horen ! Super !! @ Anneke, YES groenlicht!! Wat fijn!! @ Eendjes , zo je waarde daalt inderdaad erg goed .... hopen dat het zo door blijft gaan .... Ik kan me voorstellen dat je er even helemaal klaar mee bent... Voor mij is het half jaar nu ingegaan , mijn waarde is 2 gebleven , Dus voor nu 1 keer in de maand prikken en controle ..... ik dacht hier blij mee te zijn , want iiieee wat heb ik een hekel aan bloedprikken , maar ik voel toch dat ik het liefst elke week ga prikken .......... ik weet dat ik het op een gegeven moment moet loslaten ... ze zeggen niet voor niets 1 keer in de maand, dus dan zit het wel goed .... maar , ik weet niet .. ik ben een stuk controle kwijt. En de vraag en de angst begint nu te komen..... wat over een half jaar ?? durf ik het weer aan ?? ik ben heel eerlijk dat ik daar niet over na wil denken ..... MAAR gewoon positief proberen te blijven , Mijn half jaar is in gegaan .. en dat is een teken dat het goed gaat, daar moet ik me gewoon aan vast houden.... Dikke knuffel voor jullie
@ Anneke, ochh .. ik had helemaal niet goed gelezen zeg.. , je hebt zelfs al een test gedaan!!! hmm ja ik kan me voorstellen dat je nog niet echt blij kunt zijn ... Ik hoop voor je dat alles goed is ....
-Mennek:Fijn dat je half jaar is ingegaan! ik snap helemaal dat je het liefst elke week wil prikken ondanks dat je er een hekel aan heb. Je hebt dan meer/vaker zekerheid dat het goed is. Dat je angstig bent voor de toekomst is normaal maar probeer niet te ver vooruit te kijken (is tegelijkertijd ook tip voor mezelf ) -Anneke: ik ben heel nieuwsgierig!!! Ik duim met je mee!!! -Uk: ik hoop dat je een fijne vakantie heb? Hoe is het met je moeder? Met mij gaat het op dit moment redelijk. Na het prikken en uitslag van dinsdag was ik helemaal van slag. Dit heeft nog een dag geduurd en vanaf donderdag was ik minder onrustig. Ben wel een beetje vlak en merk dat ik nog steeds een grote steen op mijn maag ligt en nog huilbuien heb maar merk dat ik iets meer energie begin te krijgen. Begin vanaf vandaag wel al weer wat onrustig te worden voor het prikken van as dinsdag...... Het blijft spannend...... Liefs
Hallo allemaal, Mennek: mooi voor je, geniet er gewoon van. Laat het maar gebeuren..... .Hoop dat het half jaar snel voorbij gaat. Eendjes: Lage waarden zijn goed!!! Wachten duurt telang, maar ja we moeten verder.... Hier slecht nieuws gehad. Ben vanmiddag naar gyn geweest voor echo. Er was helaas geen vruchtje te zien. Nu een week wachten en weer bloed prikken. Volgende week weer echo en dan kijken wat er gaat gebeuren. Ze denken aan 3 dingen: 1 hele vroege zwangerschap (maar ja zou nu bijna 6 weken moeten zijn....) 2 persisterend trofoblast na MOLA (klote, want dan wordt het chemo!!!) 3 buitenbaarmoedelijke zwangerschap. Wachten, wachten en nog eens wachten. Weet niet meer hoe ik door moet. Heb gelukkig een mooie meid van 1,5. Daardoor moet je wel door, maar is nu wel weer even heel moeilijk!!! Hou jullie op de hoogte
Vandaag weer wezen prikken. 79,8!!! Toen ik vroeg of mijn waardes van Nijmegen al binnen waren schrok ik dat deze veel lager waren dan de waardes uit eigen ziekenhuis. 23-4 had ik 113000 in eigen ziekenhuis en die uit Nijmegen was1900 1-5 was 3200 tegen 130 8-5 was 529 tegen 23 Ik wist wel dat de waardes uit Nijmegen lager zouden zijn maar dat dit verschil zo groot was vond ik vreemd. Ik heb dit aangegeven aan de gynaecoloog . Ze vertelde dat het ligt aan hoe het HCG gemeten wordt en dat die manier van meten met verschillende eenheden wordt gemeten. Ik heb beide waardes in de curve grafiek gezet. Bij mijn eigen ziekenhuis zat ik tussen p50 en p95. Bij de waarde van Nijmegen zat ik op 8 mei onder de p5 lijn. Ik gaf aan dat ik dan volgens Nijmegen dan misschien eerder klaar zou zijn. Zij gaf aan dat dit niet het geval zal zijn. en dat de waardes van Nijmegen straks minder hard gaan dalen. Het kan niet zo zijn dat het ene ziekenhuis geen hormoon meer meet en de ander wel. Ze gaf wel aan dat mijn waardes goed dalen en dat dat tot nu toe erg positief is. Pffff wat een gedoe weer. Ik moet het nog maar even laten bezinken. Iemand hier mis ook ervaring mee? -Anneke: ik hoop dat het optie 1 gaat worden. Ik duim voor je!!
Vandaag weer bloeduitslag. Deze is gedaald naar 65,5. Dit is een kleine daling en er werd verwacht dat ik sneller zou dalen dus volgende week sowieso prikken en een inwendig onderzoek...... Wat een spanning en wat voel ik me nu onzeker...... Iemand hier ervaring met mindere daling van HCG? Liefs
Hoi allemaal, @ Eendjes: heb er zelf geen ervaring mee, mijn waardes daalden erg snel na de 2de curretage. Hoop voor je dat alles goed is. Het is idd niet uit te houden. Ik duim met je mee!! Zelf heb ik vanmorgen weer bloed laten prikken en een echo gehad. Mijn HCG waarde was ruim 3000. Vorige week was ie 270. Die stijgt dus goed. Er is alleen nog steeds niks op de echo te zien. Dus weer een week wachten. Stresshormonen rijzen de pan uiit. Word gek van het wachten en niet weten wat er aan de hand is. Maar ja we moeten door.... Voor de anderen: hoe gaat het met jullie???
@ eendjes , Sorry daar heb ik geen ervaring mee bij mijn daalde de waarde heel snel. Ik hoop voor je dat het de volgende keer weer goed gezakt is, Mijn gyn zei me , het kan zijn dat de het soms wat minder daalt , maar dat dat nog geen reden was tot paniek ..... maar ik kan me heel goed voorstellen dat dit veel onzekerheid met zich mee brengt, Ik hoop voor je dat alles goed gaat. Ik ga voor je duimen. @ anneke......... jeetje ik weet niet wat ik moet zeggen ... wat erg ...., Ik hoop zo voor je dat alles goed komt... Heel veel sterkte ... @ Uk hoe is het met je?? en hoe gaat het met je moeder?? Ik zelf moet aanstaande woensdag weer prikken... dat is de eerste keer weer na een maand , spannend, en hopen dat het zo gebleven is......
Mijn hcg is gezakt naar 18,6!!! Mijn lichaam pakt het dus weer goed op!! Tijdens onderzoek zag mijn baarmoeder en eierstokken er goed uit er zaten zelfs eitjes in!! Nu genieten van deze uitslag voordat het prikken van volgende week weer voor de deur staat. Anneke: heb je al meer nieuws? Mennek: sterkte met prikken en hopelijk heb je een goede uitslag Uk: hoe is het met je?
He meiden, Ben weer terug van vakantie, was heerlijk! Mooie dingen gedaan en lekker gerelaxt! Thx voor jullie lieve berichtjes over mn moeder. In het kort; ze zit nu in een revalidatiecentrum en gaat met stapjes vooruit. We gaan zien hoever ze gaat komen, maar de artsen zijn positief dus goed nieuws! Heb ff snel teruggelezen dus hopelijk onthouden... @ Eendjes; goed nieuws je laatste waarde. Had je nou een partiele mola? Dan komt het eind in zicht toch?! Enne, helemaal niet raar hoor je onzekerheid en ups en downs, hoort erbij en afleiding is helaas het enige wat ik je kan aanraden. Enige wat bij mij hielp, en erover blijven praten natuurlijk. Werk je inmiddels weer (deels)? @ Mennek: hoe was je waarde, fijn je half jaar ingegaan! @ Anneke: wat een vervelend nieuws zeg nadat je juist zulk goed nieuws had, hopelijk heb je inmiddels meer duidelijkheid. Duim voor je dat het idd optie 1 is. @ All Op vakantie heb ik mn laatste pil geslikt en zit nu op dag 11. Gister voor de 'lol' een ovutest gedaan, helemaal niets natuurlijk . Hoop zo dat mn PCOS is uitgebannen haha, ook al duurt mn cyclus dan langer als ik maar een ei vind!! Ga nu zo voor de laatste keer prikken, maar ga er helemaal vanuit dat het goed is. Laat het jullie weten!
Hallo allemaal, Dinsdag weer bij gyn geweest. Nog steeds niets in het vruchtzakje. Het was wel gegroeid..... Geen idee of dat wat betekent. En af en toe zagen we een heel klein wit stipje in het vruchtzakje, maar veel te klein. Dus nog steeds geen duidelijkheid. Gyn zei wel dat het geen nasleep van de mola is (gelukkig!!) maar gewoon een vroege zwangerschap of een miskraam. Moet nu over 2 weken weer heen. Dan moet er zeker iets te zien zijn..... We wachten af. Ik ga volgende week lekker even een weekje op vakantie. Dus hopelijk gaat de week snel voorbij!! Mennek: goed nieuws!!! Hoop dat de waarde van woensdag goed was, maar gaan we gewoon voor uit. Nog maar 5 maandjes?? Einde komt in zicht. Eendjes: SUPER!!! Je waarden dalen prima. Nog eventjes en dan zit je op 0 en kan je half jaar ingaan (of had je een partiele mola?) Uk: goed nieuws van je moeder. Hoop dat het vooruit blijft gaan en dat ze goed hersteld (ben zelf verpleegkundige en weet er dus het een en ander van) Veel sterkte en wens haar het beste! Wat betreft je cyclus, dat vond ik ook zo moeilijk. Je weet nooit wanneer je weer een eisprong hebt en wanneer je weer kan beginnen...... Heel veel sterkte en hopelijk klrijgen we snel goed nieuws!!! Tot snel. 18 juni hb ik afspraak bij gyn, dan horen jullie hoe het is afgelopen. Al heb ik er weinig vertrouwen meer in. Mijn lichaam zegt dat ik zwanger ben, mijn hoofd zegt van niet........ XX
Anneke; sterkte he met twee weken wachten! Wat een onzekerheid weer zeg. Je klinkt er nuchter onder, dat zal je zeker helpen deze weken. En hopelijk heeft je lichaam gelijk en niet je hoofd! Zet m op meid!
-Uk: fijn om te lezen dat er positief gedacht wordt over het herstel van je moeder. Gelukkig kon je ook nog lekker op vakantie! Succes met prikken en hopelijk vind je snel een eitje - Anneke: wat een spanning zeg, ik blijf voor je duimen! Met mij gaat het redelijk.ik had inderdaad partiele mola dus gelukkig heb ik nadat mijn waardes op 0 is geen extra wachttijd! Ik wil wel eerst zelf helemaal op orde zijn dus wij hebben besloten om niet gelijk fanatiek aan de slag te gaan en het op zijn beloop laten net als de voorgaande keren. En toen ben ik beide keren binnen 2 à 3 maanden zwanger geraakt, dus wie weet. Ik ben nu een aantal keer op mijn werk geweest voor een paar uur. Ik ben nog wel snel moe. Herkennen jullie dit? Maandag en dinsdag wil ik een ochtend gaan en daarna heb ik lekker vakantie tot 2 juli! We blijven thuis maar kunnen dan lekker tijd besteden aan elkaar en natuurlijk het naderende EK!
Mn waarde was weer helemaal goed dus nu hebben we officieel groen licht gekregen van de gyn! Helemaal blij mee! Nu op dag 15, en gister nog geen ei gespot. Test maar om de 3 a 4 dagen om mezelf niet helemaal gek te maken maar voel wel weer wat zeurende pijntjes bij mn eierstokken dus wie weet... Mennek was je waarde goed? Eendjes hoe was het werken vandaag? Heerlijk dat je bijna vakantie hebt. En gelijk heb je als je niet direct fanatiek aan de slag wil, iedereen gaat daar anders mee om. Lekker tijd besteden aan elkaar is belangrijk en dat het geen moeten wordt. Anneke hoe gaat het wachten, kan je het een beetje handelen?
Hoi meiden, Fijn om te lezen dat het goed gaat met de meesten! Ik duim mee voor je, Anneke. Die spanning is echt killing! Fijn dat jullie eindelijk groen licht hebben, Uk. Ik hoop dat het snel weer raak is! Hier gaat alles zijn gangetje. Vind zwanger zijn wel zwaar. Dat heb ik van tevoren echt helemaal verkeerd ingeschat. Ik dacht: je buik groeit en verder doe je gewoon je ding en na negen maanden verandert alles, maar in mijn geval is dat niet zo. Mijn lichaam beperkt me en daar raak ik heel gefrustreerd van. Maar als je dan je baby voelt schoppen, weet je weer waar je het voor doet! Dat is echt heel bijzonder!! Liefs!
Mijn waarde is gezakt naar 4,9!!!! Hij daalt nu sneller naar beneden! Goed teken dus!! Ben zo opgelucht! Ik hoop dat ik over paar weken weer hcg vrij ben. Uk: wat fijn om nu officieel groen licht te hebben gekregen! nu begint weer een nieuwe fase. Ik hoop dat het snel raak mag zijn bij jullie! Ik heb vandaag mijn laatste ochtend op mijn werk achter de rug en kan me nu helemaal richten op mijn herstel en genieten van elkaar en de rust. Rustig aan mijn conditie opbouwen en weer het gevoel krijgen dat mijn lichaam weer aanvoelt dat het van mij is. TSCM: fijn dat je zwanger bent ondanks dat het op momenten tegen valt en zwaarder is dan gedacht. Het lijkt me echt super om je kindje te kunnen voelen in je buik. Ik hoop dat ik dat ook ooit zou mogen meemaken. Hoe ver ben je eigenlijk?
Hallo dames, Ik heb ook ervaring met een complete mola zwangerschap. Vorige jaar april werd er bij mij een mola zwangerschap geconstateerd. Binnentreed dagen werd ik gecuretteerd. Veel bloedverlies bij gehad. Na drie weken was mijn hcg van 40.000 gedaald naar 2000. Helaas stijgde de vierde week mijn hcg gehalte weer. Enige optie.... Chemotherapie. Elke kuur bestond uit 1 week injectie en dan een week rust. Om de dag moest ik naar het ziekenhuis om een injectie te halen. Deze werden in mijn bil geprikt, omdat daar een grote spier zit. In totaal heb ik vijf kuren gehad. Ze geven altijd twee extra kuren als je hcg onder de vijf zit. Na de chemo moest ik een jaar wachten voordat ik weer zwanger mag worden. Elke maand bloedprikken. Afgelopen week heb ik eindelijk te horen gekregen dat ik weer zwanger mag worden. Ik wens iedereen die te maken heeft met een mola veel sterkte. Er is weinig over bekend. Hopelijk sterkt het jullie om elkaars verhalen te lezen