Mola zwangerschap

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sunnyangel, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annekedijk

8 feb 2012
    26
    0
    0
    Ben wijkverpleegkundige bij Buurtzorg
    Drenthe
    Hallo allemaal,

Net terug van vakantie en nog 3 dagen wachten tot we meer weten..... Het heeft wel geholpen om er even uit te zijn, de dagen gaan dan sneller. Ik was alleen bij mijn zus en die is nu zwanger van haar 2de..... Was soms toch wel moeilijk. Maar ja ben erg blij voor haar!!! Maandag weet ik dus meer. Ik weet het zelf echt niet meer. Vanmorgen weer erg misselijk. Alle tekenen zijn er en toch is het moeilijk.

Eendjes: geweldig nieuws. Nog maar even en dan hebben jullie ook groen licht!!!! Ik snap dat je even de tijd neemt. Luister naar je lichaam en je hoofd. Je voelt het zelf het beste aan. Sterkte de laatste loodjes!!!

Uk: HOERA Officieel groen licht. En nu lekker genieten en hopen dat het allemaal voorspoedig gaat! Probeer er niet teveel mee bezig te zijn. hoe moeilijk dat ook is. De komende periode wordt er 1 met veel onzekerheid, hoop en hopelijk snel goed nieuws!!! Geniet en luister naar jezelf.

Me nnek: hoe gaat het?? Ook voor jullie geldt dat het einde in zicht is!!!!

TSCM: Nog gefeliciteerd!!! Blij dat het goed gaat en zwaar om zwanger te zijn!! Ik ken het. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik bijna 9 maanden misselijk geweest en kreeg door mijn werk last van bekkeninstabiliteit. Zwanger zijn is zwaar, maar gelukkig weet je waarvoor je het doet!!! Die roze wolk die sommigen kennen heb ik nog niet gezien..... hihihihi. Maar als je eenmaal je kleintje in je armen hebt voel je dat alles de moeite waard was!!! Dus geniet er toch van en ook stertke met alles!!!

Pricilla: jeetje wat een moeilijke periode!!! Gelukkig hebben ook jullie weer groen licht!! Heel veel stertke en hopelijk snel goed nieuws!!!

2. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ Anneke: fijn dat de vakantie iig leuk was, ff weg doet soms 'wonderen', hopelijk voor jou letterlijk! Spannend hoor nog 3 dagen. Ga heel hard voor je duimen!

@ Eendjes; fijne vakantie he, geniet ervan.
    @ Priscilla; ook een heftige tijd achter de rug zeg. Nu ook weer wachten op een nieuwe zwangerschap. Fijn om weer een kans te hebben he.
    @ TSCM; kan me voorstellen dat het soms wel zwaar kan zijn. Nu denk ik alleen maar ik heb er alles voor over. Is ook zo, maar tuurlijk zullen er ook momenten zijn dat het lastig is.

Met mij alles goed. Zit lekker in mn vel. Ben er wel rustig onder, hou wel mn temp bij en ovutestjes zijn nog omowit maar verwacht er ook niet snel veel van. Dus laat het allemaal op me afkomen, ook wel es fijn om te kunnen zeggen ;)

Fijn weekend meiden!

3. annekedijk

8 feb 2012
    26
    0
    0
    Drenthe
    Hallo allemaal!!!

Ik heb eindelijk goed nieuws!!!! We hebben vanmorgen het hartje zien kloppen!!!!!! Het zit dus tocg goed. Niet meer verwacht, maar meer dan gewenst.
    Volgens de meting van vandaag ben ik 7 w en 6 d. Over 3 weken krijgen we de termijnecho. Wat een opluchting. Er is echt een last van onze schouders gevallen.

Voor de anderen: nog eventjes heel veel sterkte. Gelukkig ziet het er voor iedereen goed uit. Laten we contact houden. Ben erg benieuwd hoe het verder gaat met jullie.

4. Sinaasappeltje

Sinaasappeltje Actief lid

17 nov 2010
    282
    0
    16
    Zeeland
    Waaauuuwww Anneke: wat super!! Van harte hoor, hopelijk blijft het allemaal goed gaan!

5. Eendjes

Eendjes Lid

3 mei 2012
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anneke: wat een geweldig nieuws!!! Gefeliciteerd en geniet ervan!!

6. TSCM

TSCM Actief lid

13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd!! Wat een opluchting moet dat geweest zijn zeg!

Wilde ook eventjes mijn excuses aanbieden. Het was helemaal niet de bedoeling om ondankbaar over te komen. Ik vind het natuurlijk echt superbijzonder dat er een lieve kleine baby groeit in mijn buik. En ik had er ook echt alles voor over! Het zwanger zijn op zich is gewoon iets anders dan dat ik me had voorgesteld ;)

7. annekedijk

8 feb 2012
    26
    0
    0
    Drenthe
    Bedankt voor de felicitaties!!!

TSCM: ja leuk he zwanger zijn..... hihihihihi Ja het is heel bijzonder, maar ik weet ook niet waar die roze wolk is. Ben zelf ook rg misselijk en moe, maar dat hebben we er natuurlijk wel voor over. Ik snap wat je bedoelt. Een zwangerschap wordt altijd geromantiseerd, maar ondertussen is het heus niet allemaal leuk. De uitkomst ja die is geweldig en een wonder, maar het zwanger zijn voor mij niet echt!!

8. Eendjes

Eendjes Lid

3 mei 2012
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag uitslag gekregen. Mijn waarde in eigen ziekenhuis is gedaald naar 3,6. De waarde van vorige week was in Nijmegen 1,5!!!
    Mijn gynaecoloog denkt dat ik nu al klaar ben!! Ze heeft contact opgenomen met Nijmegen met de vraag of dit klopt. Ik krijg hier dinsdag de uitslag van. Ik hoef niet meer te prikken en wacht dinsdag de officiële uitslag af maar moest nu al huilen van de opluchting!!!

9. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Gefeliciteerd Anneke! Wat een goed nieuws, nu lekker ervan genieten!

Eendjes ook heel goed nieuws! Kan je toch snel weer beginnen.

10. annekedijk

8 feb 2012
    26
    0
    0
    Drenthe
    Eendjes: Wat een geweldig nieuws. Ik duim nu voor jou!! Hoop voor jullie dat het afgelopen is. Als alles goed is, wat is dan het plan? Eerst even bijkomen en alles verwerken? Of gaan jullie het direct weer proberen? In ieder geval gefeliciteerd en hopelijk keert de rust nu terug.

11. TSCM

TSCM Actief lid

13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Eendjes, wat een supernieuws voor je! Eindelijk kan je die nare periode afsluiten hè. Tenminste, zo voelde dat voor mij wel.

12. Eendjes

Eendjes Lid

3 mei 2012
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anneke: We zijn niet van plan om heel fanatiek aan de slag te gaan maar te zien hoe het loopt. De voorgaande keren deden we het ook zo en toen was ik binnen 2 à 3 maanden al zwanger. Dus wie weet ;)
    Hoe is het nu met jou?

TSCM: het voelt idd als een afsluiting van vooral eenlichamelijke nare periode. Emotioneel merk ik dat ik nu meer ruimte krijg om aan het verdriet van ons verlies te werken. En daarbij komt ook het vertrouwen weer terug te krijgen in mijn lichaam.
    Hoe voel jij je nu verder? Was je eigenlijk al snel zwanger?

Uk: hoe gaat het met jou? En met je moeder?

Liefs

13. TSCM

TSCM Actief lid

13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Mijn gynaecoloog was niet zo goed op de hoogte van de richtlijnen van een partiële mola, dus oorspronkelijk moest ik 6 maanden wachten nadat mijn waarden goed waren. Maar ik had zelf wat research gedaan en toen gaf ze mij gelijk en kregen we groen licht. Achteraf gezien hebben we die tijd ook echt nodig gehad om alles een plekje te geven, dus zo erg was het niet.

Toen we groen licht kregen, heb ik mijn pilstrip nog afgemaakt en na de onttrekkingsbloeding ben ui niet meer ongesteld geworden. Best snel dus :) Ik ben op 15 augustus gecurreteerd en begin december zwanger geworden.

14. Eendjes

Eendjes Lid

3 mei 2012
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag belde gynaecoloog. Ze heeft contact met Nijmegen gehad. Ze hebben daar 2 eisen en dat is dat de waarde onder de 2 moet zitten. Nou dat is dus zo met mijn 1,5!!! Maar de 2de eis is dat dit 2 keer onder de 2 moet zijn. Mijn waarde van vorige week is in eigen ziekenhuis wel gedaald van 4,9 naar 3,6 maar de laatste waarde van Nijmegen is nog niet binnen. Nog geen officieel groen licht gekregen.... Erg balen gezien ik graag alles wil afsluiten en samen met mijn partner uit eten wilde gaan..... Dit nu nog maar een week uitgesteld...
    Ook verteld aan gynaecoloog dat ik baal, waarop zij antwoordde dat ze het ook begrijpt als ik 'stout' wil zijn om me er niet aan te houden... Hifi vond ik toch wel grappig dat ze dit zei.
    Gezegd dat het me niet om gelijk zwanger raken gaat maar ik het graag had willen afsluiten en ik nu dus nog een week moet wachten. Pffff geduld, geduld, geduld, nog een week wachten dus.
    Wordt dus vervolgd......

15. Eendjes

Eendjes Lid

3 mei 2012
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    TCSM: uiteindelijk ben je zeker snel weer zwanger geraakt! Hoe gaat het nu met je?

16. TSCM

TSCM Actief lid

13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Eendjes, balen meis! Ik hoop dat je het een weekje later alsnog kan afsluiten!

Hier gaat het zijn gangetje :) Ben de bejaardenstand intussen gewend ;)

17. annekedijk

8 feb 2012
    26
    0
    0
    Drenthe
    Hoi,

Eendjes: nog even een weekje doorzetten!!! Heel veel sterkte. Hopelijk gaat de week snel voorbij..... Gewoon ervan uitgaan dat alles goed is en dat jullie verder kunnen. En geniet van jullie etentje....

TSCM: Je was zeker snel weer zwanger en gelukkig gaat het goed. Nog maar 2 maandjes en dan kan je gaan genieten!!! Stertke.

Hier alles verder goed. Op alle kwaaltjes na natuurlijk. Heb veel last van misselijkheid en braken en ben ook erg moe. Maar ja het is voor een goed doel!!!
    Moeten 9 juli weer naar gyn voor termijnecho, ben wel benieuwd.

Stertke allemaal. En UK hoe is het met jou??? en je moeder??

18. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    He meiden,

@ Eendjes: idd nog ff volhouden. Ga ervanuit dat het goed is. Ik moest ook 3x onder de 3 zitten en toen ging het half jaar in, regels regels... Komt vast helemaal goed!

@ TSCM: bejaardengangetje haha, zal vast!
    @ Anneke: spannend de 9e! Vervelende kwaaltjes voor een goed doel idd.

Met mij goed. Mn mams gaat steeds meer vooruit dus goede vooruitzichten. Ben nog steeds mn ei aan het spotten, heb onwijs last van mn bmoeder en eierstokken door de PCO (ook toen ik voor de 1e keer gestopt was met de pil). Had jij daar ook last van Anneke? Ga half juli de gyn bellen als het nog niet is want vind dit echt waardeloos terwijl ik er met de pil of clomid geen last van heb. Ook nog ff volhouden dus ;).

19. annekedijk

8 feb 2012
    26
    0
    0
    Drenthe
    Hoi Uk,
    Ik had de eerste keer toen ik stopte met de pil erg veel last. Duurde toen 3 maand voor ik ongesteld werd. Was toen ook heel erg ongesteld en duurde bijna 2 weken. Daarna heel onregelmatige cycli, maar niet veel pijn. Wel een zeurend en soms stekend gevoel in baarmoeder als het tijd was dat ik ongesteld moest worden. Na eerste zwangerschap en bevalling ging het goed. Cycli onregelmatig, maar alleen gewoon pijn wat erbij hoort. Met Clomid had ik overigens wel regelmatige cycli.
    Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. Is zo kote want je kan ook nog niet beginnen met de clomid. Maar misschien kan gyn even kijken hoever je bent in je cyclus...... Stertke

20. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Toen ik voor het eerst stopte met de pil duurde het 5 maanden voordat ik ongesteld werd. Hele cyclus veel last gehad dus het ligt er bij mij niet aan dat ik tegen mn menstruatie aanzit helaas. Toen ik aan de clomid ging was het over. Toen ik aan de pil moest vanwege de mola had ik ook geen last maar nu is het dus weer terug...
    Maar bel in juli voor een afspraak en kan ik weer aan de clomid, 'probleem' opgelost haha. Maar stiekem hoop ik nog op een eigen cyclus tot die tijd!

Deel Deze Pagina