Mola zwangerschap

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sunnyangel, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eendjes

Eendjes Lid

3 mei 2012
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even update van mij:
    Waarde is kleiner dan 1!!!! Ik ben dus nu officieel mola vrij!!!

2. annekedijk

8 feb 2012
    26
    0
    0
    Ben wijkverpleegkundige bij Buurtzorg
    Drenthe
    SUPER!!!!!
    Gefeliciteerd. Geniet er van en nu kan je lekker bijkomen en alles gaan verwerken. Ik merk nu dat ik het ook pas nu ik weer zwanger ben het een plekje kan geven en de emoties soms erg heftig zijn...... Doe het rustig aan en neem je tijd. Hopelijk kan je het een plaats geven en snel weer verder gaan

3. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Goed nieuws Eendjes, lekker van genieten nu. Ben je al uit eten geweest ;)

@ Anneke hoe gaat ie met jou? Wanneer heb je je volgende echo? Moet je trouwens bij de gyn blijven?
    En hoe is het met de rest?

Ik heb mn ei gevonden hoor :D, wat een wonder! Heb gister (week na ei) wat rood/rose verloren en heb dezelfde symptomen als met de vorige zwangerschap. En mn temp is nog mooi hoog dus hebben hoop! Volgende week testen, dus nu duimen op een goeie zwangerschap :)!

4. Eendjes

Eendjes Lid

3 mei 2012
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie lieve reacties!
    Uk: ik hoop voor je dat het goed blijft gaan!!

5. annekedijk

8 feb 2012
    26
    0
    0
    Drenthe
    Geweldig Uk!! Hoop dat het idd raak is voor jullie! Ik zal voor je duimen.....
    Hier gaat het redelijk. Misselijkheid wordt langzaam minder.... We hebben maandag 9 juli weer een echo.Dan weet ik precies hoe ver ik ben. Ben wel weer nieuwschierig of alles goed is.

Trouwens misschien een rare vraag, maar wat is jullie echte naam?? Vind het leuk om te weten en praat wat makkelijker......

Bij mij is het erg makkelijk.... Ik ben Anneke hihihihihi

Allemaal stertke en hopelijk zijn we straks lekker allemaal zwanger en kunnen we ons weer op de toekomst richten!!

6. Anna2508

Anna2508 Nieuw lid

28 jan 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allen,

Ik ben ook weer even terug van weggeweest en kon mijn emoties niet inhouden na het lezen van al jullie verhalen. Heftig gewoon.
    Ik heb het de laatste tijd vermeden om op deze site kijken en heb er eerlijkgezegd het moeilijkst mee als ik lees dat vrouwen weer zwanger zijn geworden.

Ikzelf ben sinds begin juni van dit jaar officieel Mola-vrij verklaard (via Nijmegen was ik dat al eerder) en nu speelt bij mij het dilemma:

- ben ik niet te oud om nog een kindje te krijgen, daar ik inmiddels 42 jaar ben?
    - kan ik naast alle spanningen rond mijn twee mislukte zwangerschappen een nieuwe zwangerschap nog wel aan?
    - kan ik naast de paniekaanvallen (hyperventilatie), waar ik al een paar jaar last van heb (vanwege andere emotionele zaken), het allemaal nog wel trekken?

Mijn verstand zegt dat ik te oud ben, maar mijn gevoel is nog steeds zoekende.

Dit weekend werd ik wederom ongesteld en raakte teleurgesteld, daar ik "voorzichtig" een beetje hoopte zwanger te zijn geraakt en daarna dacht ik dan ook, dat als ik dan toch nog zwanger zou zijn, mijn zorgen dan ook wel weer minder zouden worden, omdat mijn zwangerschap dan al in gang was gezet.
    Verwarrend allemaal.
    Er zit een grote angst. Angst voor het onbekende, angst voor een nieuwe teleurstelling en de vraag of het idee van: waarom zou het bij mij wel goed gaan, daar er bij mij vaker een en ander misgaat in het leven.
    Broers, zus en broertje hebben allemaal kinderen en ik heb zelfs al achternichtjes. En als kleinkind 13 zich aankondigt, dan gaat het bij mij mis. En zoals sommigen van jullie al weten werd dit een door onszelf afgebroken zwangerschap met een normale bevalling (16 wkn / augustus 2010).
    Een onmenselijke keuze moesten mijn vriend en ik maken. Wat is het beste voor je kindje, als je al zoveel waarschuwingen van de medici krijgt, na diverse medische onderzoeken?
    Wij denken wel de juiste keuze daarin te hebben gemaakt, maar dit valt me nog haast iedere dag zwaar.
    De artsen hebben de afwijkingen bij ons kindje wel gezien, maar daarnaast zag ons kindje er zo mooi uit met alles erop en eraan, met de looks van zijn vader.
    Tja en daarna een Mola-zwangerschap er nog achteraan (6-8 wkn / december 2011) en dan nu weer ongesteld zijn ... Moeilijk.

Tranen, tranen en nog eens tranen (terwijl ik dit aan schrijven ben).

Ik gunde iedereen altijd alle geluk van de wereld en kan het daarom moeilijk plaatsen als het bij mezelf weer eens misgaat.

Ik zou nog wel meer willen schrijven, maar dan ben ik over een paar uur nog aan het schrijven.

Ik zou tegen jullie allemaal willen zeggen dat ik hoop, dat het bij jullie allemaal goed komt. Mijn Mola-waarden zijn gelukkig snel gedaald en dat wens ik degenen die nu met Mola te maken hebben ook toe en dat jullie nieuwe zwangerschappen goed zullen verlopen.

Tot schrijfs en liefs,

Anna

7. Eendjes

Eendjes Lid

3 mei 2012
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anna: wat een heftig verhaal meis. Lijkt me heel moeilijk voor je om een keuze te maken. Ik wil je veel geluk en kracht toewensen....

Anneke: hoe was je echo?

Uk: heb je al nieuws?

Ik voel me redelijk rustig maar vraag me sterk af of dat stilte voor de storm is. Voorlopig probeer ik hier maar van te genieten....;)

8. annekedijk

8 feb 2012
    26
    0
    0
    Drenthe
    Anna: veel sterkte!!!

Eendjes: geniet van je goede gevoel!! Er komen nog genoeg momenten waarop het mionder gaat. Al worden die steeds minder!!

Mijn echo was prima!!! Alles ziet er goed uit. We waren helemaal opgelucht. Kon het niet geloven. Ben 27 januari uitgerekend. Duurt nog even, maar kijk er nu al naar uit. Ben nog steeds erg misselijk. Hopelijk gaat het straks beter.

Uk hoe gaat het met jou?

9. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ Anna: heftig verhaal hoor. En een moeilijke keuze waar jullie nu voor staan. Volgens mij kan je alleen maar op je gevoel afgaan wat goed voelt. Misschien dat je het wat tijd moet geven om tot die keus te komen?
    Kan je niet anders dan heel veel sterkte wensen en hopen dat het jullie gegund is als je er weer voor wil gaan. Knuffel!

@ Anneke: fijn dat alles goed gaat!
    @ Eendjes: geniet idd van je goede gevoel. Je bent de ergste tijd voorbij!

Ik ben vorige week maandag soort van ongesteld geworden. Heel weinig en donderdag weer wat. Rest van de week niet dus weet ook niet wat ik als dag 1 moet rekenen. Mn lichaam snapt nog niet hoe t het hoort af te stoten volgens mij. Maar wel echt ongikrampen dus het zal het wel geweest zijn. Temp is ook weer laag.

25e afspraak bij de gyn, ga niet eerder weg dan dat ik weer aan de clomid ga haha. Ben het zat te wachten! En wil dat ie een echo maakt of er misschien weer een eitje groeit, je weet nooit...

10. Mennek

Mennek Lid

27 mrt 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo Dames ....

even wat hectische weken achter de rug , ppfff haha druk druk ,
    gun mezelf geen rust .....

Hoe gaat het hier???

zo snel ff doorgelezen en als ik het zo zie .. gaat het hier goed met de dames ... naar omstandigheden...

ik heb nog steeds de maandelijkse controle ... uitslag nu al 2x geen HCG meer te zien !! :D WOEHOEE

dit nog 4 maand volhouden .... alhoewel 1 aug moet ik weer prikken
    er vanuit gaande dat het nog steeds niet terug te vinden is ( al is het elke keer toch wel weer nagelbijten)
    en dan zit ik alweer in de 3e maand van de controle....

liefs van mij...
    ( ik zal vaker wat van me laten horen, erg slecht van me !! :()

11. Mennek

Mennek Lid

27 mrt 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ anna..
    jeetje wat een verhaal ....
    en ja inderdaad wat een moeilijke keuze ......
    ik wil je heel veel sterkte toewensen....
    liefs

12. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    ook ik wil graag me verhaal ff kwijt

gister met 7.6 dagen bij verloskundige geweest
    die vertrouwde het niet en werd met spoed naar de gyn gestuurt
    daar aan gekomen eerst bloed prikken voor hcg en toen ruim een uur wachten voor ze daar een echo konden maken bij de gyn
    zij zecht ook het is niet goed
    en mogelijk een partele mola zwangerschap
    ik woord dinsdag gecuriteerd en met een week krijgen we dan de uitslag of het een gewone miskraam is of toch een mola
    ik zit nu echt in een roes en weet alles ff niet meer zo goed
    zo gouw ik meer weet laat ik het weten

13. Mennek

Mennek Lid

27 mrt 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Riantje..

wat verschrikkelijk....
    hadden ze de uitslag al wel van het bloedprikken ?
    Hoe hoog is de HCG waarde ?

Ik wil je heel veel sterkte wensen Dinsdag !!
    ik moet eerlijk zijn , de behandeling opzich ( lichamelijk) is me mee gevallen ! Echter neem wel de tijd om het voor jezelf te verwerken.
    En ik hoop voor je dat het geen Mola is ..

Liefs

14. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn hcg is 72000
    Hoog zij de gyn maar voor mijn termijn wat ik was
    Niet bijzonder hoog zij ze
    Bedankt en jullie horen van me

15. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier gister avond met spoed gecuriteerd
    Dit om dat ik in ene hevige buik krampen had
    Op de echo was te zien dat me baarmoeder iedere keer samen trok
    En dus probeerde het vruchtje uit te drijven aleen me baarmoeder mond zat pot dicht
    Moest een nachtje blijven en hoop loop van de ochtend naar huis te mogen
    Dalijk komt de gyn nog ff langs om uit te leggen wat ze nu precies hebben aan getrofen

16. Mennek

Mennek Lid

27 mrt 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Riantje

Och jee meid , wat erg!!
    Hoe is het nu met je ??
    weet je al wanneer je de uitslag krijgt of het Mola is ?
    Mag ik vragen hoeveel weken je was ?

Ik wil je heel veel sterkte wensen , en neem je tijd om dit te verwerken!!

liefs

17. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik was 8 weken en 1 dag
    Lichamelijk gaat het wel goed
    Emotioneel gaat het ook wel ben wel bang dat de klap nog gaat komen
    Ben aleen nog heel duf
    Gister met een gyn gesproken en die zij dat de gene die me geholpen heeft
    Gezecht dat het er goed uitzag en dat de eerste testjes positief er uit zagen
    Ik krijg dinsdag de definitive uitslag want hij liet het met spoed onderzoeken
    Door de pataloog
    Heb goede hoop maar nog ff een paar daagjes in spaning

18. Mennek

Mennek Lid

27 mrt 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    riantje...

ik vind de HCG wel aan de hoge kant dan...
    maar goed te horen dat het er goed uitzag...
    ik ga voor je duimen meid !!

ik was lichamelijk ook in orde ...
    en emotioneel ..... ja die klap kun je later krijgen.. ik wil je niet beroerd maken natuurlijk..
    maar neem er je tijd voor , en laat het wel over je heen komen die emotie .... ik ben namelijk zo stom geweest omdat niet te doen..
    ik heb in maart de curretage gehad.. ik sta nu een half jaar onder controle ... en nu begint het bij mij te komen de emoties... mijn probleem hierin is is dat ik het wegdruk... heel stom van me..
    ik heb mezelf dus de tijd niet gegeven ...

dus meid neem je tijd .....

veel sterkte !
    dikke knuffel

19. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    hey mennek

de tijd neem ik zeker en laat me tranen dan af en toe ook de vrije loop
    vind vandaag wel ff lastig om dat vriendlief weer is gaan werken en ik nu aleen thuis zit en dus de tijd krijg om te gaan maalen :S

ik mag morgen na 1 uur bellen voor de uitslag

mijn hcg is niet meer gemeten na de curretage
    dus ben ook wel nieuwschierig of dat goed daalt

mijn lichaam verandert wel gestaag terug naar hoe het was voor ik zwanger werd
    dus heb wel het idee dat me hcg dan ook wel af zou nemen

hoe lang duurde het bij jou voor je eerste menstruatie weer op gang kwam ?

en heb jij veel last gehad met herstelen na de curretage
    ik merk nu wel met bukken en streken dat het gevoelig is
    en ook dat me conditie na de narcose een behoorlijk klap heeft gekregen
    heb jij daar ook last van

ik wil jou heel veel sterkte wensen met je herstel
    en met het af tellen naar de datum dat jullie weer verder mogen
    hoe is jou vooruitzicht daat je hcg goed
    en is er al een beetje bekend waneer jullie veder mogen

heel veel sterkte en laat morgen weten of het een mola was ja of nee

20. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Hej meiden, kwam weer even kijken hoe het met iedereen gaat...

@ Mennek: fijn dat je waarden nog goed gaan. Bijna op de helft is fijn, vond ik echt wel een mijlpaal!

@ Riantje: heftig op stel en sprong gecuretteerd worden. En is de uitslag een mola? Je krijgt snel de uitslag ervan, scheelt weer onduidelijkheid. Hoop voor je dat het geen mola is geweest.

Hoe gaat het met de zwangeren??

Ik slik vanaaf mn laatste primolut om ongesteld te worden, en dan ga ik weer aan de hormonen. Heb er zin in weer te beginnen, en tegelijkertijd ook weer heeeel spannend!

Deel Deze Pagina