bah.......kijkoperatie in aantocht......

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kikkertje0, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kikkertje0

12 dec 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik moet even mijn verhaal kwijt......iets teveel dingen in mijn hoofd dus wil het even van me afschrijven. Soms is je partner niet genoeg hè...

Wij zijn inmiddels alweer 15 maanden bezig voor ons eerste wondertje, maar helaas is het nog niet gelukt. 2 maanden geleden zijn we doorverwezen naar de gyn, die heeft mijn bloed getest en het sperma van mijn partner. Afgelopen donderdag kregen we de uitslagen, alles positief! Super! Ze wilde het alleen wel over mijn menstruaties hebben, die redelijk gelijkmatig zijn met een gemiddelde cyclus van 29 dagen. Alleen vloei ik haast niet, sinds zit er op de eerste dag een beetje helder rood bij, de rest alleen donker bruin tot zwart. Zo weinig dat ik het met een inlegkruisje af zou kunnen.....daarnaast heb ik minstens 1, maar vaak 2 dagen zo'n buikpijn dat ik haast niet kan functioneren. Pijnstillers helpen niet.

Ze wilde dus een algemeen onderzoek doen. Mijn baarmoedermond zag er goed uit en op de echo kon ze zien dat mijn baarmoeder en eierstokken er ook goed uitzagen, alles helemaal goed dus. Alleen toen ging ze voelen en voelde ze achter mijn baarmoeder een knobbel, pffff...deed best zeer toen ze die aanraakte. Haar conclusie: ze denkt aan endometriose.... Om daar dus zeker van te zijn krijg ik over een maandje een kijkoperatie onder algehele narcose. Ik vind het zooooo spannend! Ook hoe het daarna gaat....wat houdt het precies in? Houdt het onze kinderwens tegen? Pfff....mijn hoofd is een continue denkmachine! Daarbovenop (alsof het nog niet genoeg was), kregen we diezelfde dag te horen dat mijn schoonmoeder kanker blijkt te hebben. Geen leuk begin van het jaar dus....

Ik moest het allemaal even kwijt, daarstraks weer huilbui gehad bij mijn vriend, maar soms is dat even niet genoeg. Bedankt voor het lezen!

2. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Wat een naar bericht! Wel fijn dat je na de operatie tenminste weet wat het is. Ik neem aan dat het ook geen invloed heeft aangezien het een kijkoperatie is. Maar goed elke operatie heeft een klein risico...zal me pas zorgen maken achteraf als er iets uitkomt, dat heeft vooraf heeft geen zin. Maar begrijp wel dat het je bezig houd! Hou ons op de hoogte hoe het gegaan is!

3. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Hoi Kikkertje!

Hoe moeilijk het ook is, probeer je niet te druk te maken!
    Ik heb ook een kijkoperatie gehad en het is me echt enorm meegevallen!!
    Ik heb alleen last gehad van het gas dat ze in je buik spuiten. Maar dat deed geen pijn, meer een vervelend gevoel!

Ook ik heb endometriose, bij mijn blaas. Het staat onze kinderwens niet in de weg!

Endometriose kan soms je kinderwens wel moeilijk laten slagen, maar tegenwoordig is zoooo veel mogelijk!!

En als ze tijdens de operatie ook je eileiders doorspuiten, ben je daarna ook nog 6 maanden extra vruchtbaar.
    Ik was 2 maanden na de operatie zwanger, helaas is dat een vmk geworden.

Ik wil je heel veel succes wensen, maar echt.... het valt reuze mee!!

4. dphoek

dphoek Niet meer actief

Wat ontzettend rot voor je:( Ik heb meerdere mensen om me heen gehad die een kijkoperatie hebben gehad en het is hen allemaal hartstikke meegevallen! En het heeft hen duidelijkheid gegeven, wat ook heel belangrijk is. En inderdaad, ondanks endometriose, wat het gezien jouw klachten wel is denk ik, kun je echt zwanger worden!

Dus meid, probeer je schouders eronder te zetten en als je even behoefte hebt om met "lotgenoten" te kletsen, dan schrijf je gewoon lekker van je af.

Sterkte!!

Groetjes Patricia

Deel Deze Pagina